Svi učitelji prijavljeni za organizaciju izazova Dabar @ucitelj.hr 2022 dodani su u CARNET-ov sustav za natjecanja. Upišite učenike kako bi mogli sudjelovati u ovogodišnjom izazovu. Više…
Članovi Udruge Suradnici u učenju sudjelovali su od 24. do 26. rujna 2022. godine na sastancima i edukaciji u sklopu projekta Be Internet Awesome (Budi internet genijalac – BIG) u Varšavi. Radi se o Googleov programu kojim se poučava djeca osnovama digitalnog građanstva i sigurnosti kako bi mogli pouzdano istraživati internetski svijet. Više…
Povodom obilježavanja Europskog tjedna programiranja u sklopu projekta Meet and Code, Udruga Suradnici u učenju je provela sljedeće aktivnosti:
Članak Barbare Vindiš Bratušek govori o osjećaju pripadnosti pružatelja dodatne stručne pomoći matičnim ustanovama. Prikazana je priroda posla pružatelja dodatne stručne pomoći u kontekstu zakonske osnove, odgovarajući stručni kadar i glavne karakteristike rada. Više…
Rano učenje engleskog jezika kao stranog jezika od ključne je važnosti. Valentina Batagelj smatra kako je važno kod učenja engleskog jezika povezati s nečim zabavnim i aktivno uključiti svakog pojedinog učenika kroz brojne aktivnosti. Više…
Učenici Osnovne škole „Franjo Hanaman“ sa svojom učiteljicom Gabrijelom Zečević, veljaču 2021. godine obilježili su nizom različitih projekata te su ih rado podijelili na Etwinning platformi s drugim školama i projektnim partnerima, a i s našim čitateljima Više…
Suradnju dviju splitskih osnovnih škola uz vodstvo Jagode Čopac i Sandre Podrug povezala ih je ljubav prema tradiciji i zavičajnom govoru, splitskoj čakavici te su u tu svrhu osmislile projekt „Restimo s čakavicon“. Više…
U članku Igrajmo se starih igara Lea Košak predstavila je projektni odgojno-obrazovni rad gdje su bili uključeni učenici drugog razreda za istraživanje, upoznavanje i igranje starih slovenskih igara. Više…
U trgovinama možemo pronaći ukrase za predstojeće blagdane, pa zašto ne bi i mi imali koji članak o adventu. U članku Marice Mršo možete pronaći ideji o realizaciji aktivnosti u razredu u nastavni proces bez odstupanja od važećeg kurikuluma. Više…
Marina Garić je prezentirala i istražila kako se u I. osnovnoj školi Celje provodi program integracije učenika doseljenika te s kakvim poteškoćama i preprekama se susreći i kako se odvija njihova integracija u odgojno-obrazovni sustav. Više…
Prošle godine obilježili su 200. obljetnicu školstva uz brojne aktivnosti. Mateja Pučko Erhatič nas je upoznala s planom aktivnosti kroz godinu gdje su se učenici kroz brojne aktivnosti upoznavali s poviješću škole. Više…
Početak opismenjavanja počinje već u predškolskoj dobi, a u 1. razredu počinjemo sustavno razvijati predpismenjačke vještine do sustavnog čitanja slova i tehnika čitanja. Neža Zakrajšek kaže kako je važno pravovremeno identificirati dječje sposobnosti i njihove individualne potrebe te osmisliti individualizirani plan opismenjavanja. Više…
Svaki učitelj može pronaći mnogo motivacijskih poticaja za čitanje. Nuška Košak u svojem radu primjenjuje određene metode učenja, a kao rezultat dosljedno upotreba različitih metoda je bolje čitanje i usvojen pozitivan stav prema čitanju. Više…
Marija Pajtler s ovim člankom željela je podići svijest o važnosti različitih stilova učenja. Važno je da učenik prepozna svoj stil učenja te ga razvija i istovremeno preuzme odgovornost za vlastito učenje, a učitelj treba biti dovoljno fleksibilan da se prilagodi različitim stilovima učenja. Više…
U članku Renate Milković Domazet predstavljen je praktičan primjer iz nastave hrvatskog jezika od 5. do 7. razreda osnovne škole. Upoznajte put realizacije projekta “Naramak lički(h) riči” – izradi malog slikovnog rječnika ličkoga govora kojim govore stanovnici Perušića, Vukšića, Starog Ličkog Osika i Mušaluka. Više…
Drukčiji oblik likovnog stvaranja pridonosi većoj kreativnosti i motiviranosti djece, a pogotovo upotrebom IKT-a. Romana Pušnik u svom radu omogućuje učenicima neke mogućnosti stvaranja IKT opremom i eksperimentiranje s alatima u računalnim programima s pomoću igre. Više…
Sanja Zrilić u svom poučavanju koristi vremenske lente, ili pomoću papira i olovke ili pomoću digitalnih alata, a kod učenika se razvijanju kreativnost i istraživačke sposobnosti. Više…
Sara Muha kao mobilna logopetkinja pruža dodatnu stručnu pomoć djeci s govorno-jezičnim poremećajima u školama i vrtićima. Kako se snašla tijekom razdoblja epidemije i obavljala posao na daljinu, pročitajte ovdje Više…
Stres se često smatra nečime što se događa oko nas, a zapravo stres stvaramo mi sâmi, svojim očekivanjima i percepcijom. Sara Novak smatra da osvještavanjem stresora i našeg ponašanja otkrivamo načine na koje možemo spriječiti stres i izbjeći dugoročne štetne simptome. Više…
Učenici uz pomoć učiteljice Vanje Velišček su se kroz aktivnosti odnosno igru Idemo pješice s kokoškom Rozi! osvješćivali o važnosti održivog prijevoza i održivog razvoja kako iz perspektive pojedinca tako i iz perspektive cjelokupnog društva. Više…
Učiteljica Vesna Vuksanović na satu Hrvatskog jezika je željela svojim učenicima pokazati koliko bi se promijenili životi književnih likova da su im u to vrijeme bila dostupna neka znanstvena dostignuća. Više…
Vlasta Čukur u svojoj nastavi primjenjuje projektne dane time potičući znatiželju, kreativnost i samoinicijativnost učenika te osposobljavanje za samostalno promatranje i stjecanje iskustva i znanja, za razvoj vještina i za samostalno rješavanje problema. Više…
Gordana Lohajner
Broj 147, listopad 2022.
ISSN 1848-2171