Od promatrača do pomagača

  • Home
  • Od promatrača do pomagača
Od promatrača do pomagača

Radionica Od promatrača do pomagača održana je s 18 učenika 2.h razreda Ekonomske škole Požega u Požegi 11. prosinca 2023.

Kod kuće sam izradila prezentaciju od informacija ponuđenima u “Tko pita, ne skita” aktivnostima. Započela sam s pitanjem “Zašto je važno biti ljubazan/ljubazna?” na koje isprva nitko od učenika nije bio motiviran odgovoriti. “Je li važno biti ljubazan/ljubazna?”, nisam se predavala i malo pomalo učenici su se počeli otvarati prema temi, “da nas drugi vole”, “da i oni budu ljubazni prema nama” itd. Pitala sam vrijedi li isto i za ljubaznost u online sferi. Složili su se da da.

Identificirali smo četiri vrste sudionika u bilo kojem tipu zlostavljanja te prošli kroz korake koje  žrtva i promatrač mogu poduzeti. Pitala sam ih jesu li oni ikad ikoga blokirali ili prijavili, i znaju li kome i gdje mogu prijaviti nečije neprihvatljivo ponašanje na internetu. Rekli su da jesu, npr. slavne osobe koje ne žele više pratiti, ali i osobe čije poruke više ne žele primati. Kad sam ih pitala jesu li to poruke od poznatih ili nepoznatih osoba, najčešći odgovor je bio “od nepoznatih”. Također, razgovarali smo o vrstama podrške – javnoj i privatnoj i koja što podrazumijeva.

Podijelila sam učenike u 5 grupa te sam svakoj dala tri scenarija i post-it papiriće i zamolila ih da unutar grupe razmisle kako bi pomogli osobi iz scenarija. Na ploču sam zalijepila dva papira, na jednom je pisalo „javna podrška“, a na drugom „privatna podrška“. Učenici su svoje ideje ispisali na papiriće, pročitali naglas te nalijepili u odgovarajući stupac na ploči.

Pitala sam ih za kraj zašto je dobro imati pomagače u svojoj blizini, u školi ili na internetu, na što su učenici odgovorili “kako bi se osjećali sigurnije”.

Završili smo konstatacijom kako uvijek imamo izbor da od promatrača postanemo pomagač.

clip_image002Također, složili smo se kako bismo željeli sudjelovati u što više ovakvih radionica u kojima učenici imaju priliku razgovarati i izraziti svoja mišljenja.

Na kraju sata učenici su ispunili kratku anketu.

Prilažem fotografije s provedene radionice kao i poveznicu na prezentaciju.