O nama

U našim školama događa se puno dobrih stvari, imamo vrlo kreativnih učitelja koji rade razne projekte, primjenjuju suvremene metode poučavanja ali se o svima njima malo čuje. Mi želimo pružiti priliku svima njima da pokažu što i kako rade te da kroz primjere dobre prakse i sve nas nauče kako se što bolje prilagoditi današnjim učenicima i metodama obrazovanja  i kako biti još bolji učitelj.

Najjednostavnije rečeno stvaramo pozitivno i poticajno okruženje u kojem obrazovni stručnjaci mogu razmjenjivati svoja iskustva, dobiti kvalitetne i aktualne informacije, biti inovativni i kreativni te se stalno se usavršavati. Naša posebnost je u tome što su gotovo svi članovi uredništva i autori naših članaka, webinara i obrazovnih sadržaja učitelji i nastavnici iz osnovnih i srednjih škola. Geografski smo raspoređeni po cijeloj Hrvatskoj (Varaždin, Veliki Bukovec, Zadar, Rijeka, Split, Osijek, Sisak, Popovača, Vinkovci, Zagreb, Đakovo) i najčešće surađujemo online u virtualnim prostorijama za sastanke.

Mi smo nevladina i neprofitna udruga „Suradnici u učenju“ s više od osamnaest godina iskustva u obrazovnom kontekstu. Tim Suradnika u učenju započeo je aktivnosti 2008. godine objavljivanjem digitalnog časopisa Pogled kroz prozor. Kao udruga registrirani smo od 2011. godine kao zajednica učitelja i obrazovnih stručnjaka posvećenih stvaranju pozitivnog i poticajnog okruženja u kojem obrazovni profesionalci mogu dijeliti svoja iskustva, dobivati kvalitetne i aktualne informacije, biti kreativni i inovativni te se profesionalno usavršavati.

Udruga promiče promišljenu, svrhovitu i pedagoški smislenu uporabu digitalnih tehnologija u svim područjima obrazovanja, cjeloživotno usavršavanje obrazovnih stručnjaka, promociju svih STEM područja, računalnog razmišljanja, rješavanja problema, učiti kako učiti, umjetne inteligencije i podatkovne pismenosti, odgovornu i sigurnu uporabu interneta te digitalnu dobrobit. Učitelji iz više od 10 zemalja dijele primjere dobre prakse putem našeg digitalnog časopisa Pogled kroz prozor i portala ucitelji.hr.

Kao udruga omogućujemo učiteljima da pokažu što i kako rade te da nas sve pouče kroz primjere dobre prakse kako se bolje prilagoditi današnjim učenicima i kako modernizirati metode poučavanja, učenja i rada. Jednostavno rečeno, stvaramo pozitivno i poticajno okruženje u kojem obrazovni profesionalci mogu dijeliti svoja iskustva, dobivati kvalitetne i aktualne informacije, biti inovativni i kreativni te stalno podizati svoje kompetencije.

Aktivnostima zajednice “Suradnici u učenju” promičemo primjereno i svrhovito korištenje obrazovnih tehnologija u svi područjima obrazovanja te cjeloživotno učenje učitelja i nastavnika.

Naše aktivnosti možete pratiti i na društvenim mrežama: Facebook, LinkedIn i Instagram

Politika zaštite djece

Obavijest o privatnosti

Naš tim

Darko Rakić – predsjednik Udruge

Maja Hainc –  dopredsjednica Udruge

Manuela Kujundžić –  tajnica Udruge

Darija Dasović – voditeljica projekata, voditeljica i koordinatorica međunarodnog projekta Dabar (Bebras)

Gordana Lohajner – izvršna urednica Pogleda kroz prozor

Gordana Sokol –  izvršna urednica portala ucitelji.hr i su-urednica Pogleda kroz prozor

Helena Valečić – voditeljica edukatora

Lidija Kralj – voditeljica razvoja

Projektni tim: Darko Rakić, Darija Dasović, Gordana Lohajner, Kristina Slišurić, Sanja Janeš, Valentina Blašković, Gordana Sokol, Vesna Majdandžić, Maja Hainc, Arjana Blažić, Manuela Kujundžić, Dunja Mijović, Helena Valečić, Nikolina Marinić i Lidija Kralj

Podaci udruge “Suradnici u učenju”

Adresa: Ferde Livadića 10 Sisak 44000 Sisak, Croatia

OIB: 65364294172

OID: E10250421

PIC: 895297100

IBAN: HR7223400091110483451

Statut Udruge Suradnici u učenju

Ogulin, 2022.

Papuk, 2021.

Projekti poticanja razvoja medijske pismenosti 2022 – 2025

Budi Internet genijalac

Financiranje: Skola z Klasa i Google.org; 500 000 €

Partneri: Međunarodni Be Internet Awesome projekt

Vremenski period: kontinuirano od 2021

Ciljna skupina: učitelji i učenici osnovnih i srednjih škola u Hrvatskoj, poseban fokus na ruralna područja, potresom pogođena područja, otoke, izolirane zajednice te učenike u nepovoljnom položaju

Ciljevi: osnaživanje djece, roditelja i učitelja za kritičko razmišljanje pri istraživanju interneta, zaštitu privatnosti, pristojno i ljubazno ponašanje, promišljeno i odgovorno dijeljenje digitalnih sadržaja te pružanje podrške vršnjacima.

Program Budi internet genijalac poučava djecu osnovama digitalnog građanstva, medijske pismenosti i sigurnosti kako bi mogli pouzdano istraživati internetski svijet. Neke od aktivnosti koje provodimo: Kazališna predstava Internet genijalci; društvena igra “Budi Internet genijalac – u potrazi za boljim internetom”; Multimedijska izložba stripova; Radionice s učenicima i roditeljima; Online tečaj i radionice s učiteljima; online zajednica podrške; webinari, Objavljivanje obrazovnih sadržaja za promicanje primjerene uporabe digitalnih tehnologija; Godišnja konferencija “Potraga za boljim internetom” organizirana povodom Dana sigurnijeg interneta.  U okviru projekta objavljena su i dva kurikuluma Budi Internet genijalac (2022) i Priručnik za digitalno građanstvo (2025).

U periodu 2021 – 2023 u program “Budi internet genijalac” u Hrvatskoj je uključeno:

  • 12 498 učenika (od toga oko 50% u nepovoljnom položaju)
  • 10 škola partnera programa Budi Internet genijalac
  • 10 022 učitelja
  • 800 škola
  • 1 117 506 pratitelja naših aktivnosti na društvenim mrežama, mrežnim stranicama i u Pogledu kroz prozor

U periodu 2023 – 2025 u program “Budi internet genijalac” u Hrvatskoj je uključeno:

  • 100 ambasadora programa Budi Internet genijalac
  • 66 škola ambasadora programa Budi Internet genijalac
  • 291 906 učenika (od toga oko 50% u nepovoljnom položaju)
  • 11 324 učitelja
  • 1100 škola
  • 2 341 020 pratitelja naših aktivnosti na društvenim mrežama, mrežnim stranicama i u Pogledu kroz prozor

Projekt je prepoznat i na europskoj razini – u izvješću Media Literacy Policy Study, koje obuhvaća razdoblje od rujna 2023. do svibnja 2024., istaknut je doprinos projekta Budi internet genijalac unaprjeđenju medijske pismenosti u Hrvatskoj i Europi.

Više informacija https://ucitelji.hr/budi-internet-genijalac/

 

Izazov Dabar

Financiranje: Volonterski

Partneri: Međunarodna Bebras inicijativa, partneri u Hrvatskoj Sveučilište Algebra i Hrvatski savez informatičara

Vremenski period: kontinuirano od 2016; jednom godišnje online izazov u trajanju tjedan dana; edukativni webinari i predavanja nekoliko puta godišnje

Ciljna skupina: učenici osnovnih i srednjih škola u Hrvatskoj

Ciljevi: promicanje informacijske i medijske pismenosti i računalnog razmišljanja

Dabar (Bebras) međunarodna je inicijativa čiji je cilj promicanje informacijske i medijske pismenosti i računalnog razmišljanja među učenicima svih uzrasta. Dabar je osmišljen kako bi se svoj djeci omogućilo jednostavno sudjelovanje kroz online natjecanje, koje se sastoji od niza izazovnih zadataka (analiziranje i rješavanje problema, logički zadaci, programiranje) osmišljenih od strane stručnjaka iz pedesetak zemalja. Izazov je organiziran u pet kategorija prema dobi učenika i uključuje 12 online interaktivnih zadataka koje je potrebno riješiti u 40 minuta.

Prvi izazov u Hrvatskoj održan je u studenom 2016. s 5624 sudionika, a 2022. godine zabilježen je rekordni broj od 42553 učenika, Broj sudionika nastavio je rasti i sljedećih godina pa je tako broj sudionika 2023. bio 49 065, a  2024.  sudjelovalo je 51220 učenica i učenika iz osnovnih i srednjih škola u Hrvatskoj.

Više informacija https://ucitelji.hr/dabar/

 

Umjetna inteligencija u obrazovanju

Financiranje: 30 000 € + Volonterski; Agencija za elektroničke medije, UNICEF, Microsoft

Partneri: Agencija za elektroničke medije, UNICEF, Microsoft

Vremenski period: 2024 – 2025

Ciljna skupina: učitelji osnovnih i srednjih škola

Ciljevi: podizanje razine osviještenosti o rizicima upotrebe umjetne inteligencije u obrazovanju

U okviru projekta objavljen je Edukativni priručnik o primjene umjetne inteligencije u učenju i poučavanju za učitelje nastavnike i stručne suradnike u školama, održan ciklus webinara o alatima umjetne inteligencije za učenje, podršku učiteljima, etičkim izazovima UI, životu i radu s umjetnom inteligencijom te upotrebu umjetne inteligencije u Minecraftu i M365, te pripremljen metodički priručnik s prijedlogom aktivnosti uz kurikulum za izvannastavne aktivnosti o primjeni umjetne inteligencije.

Edukacijama je prisustvovalo 919 učitelja

Više informacija https://ucitelji.hr/ui-u-obrazovanju/

 

Digital First projekt

Financiranje: 1 000 000 € Erasmus+ Forward Looking

Partneri: Sveučilište Algebra (AUC – Koordinator projekta, Hrvatska), Universidade da Coruna (UDC, Španjolska), Sveučilište Vilnius (VU, Litva), Sveučilište Turku (TU, Finska), Pedagoški fakultet (FED, Slovenija), Ministarstvo obrazovanja (MES, Slovenija), Osnovna škola Bratov Polančičev Maribor (PSBP, Slovenija), Osnovna škola Toneta Čufarja (PSTC, Slovenija), Centro de Formação da Póvoa de Varzim e Vila do Conde (CFAE-PVVC, Portugal), Projekt LightHouse (PLH, Grčka), T-HAP (Cipar), udruga Suradnici u učenju (PIL, Hrvatska), Industrial Technical Institute “Ferraris Pancaldo” (ITI, Italija), Srednja škola “St. St. Cyril and Methodius” (CAM, Bugarska) and ALL DIGITAL (AD, Belgija).

Vremenski period: 1. 12. 2023. – 30.11. 2026.

Ciljna skupina: učenici i učitelji osnovnih i srednjih škola

Ciljevi: stvaranje suvremenoga pristupa poučavanju informatike

Projekt DIGITAL FIRST – “Digitalna tehnologija kao prvi jezik: informatika za digitalne urođenike” je Erasmus+ forward looking projekt usmjeren prema stvaranju suvremenoga pristupa poučavanju informatike u osnovnim i srednjim školama diljem Europe.

Projekt je usmjeren na oblikovanje budućnosti informatičkog obrazovanja u osnovnim i srednjim školama diljem Europe kako bi odgovarao potrebama današnje djece – digitalnih urođenika, rođenih u digitalnom svijetu i koji u školu dolaze već s određenom razinom digitalnih vještina.

Projekt DIGITAL FIRST zagovara prijelaz s tradicionalnog pristupa informatičkom obrazovanju, temeljenog na programskim jezicima i tehničkom znanju, na inovativni pedagoški pristup usmjeren na računalno razmišljanje kako bi se učenicima pomoglo da nauče rješavati stvarne životne izazove. Ova promjena u obrazovanju potaknut će mladu generaciju da postane „aktivni stvaratelji“ digitalnog svijeta, a ne samo „pasivni potrošači“.

U okviru projekta su do sad objavljeni:

  • Transnational research report: What and how we teach/learn in informatics and how happy we are with the results
  • Informatics teacher education and training in the EU today – research
  • Competencies map for informatics teachers in primary schools
  • Competencies map for informatics teachers in secondary schools
  • Theory and practice of learning analytics for informatics

Više informacija https://digitalfirstnetwork.eu/

 

WIDE projekt

Financiranje: 269.854,00 € Erasmus+ KA220-VET

Partneri: Consorzio degli Istituti iz Italije, T-HAP LTD sa Cipra, udruga Suradnici u učenju iz Hrvatske, Academy of Entrepreneruship iz Grčke,  Lycee Charles et Adrien Dupuy iz Francuske i University of Salamanca iz Španjolske predvođeni su koordinatorom FO-Aarhus iz Danske.

Vremenski period: 28. 2. 2022. – 30. 11. 2024.

Ciljna skupina: učenici i učitelji osnovnih i srednjih škola

Ciljevi: Doprinositi jačanju inkluzivnosti obrazovnih sustava u digitalnom dobu; Poticati participativne i višedioničke pristupe inovacijama u obrazovanju; Integrirati dimenziju dobrobiti kao ključnu, procjenjujući kvalitetu i prilagodljivost obrazovnih sustava, kao i otpornost učenika i nastavnika.

Projekt WIDE je osmislio novu metodologiju za online i udaljeno učenje. Metodologiju u kojoj se mentalna i fizička dobrobit učenika i nastavnika ne žrtvuje u procesu udaljenog učenja, već se integrira kao temeljna vrijednost samog procesa učenja.

Projekt WIDE istražio je fizičke i mentalne aspekte zdravlja u online učenju te razvio metodologiju poučavanja za nastavnike koja osigurava ne samo obrazovni aspekt digitalnog učenja, već daje jednaku važnost dobrobiti učenika. Osim toga, projekt WIDE odgovorio je na europsku zabrinutost za učinkovitu digitalnu transformaciju i inovativne prakse u strukovnom obrazovanju (VET).

Covid lockdown i post-Covid uvjeti zahtijevali su povećano digitalno i kombinirano učenje, što čini rezultate projekta WIDE trajno relevantnima. Projekt WIDE pokazao je da je dobrobit nastavnika i učenika važna i u online i u offline okruženju učenja, posebno sada u post-Covid razdoblju.

Objavljeni materijali:

  • Wellbeing in online education analysis
  • The WIDE methodological framework
  • Wellbeing guidelines for inclusive digital education in e-learning pathways
  • WIDE e-learning path
  • Policy recommendation for healthy online education

Više informacija https://www.wide-project.eu/

 

Educational AI projekt

Financiranje: 250 000 €, Erasmus+ KA220-ADU

Partneri: Finish Enviromental Institute Sykli iz Helsinkija (Finska), Asocijacija za razvoj i transfer na znanje, inovacii i tehnologii ARTKIT EUFORIJA iz Skopja (Sjeverna Makedonija), Universitata Autonoma de Barcelone iz Barcelone (Španjolska), Hogskulen pa Vestlandet iz Bergena (Norveška), Academia de studii economice din Bucuresti iz Bukurešta (Rumunjska), Vilniaus Ozo gimnazija iz Vilniusa (Litva), Universitaet Graz iz Graza (Austrija) i Smart Nest iz Rige (Latvija). 

Vremenski period: 9. 2024. – 2. 2026.

Ciljna skupina: učitelji i ravnatelji osnovnih i srednjih škola

Ciljevi: poticanje kritičkog i refleksivnog pristupa u korištenju umjetne inteligencije u obrazovnim ustanovama

Ciljevi su projekta poticanje kritičkog i refleksivnog pristupa u korištenju umjetne inteligencije u obrazovnim ustanovama, omogućavanje brže, smislenije i svrhovitije uporabe umjetne inteligencije u obrazovnim ustanovama, omogućavanje novih znanja i vještina u korištenju umjetne inteligencije za učitelje, nastavnike i ravnatelje te podrška ravnateljima u obliku alata za uvođenje umjetne inteligencije u obrazovne ustanove. 

Do sad objavljeno:

  • Analysis of Current Trends in AI Integration in Education – Literature review
  • Ethical & Legal Guide on the responsible integration of AI in education

Više informacija https://educationalai.eu/

Sljeme, 2023.

Varaždin, 2025.

Marija Bistrica, 2024.

Varaždin, 2025.