Vesna Kovačić | ![]() |
Svi smo svjesni da današnji učenici upotrebljavaju Internet u različite svrhe. Cilj nam je da se on koristi u svrhu učenja i lakše komunikacije. Međutim ponekad i nije tako. Učenici drugog razreda OŠ Tužno uključili su se u projekt Budi Internet genijalac kako bi od najranije dobi naučili donositi pametne odluke, ali i prepoznali zamke koje im nudi Internet.
Tijekom drugog polugodišta održane su raznolike radionice.
1. radionica: Upoznaj i izradi internaute
Prvu smo radionicu nazvali Upoznaj i izradi internaute. Pošto se radi o mlađem uzrastu ,smatrala sam da prvo moramo krenuti s nečim opipljivim i stvarnim. To su bili internauti naša internet maskota. Najprije smo ih izradili iz papira, a nakon toga uz pomoć učiteljice informatike izradili smo ih na 3D printeru. Igranjem uloga naši internauti učili su nas kako se trebamo ponašati, u nama još uvijek nepoznatom, virtualnom svijetu. Naučili smo da se u virtualnom svijetu ponašamo kao i u stvarnom.
2. radionica: Što želim vidjeti na svom ekranu?
Kao što smo naučili u svakodnevnom životu da lijepa riječ otvara sva vrata, zaključili smo da isto vrijedi i za Internet i objave na njemu.
Djeca su crtežom prikazala što žele vidjeti na svojim ekranima, a oni vješti napisali su i lijepe poruke. Naučili smo da trebamo objavljivati lijepe i istinite poruke.
3. radionica: Skrivamo svoje lice
Nakon što smo naučili što je Internet , kako i kakve poruke objavljujemo , vrijeme je bilo da učenici upoznaju i njegove negativne strane. Cilj nam je bio naučiti djecu što ne smijemo objavljivati kako ne bi ugrozili sebe i druge. Prvo smo krenuli od fotografija koje se ne smiju objavljivati . Pregledavajući različite internetske mreže zaključili smo da se na njima nalaze objavljene fotografije koje su neprimjerene i prikazuju osobe u njihovim neugodnim situacijama. Pokušali smo se staviti u njihove cipele i zaključili da fotografije osoba, osobito djece, ne objavljujemo javno bez njihovog pristanka, kako se one ne bi zlorabile. U tu svrhu nactrali smo svoje „ skriveno lice“.
4.r adionica: Što ću učiniti?
Cilj ove radionice bio je naučiti djecu prepoznati neprimjerene sadržaje i kako i gdje potražiti pomoć ako dobe prijeteće i neprimjerene poruke . Izdvojili smo nekoliko prijetećih poruke vezane uz vršnjačko nasilje . Djeca su trebale prepoznati prijeteću poruku, prijaviti je i potražiti pomoć.
ZA KRAJ: Igramo se i stvaramo bolji internet
Uz pomoć naše ambasadorice, učiteljice informatike Gordane Sokol, dobili smo društvenu igru „Budi Internet genijalac“. U igri primjenjujemo i ponavljamo sve što smo naučili u radionicama. Igramo kad god je to moguće i stvaramo bolji Internet. Učenici su radionice dobro prihvatili. Svakodnevno imaju dodatna pitanja što je pokazatelj da žele i mogu učiti i stvoriti sigurni Internet.