Napisala: Nikolina Marinić
Članovi naše udruge Suradnici u učenju povodom 7. dana medijske pismenosti izradili su edukativni priručnik o primjeni umjetne inteligencije u učenju i poučavanju, Umjetna inteligencija u obrazovanju. Objavili su ga Agencija za elektroničke medije i Ured UNICEF-a za Hrvatsku.
Priručnik je namijenjen svim stručnjacima u sustavu obrazovanja i nudi informacije i savjete o korištenju umjetne inteligencije u stvaranju dinamičnog i prilagodljivog okruženja za učenje na odgovoran način i prijedloge rješenja za rizike i probleme koji umjetna inteligencija donosi.
U prvom se poglavlju „Život i rad s umjetnom inteligencijom” pruža uvid u koncepte umjetne inteligencije, njene osnovne principe i primjene u kontekstu obrazovnog procesa.
Drugo poglavlje, “Etički izazovi umjetne inteligencije”, istražuje moralna pitanja i dileme koje proizlaze iz integracije umjetne inteligencije u obrazovni sustav te pristranosti, pogreške i probleme koji su već dio sustava umjetne inteligencije.
Treće poglavlje nudi praktične aktivnosti za rad s učenicima koje učiteljima i nastavnicima omogućuju uključivanje umjetne inteligencije u učenje i poučavanje na načine koji potiču interaktivnost, kreativnost i suradnju među učenicima uz osvještavanje mogućih rizika te izazova koje umjetna inteligencija donosi u radu s djecom i mladima.
Četvrto poglavlje pruža stručnjacima u obrazovanju resurse i strategije za neke mogućnosti integriranja umjetne inteligencije u pedagoški rad.
Razgovaranje i promišljanje o mogućnostima i izazovima umjetne inteligencije ključno je za podizanje razine osviještenosti o njenom negativnom i pozitivnom utjecaju na sustav obrazovanja, stoga priručnik sadrži i prijedloge za raspravu kojima smo čitatelje htjeli potaknuti da o njima razgovaraju sa svima kojima je utjecaj umjetne inteligencije na sustav obrazovanja važan i svima koji na taj sustav utječu.
Priručnik je dostupan na sljedećoj poveznici.