Jelena Kovačević | ![]() |
Radionica Od promatrača do pomagača održana je s 18 učenika 2.h razreda Ekonomske škole Požega u Požegi 11. prosinca 2023.
Kod kuće sam izradila prezentaciju od informacija ponuđenima u “Tko pita, ne skita” aktivnostima. Započela sam s pitanjem “Zašto je važno biti ljubazan/ljubazna?” na koje isprva nitko od učenika nije bio motiviran odgovoriti. “Je li važno biti ljubazan/ljubazna?”, nisam se predavala i malo pomalo učenici su se počeli otvarati prema temi, “da nas drugi vole”, “da i oni budu ljubazni prema nama” itd. Pitala sam vrijedi li isto i za ljubaznost u online sferi. Složili su se da da.
Identificirali smo četiri vrste sudionika u bilo kojem tipu zlostavljanja te prošli kroz korake koje žrtva i promatrač mogu poduzeti. Pitala sam ih jesu li oni ikad ikoga blokirali ili prijavili, i znaju li kome i gdje mogu prijaviti nečije neprihvatljivo ponašanje na internetu. Rekli su da jesu, npr. slavne osobe koje ne žele više pratiti, ali i osobe čije poruke više ne žele primati. Kad sam ih pitala jesu li to poruke od poznatih ili nepoznatih osoba, najčešći odgovor je bio “od nepoznatih”. Također, razgovarali smo o vrstama podrške – javnoj i privatnoj i koja što podrazumijeva.
Podijelila sam učenike u 5 grupa te sam svakoj dala tri scenarija i post-it papiriće i zamolila ih da unutar grupe razmisle kako bi pomogli osobi iz scenarija. Na ploču sam zalijepila dva papira, na jednom je pisalo „javna podrška“, a na drugom „privatna podrška“. Učenici su svoje ideje ispisali na papiriće, pročitali naglas te nalijepili u odgovarajući stupac na ploči.
Pitala sam ih za kraj zašto je dobro imati pomagače u svojoj blizini, u školi ili na internetu, na što su učenici odgovorili “kako bi se osjećali sigurnije”.
Završili smo konstatacijom kako uvijek imamo izbor da od promatrača postanemo pomagač.
Također, složili smo se kako bismo željeli sudjelovati u što više ovakvih radionica u kojima učenici imaju priliku razgovarati i izraziti svoja mišljenja.
Na kraju sata učenici su ispunili kratku anketu.
Prilažem fotografije s provedene radionice kao i poveznicu na prezentaciju.