Osnovna škola Matija Gubec Piškorevci

  • Home
  • Osnovna škola Matija Gubec Piškorevci

Krajem prošle godine pet učitelja naše škole uspješno je završilo edukaciju Budi 20240115_134432Internet genijalac čime smo se uključili u istoimeni međunarodni projekt. Drugo obrazovno razdoblje krenuli smo s održavanjem radionica iz kurikuluma Budi Internet genijalac, a ovdje donosimo njihov pregled i prve reakcije učenika. S izvannastavnom skupinom Hrabri čuvari 8. siječnja održana je radionica Kada informaciju zadržati za sebe iz teme Dijeli pažljivo. Sudjelovalo je 15 učenika. Učenici su rado iznosili svoja zapažanja i osjećaje o tome kako se osjećamo kada netko našu tajnu kaže drugima. Po reakcijama učenika može se zaključiti da je povreda povjerenja u prijateljstvima mladih jako važna tema i 20240115_140509učenicima bitna. Bez obzira dijele li se informacije uživo ili preko poruka. Na radionici se uočava nelagoda i razočarenje kod učenika čije su tajne podijeljene, bez obzira što su to imaginarne tajne. Stoga možemo samo pretpostaviti kakvi se osjećaji javljaju kada prijatelj podijeli stvarne tajne i informacije kada druga osoba to ne želi. Učenici su aktivno sudjelovali u radionici, sadržaj su procijenili primjenjivim i aktualnim, a navedene aktivnosti djelovale su motivirajuće.

U ponedjeljak, 15. siječnja 2024. održane su dvije radionice iz teme Dijeli pažljivo. U 20240115_142210prvoj radionici Čuvamo privatnost sudjelovali su učenici 4. razreda. Njih ukupno 12. razgovarali su o scenarijima povrede privatnosti koji se mogu dogoditi svakome. Svaka je grupa učenika procjenjivala situaciju koju su dobili te su zaključili koje bi bilo pravilno rješenje. Učenici su pokazali kritičko promišljanje o povredi privatnosti u stvarnom i online okruženju te zaključili da neprimjereno dijeljenje informacija može dovesti do negativnih posljedica. Isto tako, učenici su naučili razliku između situacije kada trebaju čuvati prijateljevu informaciju od situacije kada su svjedoci ismijavanja i elektroničkog nasilja koje se mora prijaviti. Učenici su evaluacijskim upitnikom izrazili svoje zadovoljstvo provedenom radionicom. 78% učenika najvišu je ocjenu dalo zanimljivosti sadržaja i aktivnosti, 67% učenika procjenjuje svoj rad odličnim u radionicama, a 100% učenika izražava zadovoljstvo komunikacijom sa voditeljem. Ovim vrednovanjem učenika možemo zaključiti da je radionica bila jako uspješna.

20240123_161401

Treća provedena radionica Budi Internet kurikuluma u našoj školi je radionica teme Dijeli pažljivo pod nazivom Nisam tako mislila. Na njoj su 15. siječnja 2024. sudjelovali učenici izvannastavne skupine Hrabri čuvari, ukupno 11 učenika. U uvodnom dijelu radionice učenici su iznosili svoje primjere kada su nešto rekli, a sugovornik ih nije dobro shvatio. Zaključili su da takve situacije često dovode do nesporazuma, svađa i sličnih negativnih posljedica. Učenici su na radionici osvijestili da svojim izgledom prenose poruke te da su svuda oko nas skrivene reklame o kojima moramo kritički promišljati. U vježbi s bijelom majicom rado su se likovno izražavali. Uglavnom su 20240116_082424prikazivali stvari koje vole, interese i načine provođenja slobodnog vremena. Neki učenici su putem emotikona izražavali svoje trenutno raspoloženje, osjećaje ili stav prema životu. Najzanimljiviji dio radionice bilo je pogađanje koja je čija majica te tumačenje slikovnih poruka na majicama. Ova vježba pokazala je kako se može u potpunosti pogriješiti dok čitamo slikovne poruke druge osobe. Radionica je bila zanimljiva. Voditeljica je uživala u vođenju ovakve radionice, a učenici su se zabavili sudjelovanjem u istoj.

22. siječnja 2024. provedena je radionica Tko si zapravo ti? iz teme Pazi se prevaranata. Sudjelovali su učenici četvrtog i petog razreda, njih ukupno 15. Učenici su se uživali u igri uloga, zamislili stanje osobe koju su glumili i vijerno prikazali svoje reakcije na poruke nepoznatih osoba. Iako su učenici prekinuli komunikaciju s nepoznatim osobama, polovica učenika započeli su dopisivanje s nepoznatom osobom što ih u stvarnim situacijama može dovesti u opasnost. Važno je osvijestiti učenike na opasnostima online svijeta, lažnom predstavljanju i lažnim profilima. Upravo kroz ovakve aktivnosti igrifikacije stvarnih životnih situacija učenici mogu uvježbavati vještine sigurnog korištenja interneta.

20240123_18060620240123_180839

Radionice iz kurikuluma Budi Internet genijalac nastavljamo provoditi dalje na satima razrednika, nastavi informatike i izvannastavnim aktivnostima. Uključenje u ovaj projekt donijelo puno zabave, učenja i uspjeha u prvom dijelu provedbe. Naši učenici snimili su podcast koji je nagrađen u natječaju Potraga za boljim internetom povodom Dana sigurnijeg interneta. Trenutno se pripremamo za sudjelovanje na konferenciji Potraga za boljim internetom koju pripremaju Udruga Suradnici u učenju, HAKOM i CARNET – Nacionalni CERT povodom Dana sigurnijeg interneta. Konferencija će se održati u utorak, 6. veljače 2024. u hotelu International u Zagrebu. Veselimo se tome.