Sastanak partnera projekta EducationalAI u Helsinkiju 

  • Home
  • Sastanak partnera projekta EducationalAI u Helsinkiju 
Sastanak partnera projekta EducationalAI u Helsinkiju 

Nikolina Marinić

Udruga Suradnici u učenju partner je u Erasmujs+ projektu EducationalAI koji je započeo u rujnu 2024. i traje dvije godine. Ciljevi su projekta poticanje kritičkog i refleksivnog pristupa u korištenju umjetne inteligencije u obrazovnim ustanovama, omogućavanje brže, smislenije i svrhovitije uporabe umjetne inteligencije u obrazovnim ustanovama, omogućavanje novih znanja i vještina u korištenju umjetne inteligencije za učitelje, nastavnike i ravnatelje te podrška ravnateljima u obliku alata za uvođenje umjetne inteligencije u obrazovne ustanove.   

Koordinator je projekta Finish Enviromental Institute Sykli iz Helsinkija (Finska), a partneri su, osim udruge Suradnici u učenju, Asocijacija za razvoj i transfer na znanje, inovacii i tehnologii ARTKIT EUFORIJA iz Skopja (Sjeverna Makedonija), Universitata Autonoma de Barcelone iz Barcelone (Španjolska), Hogskulen pa Vestlandet iz Bergena (Norveška), Academia de studii economice din Bucuresti iz Bukurešta (Rumunjska), Vilniaus Ozo gimnazija iz Vilniusa (Litva), Universitaet Graz iz Graza (Austrija) i Smart Nest iz Rige (Latvija).  

Tijekom sljedeće dvije godine partneri će izraditi vodič za korištenje umjetne inteligencije i smjernice za legalno i etičko korištenje umjetne inteligencije, osmisliti i postaviti e-tečaj, provesti webinare i izraditi internetsku stranicu.  

Drugi sastanak projektnih partnera (prvi sastanak uživo) održao se u Helsinkiju 10. i 11. prosinca 2024. i na njemu je sudjelovala naša suradnica Nikolina Marinić.  

Sastanak je započeo pozdravom Mije O’Neill koja je predstavila Institut Sykli kojemu je glavna djelatnost obrazovanje odraslih na području održivog razvoja i zaštite okoliša.  

Sudionici sastanka potom su sudjelovali u aktivnosti tijekom koje su se bolje upoznali i razmijenili svoja iskustva vezana uz ciljeve projekta. Nakon toga su domaćini Maarit Pihkala i Ari Laitala ukratko predstavili projekt i izdvojili potencijalne izazove te pozvali partnere na raspravu i prijedloge.  

Catalin Ploae iz Bukurešta govorio je o e-tečaju čiji je radni naslov Integracija umjetne inteligencije u pedagoške programe i poučavanje. Ari Laitala naglasio je važnost primjene načela održivog razvoja tijekom trajanja projekta, a predložio i njihovu integraciju u vodiče, e-tečaje i webinare. Razgovaralo se o izradi upitnika o korištenju umjetne inteligencije u obrazovnim ustanovama koji će se provesti tijekom veljače 2025. godine. Rezultati upitnika bit će okosnica izrade vodiča, e-tečaja i webinara jer će partnerima dati relevantne povratne informacije o tome što učitelji, nastavnici i ravnatelji misle o implementaciji umjetne inteligencije u obrazovne ustanove i koje su njihove potrebe. 

Maddalena Vivona iz Graza izlagala je o smjernicama za pravno i etičko korištenje umjetne inteligencije koji će biti namijenjen učiteljima, nastavnicima i ravnateljima koji poučavaju mlade iznad 14 godina i koji će obuhvatiti sljedeća područja: privatnost i zaštita podataka, pristranost i nediskriminacija, pravna i etička pitanja. Naglasila je da bi u upitniku bilo osobito važno obuhvatiti pitanja o tome što je, prema mišljenju ispitanika, glavni pravni ili etički problem u korištenju umjetne inteligencije u obrazovanju i jesu li kada odustali od korištenja umjetne inteligencije zbog pravnih ili etičkih razloga te što bi im pomoglo da prevladaju nesigurnost u vezi pravnih ili etičkih dilema u korištenju umjetne inteligencije.  

Christina Obae govorila je o diseminaciji projekta i prijedlozima za vidljivost projekta na društvenim mrežama te o načinu komunikacije između partnera projekta. Partneri iz Norveške u sklopu projekta pripremaju 100 savjeta za korištenje umjetne inteligencije u obrazovnim ustanovama. 

Osim radnog dijela, sudionici sastanka su se, u organizaciji domaćina, imali priliku družiti u šetnji po prekrasnom snježnom predbožićnom Helsinkiju.