Predstavljanje Microsoftovih edukativnih alata na CUC-u

  • Home
  • Predstavljanje Microsoftovih edukativnih alata na CUC-u
Predstavljanje Microsoftovih edukativnih alata na CUC-u

Valentina Blašković i Kristina Slišurić 

Na ovogodišnjoj CARNET-ovoj korisničkoj konferenciji – CUC 2025, koja se održavala od 9. do 11. travnja u Rovinju, članice udruge Suradnici u učenju Kristina Slišurić i Valentina Blašković predstavile su inovativne mogućnosti Microsoftovih obrazovnih alata u hrvatskom obrazovnom sustavu. U prvom predavanju koje su održale u suradnji s Anom Mutak iz Microsofta, sudionicima su pojasnile kako se tehnologija temeljena na umjetnoj inteligenciji koristi za unaprjeđenje procesa učenja i poučavanja. 

U fokusu ovog predavanja bili su alati iz paketa Akceleratora učenja: Napredak u čitanju (Reading Progress & Coach), Napredak u matematici (Math Progress & Coach) i Kontemplacija (Reflect). Pod nazivom predavanja „Akceleratori učenja: kako AI alati pomažu u procesu”, prisutni su imali priliku otkriti kako ovi alati potiču personalizirano učenje, razvoj ključnih vještina kod učenika te pružaju konkretnu podršku učiteljima. Sudionici su dobili uvid u primjenu alata u učionici kroz stvarne scenarije i primjere korištenja: 

  • Reading Progress & Coach pomaže učenicima u svladavanju čitanja putem individualiziranih zadataka i automatiziranih povratnih informacija. Učitelji na taj način mogu lako pratiti napredak svakog učenika i prepoznati područja koja zahtijevaju dodatnu podršku. 
  • Math Progress & Coach omogućuje učenicima uvježbavanje matematike uz interaktivne zadatke i personalizirane upute. Alat prati točnost, brzinu i strategije rješavanja i pruža učiteljima vrijedan uvid u način razmišljanja učenika. 
  • Reflect potiče učenike na razvoj emocionalne inteligencije i samorefleksije, što je ključno za njihov osobni i akademski razvoj. Učitelji alat koriste kako bi pratili emocionalno stanje učenika i pravovremeno reagirali na njihove potrebe. 

Zaključak predavanja bio je da alati umjetne inteligencije u obrazovanju otvaraju vrata individualiziranom pristupu gdje svaki učenik može napredovati prema vlastitom ritmu i stilovima učenja. Uz to, učitelji dobivaju moćne digitalne asistente koji im omogućuju da još učinkovitije usmjere svoju pažnju tamo gdje je najpotrebnija – na svakog učenika pojedinačno. 

Drugog dana konferencije Valentina i Kristina održale su inspirativno predavanje o integraciji Microsoftovih alata u nastavi. U suradnji s Anom Mutak i Eranom Goferom, savjetnicima za obrazovnu industriju iz Microsofta, pokazale su kako suvremena tehnologija može konkretno podržati provedbu kurikuluma „Umjetna inteligencija: Od koncepta do primjene“ koji je razvio CARNET. 

Pod nazivom predavanja „Integracija Microsoft alata u AI kurikulum: praktični primjeri za uspješno poučavanje“, sudionicima su predstavljeni alati koji omogućuju učenicima bolje razumijevanje složenih koncepata, razvijanje kreativnosti i pripremu za izazove budućnosti. Fokus je bio na alatima iz paketa Microsoft Learning Acceleratora, Microsoft 365 Copilot te raznim mogućnostima koje nudi Microsoft Azure – uključujući servise za Prepoznavanje objekata i Prepoznavanje govora. Kroz niz praktičnih primjera prikazano je kako se Microsoftovi alati mogu izravno primijeniti u nastavi umjetne inteligencije: 

  • Microsoft 365 Copilot pomaže učenicima i učiteljima u obradi informacija, istraživanju, pisanju i organiziranju sadržaja, čime se štedi vrijeme i potiče učinkovitost. 
  • Search Progress i Speaker Progress omogućuju učenicima aktivno učenje kroz zadatke temeljene na razumijevanju i govornoj interakciji, a učiteljima pružaju uvid u stvarni napredak učenika. 
  • Azure servisi omogućuju učenicima rad s naprednim AI tehnologijama poput računalnog vida i obrade prirodnog jezika otvarajući prostor za projektno učenje i inovaciju. 

Uvođenje alata umjetne inteligencije u nastavu ne samo da olakšava učenicima razumijevanje kompleksnih koncepata, već i osnažuje učitelje da prilagode nastavni proces suvremenim potrebama. Ovakav pristup obrazovanju razvija kod učenika vještine kritičkog mišljenja, digitalne pismenosti i rješavanja problema – kompetencija koje  su ključne za uspjeh u budućnosti.