Predstavljamo digitalnu verziju društvene igre „Budi Internet genijalac – u potrazi za boljim internetom„

  • Home
  • Predstavljamo digitalnu verziju društvene igre „Budi Internet genijalac – u potrazi za boljim internetom„
Shape Image One
Predstavljamo digitalnu verziju društvene igre „Budi Internet genijalac – u potrazi za boljim internetom„

Napisali: Jan Rakijašić, Valentina Blašković i Darija Dasović

 

Potaknuti pozitivnim reakcijama na našu prvu društvenu igru „Budi internet genijalac – u potrazi za bolim internetom“ i željom da igra postane dostupna svima, razvili smo i njenu digitalnu inačicu. Edukativne digitalne igre postaju sve popularniji alat za učenje, kombinirajući zabavu s obrazovnim sadržajem. Digitalna/online igra Budi Internet genijalac osmišljena je kako bi igrači kroz igru upoznali primjerene postupke za sigurno i odgovorno korištenje interneta i digitalnih tehnologija.

Igru je, prema pravilima i savjetima  autorskog tima napravio mladi student FER-a Jan Rakijašić.

Kako je igra napravljena?

Igra je rađena u prezentacijskim jeziku za izradu web stranica HTML, stilskom jezik za oblikovanje web stranica CSS  i skriptnom programskom jeziku koji se izvršava u web pregledniku Javascript. Za pisanje koda, zbog lakog korištenja i fleksibilnosti, korišten je VS Code.

Temelj igre je element canvas iz HTML5 verzije koji je jednostavno rješenje za izradu 2D igara. Canvas je veličine kvadrata koji obuhvaća središnji dio zaslona, a njena pozadina je slika ploče igre.

Pošto je veličina platna (a onda i same ploče) relativna zbog različitih rezolucija zaslona, preko slike polja postavljeni su div elementi ovisno o veličini web stranice. Oni su korisni jer omogućavaju lako postavljanje efekata (npr. strelica koji se pojave iznad polja kada igrač ima slobodan potez i dopušteno mu je skočiti na to polje) te za izračunavanje koordinata polja. Canvas također omogućava lako implementiranje animacija skakanja sa polja na polje (odnosno s jednih koordinata na druge).

Animacije okretanja vrtuljka i „izvlačenja“ kartica izvedene su preko CSS-a. Kartica je div element koji omogućava prikazivanje pitanja i unos odgovora. Za “izvlačenje” pitanja korištena je metoda random iz biblioteke Math. Ostali elementi igre, kao što je sakupljanje drva i smajlića su implementirani preko if caseova (npr. ako igrač odgovori točno na pitanje dobiva smajlić).

 

Zašto  igrati?

Cilj igre je što prije skupiti pet drveta različitih boja i doći do Dabrice Darke u Zemlji sigurnijeg interneta.

Kroz igru, svi mogu utvrditi svoje znanje iz kurikuluma Budi internet genijalac koji obrađuje pet osnovnih tema vezanih uz digitalno građanstvo i sigurnost na internetu.

Iste se teme protežu i kroz igru po bojama (zonama):

  • Dijeli pažljivo: Digitalni trag i odgovorna komunikacija
  • Pazi se prevaranata: Ciljana krađa identiteta (phishing), internet prevare i in ternet stranice kojima možemo vjerovati
  • Čuvaj svoje tajne: Sigurnost na internetu i lozinke
  • Cool je biti dobar: Suprotstavljanje lošem ponašanju na internetu
  • Tko pita ne skita: Sumnjivi sadržaji i situacije.

Digitalna verzija igre Budi Internet genijalac – u potrazi za boljim internetom omogućuje igračima da se samostalno i vlastitim tempom uključe u proces učenja kroz rješavanje zadataka i pitanja. Povratnu informaciju o točnosti odgovora igrači dobivaju trenutno i tako brzo mogu utvrditi svoje znanje.

 

Kako igrati?

Igra se sastoji od igraće ploče, Dabrice Darke koja se kreće po poljima ploče, vrtuljka koji određuje broj koraka, kompleta karata s pitanjima, crvenog polja u kojem se nalaze osvojeni žuti (dobri) i plavi (loši) smješkići te drva u bojama „osvojenih“ zona/ područja.

Cijela igraća ploča sastoji se od pet manjih trokutnih područja označenih bojama, a u sredini ploče nalazi se Zemlja sigurnijeg interneta. Igra započinje klikom na gumb Započni igru. Tada se vrtuljak zavrti i pokaže broj koraka koje Dabrica Darka može napraviti. Prije kretanja po ploči igrač mora točno odgovoriti na pitanje s kartice i tako osvojiti dobri (žuti) smješkić.

Pitanja i savjeti na karticama  osmišljeni su tako da potiču igrača na razmišljanje i traženje ispravnog odgovora.

U igri postoje dvije vrste smješkića: dobri (žute boje) i loši (plave boje). Žuti smješkić igrač dobiva kada točno odgovori na pitanje, a plavi ukoliko odgovori netočno.

Iz jednoga u drugo područje može se prijeći mostom ili podzemnim prolazom – tunelom. Mostom su povezana dva susjedna područja, a tunelom su povezana sva područja. Dakle, mostom igrač može prijeći samo u susjedno područje, a tunelom možete prijeći u bilo koje područje.

Za prelazak iz jednog područja u drugo mostom nije potrebno plaćanje, dok za prolazak tunelom igrač plaća pet žutih smješkića. Svakim napuštanjem zone (trokutnog područja) i prelaskom u drugo područje igrač dobiva drvo u boji područja koje je napustio. Kada igrač skupi 5 drva različitih boja, treba doći na posebno označeno polje koje označava ulaz u Zemlju sigurnijeg interneta. Po jedno takvo polje (zeleno) nalazi se u svakom području. Pobjednik je igrač koji prvi uspije skupiti svih 5 različitih drveta i doći na polje za ulazak u Zemlju sigurnijeg interneta.

Gdje mogu pronaći igru?

Igru je namijenjena učenicima od 7 do 16 godina ali je mogu igrati i mlađi i stariji igrači.

Igra je dostupna na poveznici https://ucitelji.eu/big/

Pozivamo vas da se igrate s nama i svoje prijedloge i komentare šaljete na info@ucitelji.hr