Sastanak partnera u Ljubljani

  • Home
  • Sastanak partnera u Ljubljani
Sastanak partnera u Ljubljani

Sanja Janeš

Partneri projekta Digital First održali su, treći po redu uživo, sastanak na Sveučilištu u Ljubljani 21. i 22. siječnja 2025. Cilj je ovog sastanka praćenje dosadašnjeg rada na projektu Digital First kojemu je cilj unapređenje poučavanja nastave informatike, kao i dogovor o nadolazećim zadacima. Partneri na projektu su predstavljali izvješća o napretku rada na projektu prema zaduženjima.  

Prvi dan naglasak je bio na izvješću rada s dijaloškim klubovima za čiju je metodologiju, praćenje i izvješćivanje zadužena naša udruga Suradnici u učenju, a rezultate su predstavile naše članice Helena Valečić i Sanja Janeš. Do sad su u 8 zemalja održana ukupno 24 dijaloška kluba s 394 sudionika, što je gotovo dvostruko više od planiranog. Nakon izvješća i uputa za nastavak rada na dijaloškim klubovima sudionici su imali priliku podijeliti vlastita iskustva s održanim dijaloškim klubovima i dati refleksiju. Svi su izrazili zadovoljstvo radom u formatu dijaloškog kluba, angažiranost sudionika te kvalitetu dobivenih rezultata. Više o temi dijaloških klubova možete pročitati u člancima na našoj mrežnoj stranici, Dijaloški klubovi projekta Digital First, Interakcijska funkcija digitalne tehnologije – treći dijaloški klub te na stranici projekta: Working Together for Transforming Informatics Education: First Insights from our Dialogue Clubs – Croatia 

Podijeljeno je i izvješće o istraživanju nacionalnih programa obrazovanja nastavnika informatike zemalja partnera te su održane uvodne rasprave kako pripremiti učitelje i nastavnike za unapređenje poučavanja nastave informatike. Kombinirajući kvalitativno i kvantitativno istraživanje, istražuju se nastavne prakse, svijest sudionika i razine zadovoljstva, pružajući ključne uvide za poboljšanje informatičkog obrazovanja za sve uključene. Osnovni koncepti Podatci i informacije i Programiranje te Privatnost i Sigurnost zastupljeni su u svim istraživanim obrazovnim sustavima te je time osiguran razvoj ključnih digitalnih kompetencija učenika. Sposobnost rješavanja problema i vještine kritičkog mišljenja razvijaju se u nastavi informatike, matematike te prirodnoznanstvene skupine nastavnih predmeta. I učenici i roditelji prepoznaju važnost učenja koncepata informatičke znanosti te su svjesni vrijednosti tih znanja za budući život i rad. Ističu važnost koncepata Modeliranje i simulacije, Algoritmi i programiranje, Podaci i informacije, Privatnost i sigurnost, Mreže i komunikacija. 

U organizaciji kolega s ljubljanskog Sveučilišta održane su radionice o kompetencijama učitelja koji poučavaju informatiku. Sudionici su bili podijeljeni u tri grupe i radili su na materijalima koje su pripremili kolege s ljubljanskog Sveučilišta. Nakon rada u skupinama, predstavnici radionica su plenarno pokazali rezultate svim partnerima. Prikupljene su informacije o temeljnim kompetencijama učitelja za osnovne škole te naprednom informatičkom znanju nastavnika u srednjem obrazovanju koje će se koristiti za razvoj budućeg programa obuke učitelja i nastavnika. 

Drugi dan se razgovaralo o planu diseminacije, broju učitelja, nastavnika i škola koje će njoj sudjelovati. Kolege iz All Digital izvijestili su kako se stranica projekta https://digitalfirstnetwork.eu/ obogaćuje tekstovima, videozapisima i podcastima te je dogovoren plan za daljnje kreiranje sadržaja i materijala. Na kraju ovog sastanka isplanirani su idući sastanci online i u živo te okvirne teme tih sastanaka. Malo vremena ostalo je za zajedničko druženje koje smo kvalitetno proveli zahvaljujući izvrsnoj organizaciji ovog sastanka koji su nam omogućili naši kolege iz Slovenije.