Ivan Hajek |
Tijekom studenog i prosinca 2023. godine, učenici četvrtih razreda opće i jezične gimnazije Srednje škole Isidora Kršnjavoga Našice (sveukupno preko 60 učenika) aktivno su sudjelovali u projektu pod nazivom „Budi internet genijalac“. Kroz niz aktivnosti, sudionici su razvijali sposobnost prepoznavanja lažnih vijesti, analizirali su reklamne plakate te stekli uvid u različite marketinške tehnike, uključujući astroturfing i emocionalnu manipulaciju potrošača kroz dizajn.
U sklopu istraživačkog projekta, svaki razred je tijekom pet školskih sati u grupama razvijao reklamne kampanje za proizvode koje su samostalno dizajnirali. U okviru zadatka, učenici su se upoznali s raznim alatima temeljenim na generativnoj umjetnoj inteligenciji te ih samostalno koristili za izradu ilustracija i video uradaka.
Predavanja i radionice su se održavale unutar kurikula predmeta likovna umjetnost, s fokusom na temu „Umjetnost i moć“. Podteme koje su obuhvaćene uključuju propagandnu ulogu umjetničkog djela, reklamni plakat, cenzuru, primijenjeni dizajn, generativni AI te marketing.
Učenici su izrazili veliko zadovoljstvo s obrađenim gradivom te proučenim digitalnim alatima. Upoznavanje s navedenim sadržajima omogućuje im lakše snalaženje u virtualnom svijetu kao i općeniti razvoj digitalnih kompetencija.
Do kraja školske godine planirana je obrada pojedinih nastavnih cjelina za niže razrede u sklopu kojih će se prolaziti kroz neke od spomenutih tema.
U sklopu projekta neke su grupe ulazile i u područje „antireklame“ baveći se ironijom i direktnom kritikom društva. Neki od plakata se nalaze u nastavku teksta.