Dabar @ucitelji.hr izazov je poseban na mnogo načina. A jedan od njih je i naš volonterski tim koji neumorno radi tijekom cijele godine. Pisanje zadataka, crtanje grafike za zadatke, odabir zadataka za međunarodnu bazu zadataka, rad na zadacima, odabir zadataka za izazov u studenom, prijevodi, recenzije, unos zadataka, analiza, statistike… i još mnogo toga kako bi ovaj izazov i dalje bio u vrhu aktivnosti u našim školama.
Čast nam je predstaviti vam članove našeg volonterskog tima.
U Dabru sam od prvog dana, doslovno 😊 jer sam se potrudila osigurati uvjete da udrugu Suradnici u učenju prihvate kao punopravnog člana Bebras International. Prvih godina sam sudjelovala u radionicama poboljšavanja zadataka, prevodila zadatke, pripremala hrvatsku inačicu Dabra, s vremenom sam nastavila raditi na zadacima na međunarodnoj razini, a u Hrvatskoj osiguravati podršku i promovirati Dabar. E da, od ove godine sam i članica upravnog odbora Bebras International.
Zašto sam i dalje dio Dabar priče? Zato jer je to priča koja zaslužuje podršku i zato jer nisam ni trenutka dvojila kad se trebalo poprilično potruditi da Dabar dođe u Hrvatsku i zato jer se i dalje veselim svakom zadatku, svakom uspjehu te dobrom društvu koje stvara Dabar. Ah, nepopravljiva sam optimistica i znatiželjnica.
Učenici bi trebali sudjelovati u Dabru jer time postaju aktivni sudionici u svijet digitalne pismenosti, kritičkog razmišljanja i kreativnog rješavanja problema. Sudjelovanjem u Dabru, učenici ne samo da razvijaju vještine za budućnost, već i grade temelje za odgovorno, promišljeno i uspješno korištenje tehnologije
Onog trenutka kada je Dabar uletio u kurikularnu reformu, uletio je i u naša srca. I nije bilo druge no osigurati mu temelj za trajni boravak u Republici Hrvatskoj. Lidija je odradila lavovski posao s međunarodnom organizacijom dok sam ja sumanuto pretraživala internet, prevodila zadatke i unosila ih u Moodle. I odjednom stotinjak zadataka, Moodle i ja. I pust kolegij. Kada smo se povezale, sve je dobilo smisao. Brzo smo okupili tim i organizirali prvi izazov na nacionalnoj razini. Imali smo sreću da smo imali podršku CARNETa i učenike s AAI@EduHr računima. Nema te utakmice koja je dobila veću pažnju od naše dok smo pratili kako se učenici prijavljuju i predaju svoje prve testove. Uspjeli smo u tom prvom pokušaju uz minimalne pripreme jer nismo imali vremena raditi drugačije a nismo htjeli propustiti još jednu godinu. I od tada… godinu za godinom, svaki završetak provedbe izazova je ujedno i početak pripreme za sljedeću godinu.
Prije Dabra, Moodle je bio moja velika ljubav. Spojiti Dabra i Moodle bila je dobitna kombinacija koje me motivirala da postanem i ostanem. Koliko su izazovni Dabrozadaci toliko je i izazovno pripremiti i održavati Moodle sustav za unos i provedbu izazova. Dok se ostatak tima bori sa odabirom zadataka jer bi naravno, najradije preveli i koristili sve, ja se bavim tehničkim i organizacijskim pretpostavkama za poziv škola, učitelja i učenika na sudjelovanje, pripremam sustav za unos zadataka i prihvat učitelja i učenika, ažuriram potrebne dokumente, unosim lozinke…
Izazovno je raditi u ovako velikom timu ali sada već svi dobro znaju kada, kako i što trebaju. I nije bitno što se svi drugi odmaraju. Čita se i prevodi na planinama, plažama, u vrtu pa čak i na drugom kraju svijeta. Jer, hej! posebna je to čast vidjeti zadatke prije svih i tražiti svog favorita kojeg će za koji mjesec čitati mnoge znatiželjne glavice. A među njima oni koji prvi puta sudjeluju u nekom natjecanju, oni koji do sada nisu dobili priliku natjecati se jer uvijek je netko drugi malo ili više bolji… A Dabar voli sve!
I tako je onaj pusti kolegij s početka priče postao veliki PseudoDabar. I više nema djece koja nisu dovoljno dobra za sudjelovanje u nekom izazovu. A sve zbog jednog Dabra!
I znam da Dabar može bez mene, ali ja bez Dabra – teško!
Aktivno sudjelujem u radu programskog odbora Izazova Dabar od samog početka. Znači već 10 godina :). Pomažem u organizaciji izazova na nacionalnoj razini te promičem ciljeve Bebras inicijative i računalnog razmišljanja među učenicima i učiteljima.
Moja motivacija za dugogodišnji volonterski rad na izazovu Dabar proizlazi iz uvjerenja da je razvoj računalnog razmišljanja ključan za obrazovanje budućnosti. Kroz deset godina sudjelovanja u programskom odboru, imao sam priliku aktivno doprinositi oblikovanju izazova koji potiču učenike na logičko razmišljanje, kreativno rješavanje problema i digitalnu pismenost.
Volonterski rad na Dabru za mene nije samo doprinos zajednici, već i osobno zadovoljstvo jer vidim konkretne rezultate – sve veći broj učenika koji s entuzijazmom pristupaju zadacima, učitelji koji prepoznaju vrijednost izazova, te širenje ideje računalnog razmišljanja u obrazovnom sustavu. Dabar je više od natjecanja – to je pokret koji mijenja način na koji učimo i poučavamo. Kao predsjednik Udruge Suradnici u učenju, dodatno me motivira mogućnost da kroz Dabar povezujemo stručnjake, učitelje i entuzijaste iz različitih područja, te zajedno gradimo obrazovanje koje je uključivo, moderno i usmjereno na budućnost.
Izazov Dabar osmišljen je kao inkluzivno i motivirajuće natjecanje koje potiče računalno razmišljanje, logiku i rješavanje problema – vještine koje su ključne za uspjeh u suvremenom digitalnom društvu. Upravo zato smatram da svi učenici, bez obzira na prethodno znanje, školski uspjeh ili dostupnost tehnologije, trebaju imati priliku sudjelovati u ovom izazovu. Dabar nije natjecanje koje traži tehničku stručnost, već potiče razmišljanje, snalažljivost i kreativnost. Učenici kroz zadatke razvijaju sposobnost analitičkog promišljanja, uče kako pristupiti problemima iz različitih kutova i stječu samopouzdanje u vlastite sposobnosti. Sudjelovanje u izazovu često bude prvi korak prema interesu za STEM područja, programiranje i digitalne tehnologije. Osiguravanjem jednakih prilika za sve učenike, Dabar doprinosi stvaranju pravednijeg obrazovnog sustava u kojem se vrednuju različiti talenti i potencijali. Ujedno, omogućuje učiteljima da prepoznaju učenike koji možda ne dolaze do izražaja u tradicionalnim školskim aktivnostima, ali bolje se snalaze u izazovima koji traže logiku i kreativnost.
U Dabrotimu radim od samog početka provedbe natjecanja u Hrvatskoj, najprije kao prevoditeljica zadataka a zatim sam, zbog previše primjedbi na nedorečenost jednog zadatka, angažirana kao recenzentica. Moja misija je osigurati da svaki zadatak bude svakom učeniku jasan, nedvosmislen i da nema „skrivenih“ rješenja. Jer znamo, ako ima, naši kreativni Dabroljupci će ih svakako naći 😊.
Učenici vrlo rado sudjeluju u ovom natjecanju, jednostavno zato što vole izazove. Vole se okušati u nečem novom, a ovdje su problemski zadaci predstavljeni na nekonvencionalan način. U Dabrozadacima se skriva matematika, programiranje i kritičko mišljenje – sve redom discipline koje uobičajeno učenicima nisu baš omiljene. Ali Dabar je i dalje omiljen jer se sva ova znanja upijaju kroz zanimljive „slikovnice“ koje su istovremeno teške i zabavne. Način razmišljanja koji se kroz Dabra uči nije ni programerski, ni matematički, nego životni.
Najveća vrijednost Dabra je što u njemu može sudjelovati svatko, bez obzira na to kakve ocjene ima iz konvencionalnih školskih predmeta. Nema poticanja izvrsnosti u smislu piramidalnog sustava natjecanja, jedini cilj je da svi sudjeluju. Nema javne objave rezultata, nema srama ako si bio loš – natječeš se sam sa sobom i želiš biti bolji dogodine.
Osobno, najvećim postignućem Dabra smatram to što razbija predrasude kod učenika, tipa „ne ide mi matematika“, „nisam ja za ovo“ i tome slično. Mnogi se ugodno iznenade vlastitim rezultatom, a čak i kad se to ne dogodi, i dalje žele sudjelovati ponovo i ponovo. Ima nešto u tom Dabru što ih gura naprijed.
Od 2021. godine recenziram materijale za izazov Dabar@ucitelji.hr.
Volontiram na izazovu Dabar jer vjerujem da računalno razmišljanje razvija logiku, kreativnost i vještine rješavanja problema koje su važne za svakoga, bez obzira na buduće zanimanje. Smatram da svi učenici trebaju imati priliku sudjelovati jer Dabar nije natjecanje samo za „najbolje“, nego prilika da svatko otkrije vlastite sposobnosti, razvije samopouzdanje i doživi radost učenja kroz izazov.
U Dabrotimu sudjelujem od samog početka – od 2016. godine, kada je natjecanje Dabar prvi put organizirano u Republici Hrvatskoj, pa sve do danas, kada pripremamo jubilarnu 10. godinu natjecanja. U tom razdoblju doprinosim razvoju i provedbi natjecanja kao voditeljica kategorije MikroDabar. Moj je zadatak koordinirati aktivnostima unutar tima, izbor, prevođenje i oblikovanje zadataka, priprema materijala za unos u Loomen te sami unos zadataka u kolegij. Također sudjelujem u izradi knjižice za svoju kategoriju te u analizi rezultata i izradi rang-lista za svoju kategoriju, kao i u redovitoj komunikaciji s ostalim članovima programskog i organizacijskog odbora. Zalažem se za kvalitetu i primjerenost zadataka za najmlađe sudionike te za osiguravanje jednakih prilika svim učenicima u natjecanju.
Moja motivacija za volonterskim radom na izazovu Dabar proizlazi iz želje da učenicima omogućim pristup zanimljivim i kvalitetnim zadacima koji potiču razvoj računalnog razmišljanja, logike i kreativnosti. Vjerujem da je Dabar više od natjecanja – on je prilika da učenici na zabavan i poticajan način upoznaju informatiku i otkriju vlastite sposobnosti. Kroz volontiranje u Dabrotimu pridonosim stvaranju izazova koji motiviraju učenike, grade njihovo samopouzdanje i razvijaju kompetencije potrebne za budućnost.
Smatram da svi učenici trebaju imati priliku sudjelovati u izazovu jer Dabar ne traži isključivo znanje iz informatike, već potiče logičko razmišljanje, snalažljivost i rješavanje problema – vještine koje su važne za svakodnevni život. Sudjelovanjem učenici stječu iskustvo koje im jača samopouzdanje, uče da je u redu griješiti i tražiti nove putove do rješenja te otkrivaju koliko informatika može biti zabavna i poticajna. Sudjelovanje u Dabru omogućuje svakom učeniku da pokaže svoj potencijal, neovisno o ranijem znanju ili školi, čime se jača ideja jednakih obrazovnih prilika za sve.
Dio sam Dabrotima od samog početka, 2016. kada je Dabar došao u Hrvatsku i aktivno sudjelujem u smišljanju, odabiru, prijevodu, uređenju i pripremi zadataka za provedbu natjecanja. Pregledavam sve zadatke koji su ponuđeni za tekuću godinu te biram i procjenjujem koji bi bili najprimjereniji za učenike 1. i 2. razreda OŠ. Odabrane zadatke prevodim na hrvatski jezik i prilogađavam ih kako bi bili primjereni uzrastu učenika. Uz tekst uređujem i slike. Sve radimo suradnički, u timu. Dogovaramo se i međusobno si pomažemo.
Rado sam dio ovog tima jer Dabar nije obično natjecanje. U Dabru mogu sudjelovati svi. Zadaci su svake godine zanimljivi i najdraži dio mi je kada ih sve pregledavam i sama pokušavam riješiti. Sviđa mi se što sve radimo timski, međusobno se dogovaramo i rješavamo sve nedoumice. Važno mi je da zadaci budu izazov, da motiviraju učenike na rješavanje te da se s veseljem prijave i sljedeće godine.
Dabrozadaci razvijaju kod učenika sposobnosti rješavanja problema, donošenja odluka i razumijevanja uzročno-posljedičnih veza. Rješavanjem Dabrozadataka oni razvijaju logičko mišljenje što im pomaže u lakšem pronalaženju rješenja za druge školske zadatke, organizaciju slobodnog vremena ili prevenciju sukoba s vršnjacima. Lakše predviđaju moguće ishode i donose odgovorne odluke u svakodnevnim situacijama. S druge strane, Dabrozadaci potiču razvoj računalnog razmišljanja što, u svijetu koji sve više ovisi o tehnologiji, omogućuje učenicima da prepoznaju obrasce i razviju algoritamski pristup rješavanju problema. Dabrozadaci nisu isključivo vezani za informatiku. Zadaci su zanimljivi i zahtijevaju samo malo razmišljanja i kombiniranja. Teme su iz svakodnevnog života, bliske učenicima. Za najmlađe kategorije svi zadaci imaju audiozapis i pisani su velikim tiskanim slovima. Na taj način sudjelovanje je omogućeno baš svima – i onima koji su još nesigurni u poznavanje svih slova i čitanje s razumijevanjem. Nema nikakve prepreke da svi učenici sudjeluju u izazovu Dabar.
U Dabrotimu sudjelujem od 2018. godine. Moja je uloga usmjerena na pripremu i prilagodbu zadataka natjecanja Dabar kako bi oni bili jasno oblikovani, zanimljivi i poticajni za učenike. Dio sam tima MikroDabar koji već godinama uspješno surađuje. Sudjelujem u recenziji i odabiru zadataka te aktivno surađujem s članovima tima kako bismo zajednički osigurali kvalitetu, raznolikost i primjerenost izazova. Posebnu pažnju pridajem tome da zadaci razvijaju logičko razmišljanje i motiviraju učenike na istraživanje, a da pritom zadrže element igre i zabave. Važno mi je da svaki zadatak učenicima bude izazov, ali i prilika da otkriju vlastite mogućnosti te grade samopouzdanje dok razvijaju svoje sposobnosti.
Oduvijek me privlače logički zadaci i razmišljanje „izvan okvira“. Kada sam sama bila učenica, nije bilo puno prilika za ovakva natjecanja niti materijala na kojima bismo mogli vježbati logiku i razvijati vještine rješavanja problema. Upravo zato posebno cijenim što današnji učenici kroz Dabar imaju mogućnost učiti na zabavan i poticajan način. Na moj interes za učenje i razvijanje vještina rješavanja problema snažno je utjecao profesor koji je već u vrijeme mog osnovnoškolskog obrazovanja uvodio programiranje – što je bilo iznimno napredno za to razdoblje. Posebno je inspirativno bilo to što je poticao kritičko razmišljanje, logiku i rješavanje problema, a velik dio svog slobodnog vremena provodio je s nama volonterski, omogućujući dodatnu praksu i istraživanje. Takav pristup učenju probudio je u meni želju za istraživanjem i otkrivanjem novih znanja, a danas me potiče da i sama doprinosim stvaranju sličnih prilika za nove generacije učenika.
Vjerujem da upravo Dabar pruža djeci priliku da se okušaju u nečemu što razvija njihovo logičko i kritičko razmišljanje, ali i donosi osjećaj zadovoljstva i igre. To je ono što ga čini posebnim i zbog čega rado volontiram – jer donosi jednaku priliku svima.
Smatram da bi svi učenici trebali imati priliku sudjelovati u ovom izazovu, jer im on pruža mogućnost da razvijaju svoje sposobnosti bez pritiska, na način koji je zabavan, oslobađa ih straha od pogreške i potiče ih na istraživanje. Zadaci u svojoj srži razvijaju logiku i kritičko razmišljanje – vještine koje su neizostavne u obrazovanju, ali i u svakodnevnom životu. Vjerujem da su vještine logičkog promišljanja i rješavanja problema važne u svakodnevnom životu, ne samo u školi. Dabar učenicima daje prostor da uče razmišljati na drugačiji način, razvijaju kreativnost i povezuju znanja iz različitih područja.
Za mene je velika čast i izniman ponos biti dio Dabrotima, jer zajedničkim radom doprinosimo nečemu što ima trajnu vrijednost za učenike – a to je znatiželja, motivacija i radost otkrivanja.
U Dabrotimu sudjelujem od 2023. Moja je uloga u timu za Dabar natjecanje usmjerena na osiguravanje kvalitete i primjerenosti zadataka za najmlađe sudionike, posebno za kategoriju Mikro Dabar. Od ponuđenih zadataka ocjenjujem njihovu primjerenost uzrastu i razini težine, prevodim zadatke s engleskog jezika te pregledavam sve prijevode prije njihove recenzije. Aktivno surađujem s članovima svog Mikro Dabar tima i voditeljicom Sanjom Pavlović Šijan kako bismo zajednički uskladili prijedloge i osigurali dosljednost u pristupu. Zalažem se za jasnoću, razumljivost i edukativnu vrijednost zadataka, vodeći računa o jednakim mogućnostima za sve učenike.
Moja motivacija za volontersko sudjelovanje u Dabrotimu proizlazi iz uvjerenja da natjecanje Dabar značajno pridonosi razvoju logičkog i kritičkog razmišljanja kod učenika. Kao učiteljica matematike, prepoznajem vrijednost ovog pristupa koji potiče kompetencije 21. Stoljeća. To su vještine koje učenicima pomažu ne samo u matematici, već i u svim ostalim nastavnim predmetima. Dabar jača međupredmetno povezivanje i potiče učenike na razmišljanje izvan okvira, što smatram iznimno važnim za njihov cjelokupni razvoj. Čast mi je i zadovoljstvo biti dio ovog uhodanog i stručnog tima koji me objeručki prihvatio. Posebno mi je dragocjena uska suradnja s članovima mog Mikro Dabar tima i voditeljicom Sanjom Pavlović Šijanović, kroz koju kontinuirano učim i napredujem. Volim razvijati svoje znanje i vještine, a iskustvo volontiranja u Dabrotimu mi u tome izričito pomaže, profesionalno i osobno.
Vjerujem da svi učenici trebaju imati priliku sudjelovati u izazovu Dabar jer on potiče razvoj logičkog i kritičkog razmišljanja, kompetencija 21. stoljeća koje su primjenjive u svim nastavnim predmetima. Kao učiteljica matematike svakodnevno svjedočim koliko ovakav pristup doprinosi međupredmetnom povezivanju i osnaživanju učenika u njihovom samostalnom razmišljanju i rješavanju problema.
Dabar nije samo natjecanje, to je prilika da učenici kroz zanimljive i izazovne zadatke otkriju vlastite sposobnosti, grade samopouzdanje i razvijaju vještine koje će im koristiti u budućnosti. Zalažem se za jednakost prilika u obrazovanju, a Dabar omogućuje svim učenicima, bez obzira na njihovo predznanje ili školski uspjeh, da pristupe izazovu koji ih motivira, potiče na razmišljanje i otvara vrata prema informatici i računalnom razmišljanju na zabavan i poticajan način.
U Dabrotimu sudjelujem od 2020. godine, kada sam se pridružila radu organizacijskog odbora, a od 2021. godine uključena sam i u programski odbor kao voditeljica kategorije MiliDabar za učenike 3. i 4. razreda osnovne škole. Moj rad obuhvaća koordinaciju aktivnosti unutar tima, izbor, prevođenje i oblikovanje zadataka, pripremu materijala za unos u Loomen te sami unos zadataka u kolegij. Također sudjelujem u izradi knjižice za svoju kategoriju, u analizi rezultata i izradi rang-lista, kao i u kontinuiranoj komunikaciji s ostalim članovima odbora.
Posebno sam aktivna u osmišljavanju vlastitih zadataka za međunarodno natjecanje Dabar, a izuzetno mi je drago i ponosna sam što su četiri moja autorska zadatka do sada odabrana i korištena na međunarodnoj razini. U svom radu nastojim osigurati kvalitetu i primjerenost zadataka za najmlađe sudionike te te poticati kreativnost i logičko razmišljanje učenika kroz zanimljive i izazovne zadatke.
Rad na izazovu Dabar za mene je način da svojim iskustvom i znanjem doprinesem zajednici učitelja i učenika. Vjerujem da kvalitetno osmišljeni zadaci mogu biti snažan poticaj učenicima da zavole izazove i otkrivaju svoje sposobnosti, a sudjelovanje u međunarodnom timu pruža mi dodatnu inspiraciju i motivaciju. Posebno me motivira činjenica da moj rad ima međunarodni doseg – da zadaci koje osmislimo u Hrvatskoj rješavaju djeca diljem svijeta. Super je osjećaj kad znam da na taj način mogu pridonijeti globalnoj zajednici i istodobno podupirati učenike u svojoj zemlji.
Smatram da je iznimno važno da je natjecanje Dabar otvoreno za sve učenike, bez obzira na njihov dosadašnji školski uspjeh u nekom predmetu. Upravo kroz ovakve izazove često prepoznamo djecu koja možda nisu među najboljima u akademskim rezultatima, ali se izvrsno snalaze u rješavanju svakodnevnih problema i logičkih zadataka. Time im pružamo priliku da otkriju svoju nišu, da zasjaje u području u kojem se osjećaju sigurni i kompetentni te da dobiju dodatnu motivaciju za učenje, istraživanje i razvoj svojih potencijala. Za mene je to jedna od najvećih vrijednosti ovog natjecanja – otvaranje vrata svim učenicima i stvaranje osjećaja da svatko može biti uspješan na svoj način.
U Dabrotimu sam od 2018. godine kao članica organizacijskog odbora. Započela sam kao KiloDabrica, a zadnjih godina pripadam uvijek veseloj i dinamičnoj ekipi MiliDabar. Go, Team! Zadužena sam za odabir i prijevod zadataka. Iako sam samo jedan mali kotačić u ovom projektu, osjećam zadovoljstvo i ponos biti njegov dio. Nije mi teško uložiti svoje vrijeme kako bih sudjelovala u odabiru i pripremi zadataka za natjecanje: smatram da su ovakva natjecanja (ili izazovi) koja se provode bez stresa za učenike, odličan način da učenici rješavaju zabavne, a ujedno i izazovne zadatke. I sve dok vidim kako Mikro-, Mili-, Kilo-, Mega- i GigaDabrići sa zadovoljstvom sudjeluju u tom izazovu – motivacija će biti tu.
Izazov Dabar otvara prostor za sudjelovanje svim učenicima, a ne samo onima koji iskazuju poseban interes za informatiku. Zašto? Zato jer su zadaci osmišljeni, a i odabrani, tako da za njihovo rješavanje ne treba nikakva posebna priprema (osim upoznavanja sa sustavom Loomen) ni učenje. Sudjelovanjem učenici razvijaju logičko razmišljanje – vještinu koja je u svakodnevnom životu važna svima, a ne samo najboljima. Tri razine složenosti zadataka omogućuju da se svatko može osjećati uspješnim, jer svatko može riješiti barem jedan, ako ne i više zadataka. I baš zato izazov Dabar vole svi – i oni koji s lakoćom rješavaju zadatke, ali i oni koji se malo s njima muče – jer na kraju osjećaju uspjeh. Nagrada, iako simbolična zahvalnica, mami osmijehe na dječja lica. Ima li ljepšeg od toga?
U Dabru sudjelujem od samih početaka, 2016. godine, kada je ovo natjecanje prvi put organizirano u Hrvatskoj. Najprije sam ga provodila u svojoj školi, gdje sam učenicima približavala ovaj poseban izazov. Od tada ga svake godine redovito provodim, a mogu reći da sam kroz Dabar pratila i podržavala cijele generacije svojih učenika. Kada je kolegica Kristina Slišurić preuzela ulogu voditeljice kategorije MiliDabar, pozvala me u svoj tim – i spremno sam prihvatila izazov. Moja je uloga usmjerena na prevođenje zadataka i njihovu prilagodbu za naše učenike 3. i 4. razreda osnovne škole. Posebno pazim da zadaci budu jasni, razumljivi i bliski uzrastu učenika, a istodobno dovoljno izazovni da potiču njihovu znatiželju, kreativnost i logičko razmišljanje. Sudjelujem u timskom radu i recenziji zadataka te kroz suradnju s kolegama nastojim osigurati kvalitetu i raznolikost materijala. I sama volim rješavati zadatke – uvijek me iznova iznenadi kako i naizgled jednostavan problem može biti pravi logički izazov. Upravo zato mi je poseban užitak kada vidim kako se djeca vesele rješavanju, međusobno komentiraju zadatke i već pitaju kada će opet biti Dabar. Ponekad imam dojam da im je Dabar draži i od nekih školskih praznika – i to je za mene najbolji dokaz da radimo pravu stvar.
U Dabrotim sam ušla iz znatiželje i želje da budem dio nečega što spaja igru i učenje, a ostala jer sam prepoznala koliko je vrijedno biti u timu koji zajednički osmišljava izazove za učenike. Volontiram jer u Dabru vidim spoj onoga što me profesionalno i osobno ispunjava: logičkog razmišljanja, kreativnosti, suradnje i pozitivne energije. Rad na zadacima doživljavam kao slaganje slagalice u kojoj svatko donosi svoj dio, a na kraju nastaje cjelina koja učenike potiče na razmišljanje i otkrivanje vlastitih mogućnosti. Posebno me veseli kada vidim kako zadaci koje pripremamo ne ostaju samo na ekranu, nego se pretvaraju u osmijehe, iznenađenja i one poznate trenutke kada učenik uzvikne “aha, uspio sam!”. Volontiranje u Dabrotimu za mene je i prilika za stalno učenje te suradnju s kolegama od kojih učim i koji jednako uživaju u izazovima. Iskustvo iz učionice pokazuje mi da učenici nakon Dabra često s većim zanimanjem pristupaju i redovnoj nastavi – jer shvate da znanje nije samo nastavni sadržaj iz udžbenika, nego i alat za rješavanje zanimljivih problema. Najljepši dio svega je što i mi učitelji od učenika možemo puno naučiti kroz njihove originalne pristupe rješavanju. A Dabar je upravo to – podsjetnik da je razmišljanje igra u kojoj svatko može pronaći svoje mjesto.
Vjerujem da bi Dabar trebao biti dostupan svim učenicima jer nudi priliku svima da se okušaju u zadacima koji potiču razmišljanje, bez obzira na njihova dosadašnja postignuća u školi. Za rješavanje zadataka nije potrebno posebno predznanje iz Informatike niti učenje definicija – dovoljno je malo znatiželje i volje da se isproba nešto novo. Često se upravo kroz Dabar otkrije da se neki učenici izvrsno snalaze u logici i rješavanju problema, iako se to možda ranije nije vidjelo kroz školske ocjene. Zadaci su zamišljeni u nekoliko razina složenosti pa svatko može pronaći nešto za sebe – bilo da riješi jednostavniji zadatak i osjeti ponos, ili se uhvati zahtjevnijeg i ne odustane. Upravo to iskustvo uspjeha, makar i u malim koracima, ostavlja značajan trag. Posebna vrijednost Dabra je u tome što učenici uče da je pogreška dio puta do rješenja i da je važno pokušavati različite pristupe. Natjecanje im daje sigurno okruženje za istraživanje, slobodu da budu kreativni i priliku da razmišljaju izvan okvira. Usto, oslobođeni su pritiska ocjena i uspoređivanja, što im omogućuje da razvijaju logičko i kritičko razmišljanje – vještine korisne za školu, ali i za život.
Za mene je najveća ljepota Dabra u njegovoj otvorenosti – jednako ga vole učenici koji obožavaju izazove i oni koji se inače boje natjecanja. Na kraju, svi zaslužuju osjetiti onaj mali, ali važan trenutak ponosa kad sami sebe iznenade i shvate da mogu više nego što su mislili.
U Dabrotimu sam od 2021. godine kao članica organizacijskog odbora. Pripadam uvijek veseloj i dinamičnoj ekipi MiliDabar. Zadužena sam za odabir i prijevod zadataka. Moj rad uključuje pažljivo analiziranje zadataka kako bi bili prilagođeni uzrastu i razini znanja učenika. Volontiranjem u Dabrotimu dajem svoj skromni doprinos popularizaciji informatike i logičkog razmišljanja među učenicima, što me ispunjava osobnim zadovoljstvom i profesionalnim ponosom. Vjerujem da ovakva natjecanja ne samo da razvijaju vještine, već i grade samopouzdanje učenika, otvaraju vrata novim interesima i stvaraju pozitivno iskustvo učenja. Biti dio Dabrotima za mene znači sudjelovati u stvaranju obrazovanja koje je moderno, uključivo i usmjereno na budućnost.
Izazov Dabar učenicima pruža priliku da se kroz zanimljive i neobične zadatke upoznaju s logičkim načinom razmišljanja. Zadaci su osmišljeni tako da potiču logiku, snalažljivost i kreativnost. Sudjelovanjem u izazovu učenici razvijaju vještine rješavanja problema, uče kako razmišljati korak po korak i otkrivaju koliko je zabavno učiti kroz izazov što im daje dodatnu motivaciju i samopouzdanje. Dabar je prilika da se učenici osjećaju uspješno, bez pritiska ocjena, i da otkriju koliko je informatika zapravo zanimljiva.
Članica sam Dabrotima od 2023. godine kada sam pristupila timu na poziv prijateljice koja je i sama dio tima. Ja sudjelujem u odabiru i prevođenju zadataka za učenike 3. i 4. razreda. Nije dovoljno samo prevesti zadatak već ga je potrebno oblikovati i prilagoditi našemu materinjem jeziku.
Moj prvi i meni iznimno važan zadatak bio je osmisliti društvenu igru koju bi učenici mogli igrati i tako učiti kako biti sigurni u digitalnom okruženju. Igra je u konačnici ugledala svjetlost dana i mene učinila iznimno ponosnom. Nakon toga, aktivno sam se priključila radu ovoga tima. Jako me veseli kada se učenici mogu igrati i učiti u isto vrijeme, a Dabar im to uvelike omogućuje što me dodatno motivira biti dijelom ove zanimljive i zabavne Dabropriče.
Izazov Dabar je vrijedan zato što pruža svim učenicima priliku okušati se u zadacima i doživjeti osjećaj uspjeha. Zadaci ne traže prethodno znanje već otvorenost za istraživanjem, logičkim povezivanjem i spremnost da se razmišlja na drugačiji način. Potiče radoznalost i razvija samopouzdanje jer svaki učenik može pronaći zadatak primjeren sebi i doći do rješenja vlastitim putem. Dabar poučava učenike da pogreška nije neuspjeh nego prilika za učenje te da su upornost i kreativnost jednako važni kao i točan odgovor. Upravo je zato važno da svi imaju mogućnost sudjelovati jer se ovdje ne mjeri samo znanje, nego se otkrivaju skrivene sposobnosti, gradi se pozitivno iskustvo i razvijaju vještine koje će im koristiti u budućnosti, u školi i izvan nje.
U Dabrotim sam se priključila 2021. godine, članica sam organizacijskog odbora. Sudjelujem u odabiru, prevođenju i prilagodbi zadataka za učenike 3. i 4. razreda osnovne škole u kategoriji MiliDabar.
Izazov Dabar provodim sa svojim učenicima od 2016. godine. Učenici rado rješavaju dabrozadatke jer su im zanimljivi i motivirajući te sam suradnju u Dabrotimu prihvatila s velikim zadovoljstvom. Poticanje dječje znatiželje za otkrivanjem rješenja koje rezultira razvijanjem vještina planiranja, kritičkog razmišljanja i donošenja odluka te osjećajem zadovoljstva vlastitim uspjehom, za mene je više nego dovoljna motivacija za sudjelovanje u ovom izazovu. Poput učenika koji uživaju rješavajući dabrozadatke i ja uživam u pripremi zadataka. Posebno motivirajući je i izvrstan Dabrotim s kojim je suradnja izrazito kreativna i zabavna. Dabar me uvijek veseli.
Izazov Dabar otvoren je za sve učenike i pruža svima mogućnost sudjelovanja. Poseban je po tome što ne zahtijeva nikakvu posebnu pripremu učenika za rješavanje zadataka. Raznovrsnost u težini i vrsti zadataka omogućuje svakom učeniku pronalazak izazova koji su mu zanimljivi. Prema mom dosadašnjem iskustvu, učenici zadovoljstvo pronalaze u otkrivanju rješenja isprobavajući različite strategije pri čemu pogreške ne doživljavaju kao nešto loše te upravo zbog toga im Dabar pomaže u razvijanju samopouzdanja.
U Dabrotimu sam od samog početka, s jednim kraćim prekidom. Radila sam u organizacijskom odboru, a od 2021. godine članica sam programskog odbora i vodim KiloDabar tim. Sudjelujem u odabiru i prevođenju zadataka te u pripremi i provedbi izazova, s naglaskom na raznolikost, primjerenost i poticanje računalnog razmišljanja kod učenika.
Volonterski rad u Dabrotimu za mene je prilika da doprinesem obrazovanju koje nadilazi svakodnevnu nastavu. Kroz vođenje KiloDabar tima i suradnju s kolegama razvijam vlastite vještine – od organizacije i komunikacije do pedagoškog promišljanja i kreativnog izražavanja. Posebno me motivira timska suradnja s izuzetnim članovima Dabrotima. Zajedno biramo i oblikujemo zadatke koji su zabavni, primjereni uzrastu, ali i dovoljno izazovni da potaknu učenike na razmišljanje i istraživanje. U takvom okruženju svatko doprinosi svojim znanjem i iskustvom, a zajednički rad rezultira kvalitetnijim i smislenijim sadržajem.
Volonterstvo u Dabrotimu za mene nije samo doprinos zajednici, već i prostor za profesionalni rast, razmjenu ideja i stvaranje obrazovanja koje je uključivo, suvremeno i usmjereno na razvoj ključnih vještina za budućnost.
Dabar je izazov koji ne traži prethodno znanje, već potiče logičko razmišljanje, snalažljivost i kreativno rješavanje problema na učenicima blizak i zabavan način. Zadaci su osmišljeni tako da svaki učenik može pronaći nešto za sebe, bez obzira na školski uspjeh. Često otkriva talente koji u tradicionalnoj nastavi ostaju neprimijećeni, a učenicima pruža priliku da zasjaje u području koje ih motivira. Posebna vrijednost Dabrovog izazova je u tome što učenici iz godine u godinu imaju priliku natjecati se sami protiv sebe – uspoređujući vlastiti napredak, razumijevanje i rezultate. Takav pristup potiče osobni razvoj, samopouzdanje i želju za učenjem. Zato vjerujem da svaki učenik zaslužuje priliku sudjelovati – jer Dabar otvara vrata znanju, igri i otkrivanju vlastitih sposobnosti.
2016.-2025. član Organizacijskog odbora (izbor i prijevod zadataka u kategoriji KiloDabar).
Učenicima su zadaci na natjecanju Dabar vrlo zanimljivi, a posebno im je motivirajuće što su dio međunarodnog natjecanja. Važno je i pokazati im da je informatika prisutna svuda oko nas, čak i na mjestima gdje to ne bismo očekivali. Kroz zanimljive zadatke učenici razvijaju logičko razmišljanje te potiču stvaranje vlastitih ideja. Vrlo često potičem učenike da poslije natjecanja razmišljaju kako bi se neki zadatak mogao informatički riješiti i kakve zapravo ima veze s informatikom iako na prvu tako ne izgleda.
2016.-2025. Član Organizacijskog odbora (izbor i prijevod zadataka u kategoriji KiloDabar).
Izuzetno mi je zanimljivo analizirati zadatke za Dabra. Uvijek me iznenadi raznolikost koncepata i povezanost s logičkim razmišljanjem u najrazličitijim situacijama. I sama sam se okušala u izradi zadataka te mi je jedan zadatak bio i prihvaćen što me jaaaako razveselilo. Izuzetno je važno naše učenike stavljati u nove situacije rješavanja problema kakve imaju prilike se susresti na Dabru. Time unaprjeđuju svoj kognitivni razvoj, razvijaju ispravan logički pristup rješavanju problema, to im je prava gimnastika za mozak. Naravno zadatci su uvijek poticajni i izazovni.
2023.-2025. Član Organizacijskog odbora (izbor i prijevod zadataka u kategoriji KiloDabar).
Kroz odabir i pripremu zadataka želim pomoći stvoriti zanimljivo i poticajno okruženje koje promovira informatiku i logičko razmišljanje na zabavan način. Smatram da su učenicima zadaci na natjecanju Dabar zanimljivi i drugačiji od onih koji se nalaze u udžbenicima te im ovo natjecanje pruža priliku da rješavanjem zadataka razvijaju logičko razmišljanje i praktično primjenjuju informatičke pojmove.
2020.-2025. Član Organizacijskog odbora (izbor i prijevod zadataka u kategoriji KiloDabar).
Motivacija je upravo u izazovu pripremanja zadataka koji će biti zanimljivi i primjereni učenicima. Volonterski rad je prilika za doprinos razvoju njihovih vještina te poticanje da zavole rješavanje „izazovnih“ zadataka. Svi učenici trebaju imati priliku za sudjelovanje jer se kod njih potiče logičko i kreativno razmišljanje izvan okvira svakodnevnih školskih zadataka. Izazov je prilagođen njihovoj dobi kroz različite kategorije i na taj način učenici su dodatno motivirani da ulože trud, razvijaju vještine i postignu što bolje rezultate.
Kao i samom Dabru u RH, ovo je i moja 10 jubilarna godina u Dabrotimu. Ponosno mogu reći da sam radila mnogo toga i pri tom uživala u učenju i volonterskom radu. Kroz rad u ovom Supertimu iako preferiram rad “licem u lice” naučila sam mnogo kroz i o online komunikaciju. Prevodila sam, organizirala, kritizirala, hvalila, ispravljala, komentirala, griješila i učila na greškama. Čitanje, odabiranje zadataka, prevođenje, komentiranje prijevoda, komuniciranje s recenzentima, oblikovanje i unošenje zadataka u Loomen za natjecanje, praćenje natjecanja, proučavanje rezultata i podataka te objave tablica s rezultatima, čitanje Foruma i još mnogo toga samo je unaprijedilo moj rad u školi, ali i u cijeloj zajednici. Ne bih zaobišla i snimljene videolekcije u kojima sam prezentirala meni zanimljive zadatke za osnovnoškolski uzrast učenika. Posebno sam ponosna što sam se nakon početnog rješavanja i prevođenja zadataka ohrabrila sastaviti i svoj zadatak koji je preveden na mnoge druge jezike. A nadam se da ću nekad u budućnosti imati još koju priliku biti dio svjetske Bebras elite koja na radionicama u živo radi na odabranim zadacima za predstojeću godinu natjecanja.
Jedinstveni zadaci koji se ne mogu vidjeti nigdje drugo. Tim ljudi koji svoje godišnje odmore provode uživajući u radu na zadacima i ne smeta im zvrcanje u Teamsu i za vrijeme najvećih vrućina ili zima.
I možda je previše ovo nazvati volonterski rad, jer je do sada bio pravi užitak.
Dabar je osmišljen za sve učenike. Može se provoditi u svakoj školi, u bilo koje vrijeme tijekom tjedna dana. Svaki učenik će pronaći nešto za sebe. I oni koji rješavaju zadatke s lakoćom preko onih koji će pogrešno pročitati neki zadatak do onih koji će pokušati igrati na sreću. Od dvanaest zadataka uvijek se nađe neki koji ostaje u sjećanju bilo da ga se riješilo brzo i točno ili je trebalo duže vremena da se razumije i shvati rješenje ili objašnjenje. Ako niste do sada pokušali, svakako je pravo vrijeme da nadoknadite propušteno.
U Dabrotimu sam, uz jednogodišnju pauzu, od samog početka tog natjecanja u RH. Prevodila sam, analizirala i vrednovala zadatke procjenjujući njihovu primjerenost za odabrane kategorije (KiloDabar i Megadabar).
Izuzetno mi se sviđaju zadatci koje se pojavljuju na ovom natjecanju. Učenicima su zanimljivi i kreativni, a učiteljima jako korisni jer na zabavan način uvode učenike u zahtjevne teme računalnog razmišljanja i programiranja. Zadatci koji smještaju Dabra i Dabricu u, na prvi pogled, svakodnevne situacije i probleme, na blizak i zanimljiv način potiču učenike na razmišljanje i analiziranje te predviđanje mogućih rješenja zadanog problema. Dakle, igraju se dok rješavaju složene probleme.
Od samog početka sudjelovanja u ovom izazovu, primjećujem da su učenici zainteresirani i motivirani, žele tražiti rješenje zadanog problema jer im je to ‘izazov’, a ne zato jer je to ‘samo još jedan nastavni zadatak’. Ne očekuje se posebna priprema za sudjelovanje već potiče i razvija odgovarajući način razmišljanja i pristup problemu koji je koristan u raznim situacijama. Ovakav pristup može osnažiti i potaknuti učenike na rješavanja zahtjevnih ili složenih problema jer su se uvjerili da to ne mora biti ‘teško’ već može biti i zabavno.
U Dabrotimu sam od samog početka natjecanja u Hrvatskoj, punih 10 godina. Tijekom tog razdoblja sudjelovala sam u brojnim aktivnostima: čitanju i odabiru zadataka, prevođenju i komentiranju prijevoda, komunikaciji s recenzentima, oblikovanju i unosu zadataka u Loomen, praćenju tijeka natjecanja, kao i aktivnom sudjelovanju na forumu. Sve te aktivnosti neizmjerno su obogatile moj rad kao učiteljice.
Moja motivacija za volonterski rad u Dabro timuproizlazi iz mog uvjerenja da ovakvo natjecanje ima iznimnu vrijednost za učenike, učitelje i obrazovanje općenito. Zadatci koje pripremamo potiču računalno razmišljanje, kreativnost i logiku na način koji je djeci blizak i zabavan. Sudjelovanje u timu mi omogućuje da doprinesem nečemu što nadilazi svakodnevnu nastavu – stvaranju izazova koji učenike motiviraju, razvijaju i otvaraju im nove perspektive. Osim toga, rad u Dabrotimu mi pruža priliku za profesionalni razvoj, suradnju s kolegama iz različitih dijelova Hrvatske, razmjenu ideja te stalno učenje. Svaki zadatak, prijevod, analiza i rasprava na forumu dodatno me obogaćuju kao učiteljicu i osobu. Volontiranje u ovom timu nije samo doprinos zajednici – to je i osobno zadovoljstvo, inspiracija i prilika da budem dio nečeg većeg.
Vjerujem da svi učenici trebaju imati priliku sudjelovati u ovom izazovu jer im on omogućuje razvoj važnih vještina na zabavan i poticajan način. Dabar ne traži prethodno znanje iz programiranja, već potiče logičko razmišljanje, analizu problema i kreativno pronalaženje rješenja – vještine koje su korisne u svakodnevnom životu i daljnjem obrazovanju. Osim toga, sudjelovanje u Dabru često povećava samopouzdanje učenika, otkriva njihove talente i potiče ih na daljnje istraživanje svijeta informatike i računalnog razmišljanja. Dati priliku svakom učeniku znači otvoriti vrata znanju, igri i otkrivanju vlastitih sposobnosti – a upravo to Dabar omogućuje.
U Dabrotimu sam od samog početka, dakle 10 godina. Aktivnosti koje sam provodila su: čitanje i odabir zadataka za određenu kategoriju te prevođenje zadataka i komentiranje prijevoda.
Osim zanimljivih zadataka koji obogaćuju nastavu, moja glavna motivacija za volonterski rad je tim sjajnih ljudi s kojima je suradnja izuzetno ugodna. Volontiranje mi donosi i osobno zadovoljstvo jer sam dio nečeg većeg i vrijednog.
Smatram da svi učenici trebaju imati priliku sudjelovati u Dabru jer ovo natjecanje pruža jednaku šansu svima – bez obzira na ocjene ili predznanje. Zadaci su osmišljeni tako da potiču logičko razmišljanje, kreativnost i razmišljanje “izvan kutije”, što djeci omogućuje da pokažu svoje sposobnosti na drugačiji način. Učenicima su zadaci zanimljivi i izazovni, a kroz njih uče gledati probleme iz više kutova. I bez obzira na rezultat, svaki učenik iz izazova izađe bogatiji za novo iskustvo i drugačiji način razmišljanja.
6 godina u Dabrotimu, odabir i prevođenje zadataka za kategorije KiloDabar i MegaDabar
Interesantno mi je čitati nove zadatke, zanimljivo je raditi u Dabrotimu. Često uspjeh u izazovu nema veze sa školskim uspjehom, zadatci su tako koncipirani da svaki učenik uspije riješiti dio zadataka.
U Dabrotimu sudjelujem od samog početka kao voditeljica kategorije GigaDabar. Moj je zadatak okupiti tim i koordinirati poslove vezane uz odabir i prevođenje zadataka, a zatim odabrane zadatke prilagoditi za unos u Loomen, što je često dosta zahtjevno. Nakon održavanja natjecanja pripremam knjižicu s odabranim zadatcima za svoju kategoriju.
Moja motivacija proizlazi iz želje da učenicima omogućim da kroz Dabar otkriju koliko je rješavanje problemskih zadataka zanimljivo i poticajno. Svake godine nastojim pridonijeti tome da učenici dobiju kvalitetne zadatke koji ih izazivaju, ali istovremeno motiviraju i pružaju osjećaj uspjeha.
Smatram da svi učenici trebaju imati priliku sudjelovati jer Dabar potiče razmišljanje izvan okvira i razvoj logičkog zaključivanja, a pritom ne zahtijeva nužno prethodno znanje iz informatike. Sudjelovanjem učenici jačaju samopouzdanje, uče donositi odluke i tražiti kreativna rješenja te otkrivaju kako informatika može biti zabavna i korisna u svakodnevnom životu.
U Dabrotimu sam već 9 godina. Moja uloga je odabir i prijevod zadataka.
Volim raditi na pripremi i provedbi natjecanja Dabar zbog raznolikosti izbora zadataka, njihovoj kreativnosti i maštovitosti. Zadaci su kreirani tako da potiču učenike na razmišljanje izvan okvira i razvijanje vještina rješavanja problema na zabavan način.
Ovo je i moja 10 jubilarna godina volontiranja u Dabrotimu. Tijekom rada u stručnoj radnoj skupini za izradu novog kurikuluma Informatike, zaljubila sam se u Dabra i ta ljubav ne prestaje. Dio sam Organizacijskog odbora pa sudjelujem u čitanju zadataka iz međunarodne baze Dabra, odabiru zadataka za kategoriju GigaDabar, prevođenju, prilagođavanju i uređivanju zadataka te pripremi zadataka i rješenja za javnu objavu.
Motivacija za volonterski rad u ovom izazovu su mi zanimljivi i izazovni zadatci koji se mogu rješavati bez ikakve pripreme, a pomažu u savladavanju informatičkih sadržaja i računalnog razmišljanja. Motiviraju me i kolege volonteri koji rade u Dabrotimu.
Smatram da svi učenici trebaju imati priliku za sudjelovanje u ovom izazovu jer je Dabar osmišljen za sve učenike bez obzira na prethodno znanje. Svatko može pronaći zadatak koji će s lakoćom riješiti, a neki učenici rješavajući zadatke možda otkriju talent i strast za informatikom.
U Dabrotimu sam 8 godina, od 2017., a moja zaduženja su odabir i prijevod zadataka te kontrola i dorada prijevoda.
Motivi za sudjelovanje su stjecanje praktičnog iskustva i bolje razumijevanje organizacije i provedbe natjecanja, povezivanje s drugim volonterima, timski rad s ciljem širenja poznanstava, tj. povezivanja s drugim volonterima. Volontiranjem se razvijaju organizacijske, timske, komunikacijske vještine, a sudjelovanjem u ovakvim natjecanjima često proširujemo vlastita znanja te dobivamo priliku za praktičnu primjenu svojih sposobnosti. Smatram da svi volonteri provedbu natjecanja čine transparentnom, organiziranom i kvalitetnom, čime pridonose razvoju izvrsnosti među učenicima. Osjećaj korisnosti, zadovoljstva zbog uspješnog doprinosa provedbi izazova, povratna informacija od organizatora, ali i učenika (komentari na zadatke) također su motivacija za sudjelovanje i u narednim aktivnostima. Volontiranjem u ovom izazovu dajemo konkretan doprinos nečem značajnom.
Izazov Dabar razvija sposobnost računalnog razmišljanja, logičkog i problemskog rješavanja zadataka, ali i povećava interes za Informatiku. Raznovrsni i izazovni zadatci motiviraju učenike da misle drugačije, kreativno i logično. Također ih potiče na razgovore o različitim načinima i pristupima rješavanju problema. Natjecanje je online (u školi), besplatno i ne zahtijeva prethodno znanje programiranja što omogućava sudjelovanje učenicima različitih socioekonomskih sredina.
U Dabrotimu sam 8 godina, od 2017., a moja zaduženja su odabir i prijevod zadataka te kontrola i dorada prijevoda.
Sudjelujem u pripremi i prevođenju zadataka za natjecanje Dabar jer vjerujem da je riječ o izazovu koji učenicima pruža jedinstvenu priliku da razvijaju logičko i računalno razmišljanje na zanimljiv i pristupačan način. Smatram važnim da svi učenici imaju priliku sudjelovati jer Dabar ne zahtijeva prethodno znanje iz programiranja, već potiče kreativnost, rješavanje problema i upornost – vještine koje su potrebne u svakodnevnom životu. Natjecanje je oblik motivacije koji može približiti informatiku širokom krugu učenika i probuditi interes za daljnje istraživanje tog područja.
Duži niz godina sudjelujem u odabiru zadataka i njihovom prijevodu u timu za srednje škole Giga Dabar. Kako radim u strukovnoj školi u kojoj učenici nemaju u kurikulumu programiranje na sudjelovanje na međunarodnom natjecanju Dabar sam uključila učenike od samih početaka. Smatram da je razvoj logičkog računalnog razmišljanja izuzetno bitan za svakog pojedinca te da se na njegovom razvoju treba krenuti već od najranije dobi.
Uključila sam se u volontiranje jer me jako veseli raditi u timu s motiviranim kolegama te ponuditi učenicima problemske zadatke koji bude njihove sive stanice na zabavan i kreativan način.
Moji učenici sudjeluju u Dabar natjecanju od 2018. godine. Učenici vrlo rado sudjeluju jer su zadaci maštoviti, kreativni i potiču na razmišljanje. No ono što je najbitnije, ovo natjecanje je i zabavno, učenici nemaju osjećaj da su na natjecanju, nema stresa. Zadaci ne zahtijevaju predznanje iz programiranja, a uvelike pridonose razvoju njihovog logičkog razmišljanja i sposobnosti rješavanja problema. Ovakav tip zadataka definitivno nije samo za niže uzraste nego u njima uživaju i adolescenti. Uvijek su povratne informacije učenika nakon natjecanja jako pozitivne, a pitanje „Kad će biti novi izazov?“ je vrlo često.
Upravo zbog takvih reakcija učenika uključila sam se u Dabrotim. Sudjelovala sam u odabiru zadataka, prevođenju na hrvatski jezik te kontroli prijevoda.
Hvala što ste tu!