Broj 139, siječanj 2022.

  • Home
  • Broj 139, siječanj 2022.
Broj 139, siječanj 2022.

Približava se 8. veljače, Dan sigurnijeg interneta pa vas pozivamo da nam se pridružite u zajedničkom obilježavanju toga dana uz online konferenciju “Potraga za boljim internetom” kako bi zajednički podigli kompetencije za primjereno, odgovorno, svrhovito i sigurno korištenje interneta i svih digitalnih tehnologija koju organiziraju udruga “Suradnici u učenju”, CARNET i Nacionalni CERT s partnerima: Agencijom za zaštitu osobnih podataka, Agencijom za elektroničke medije, Središnjim državnim uredom za digitalno društvo, Pravobraniteljicom za djecu, Hrvatskom regulatornom agencijom za mrežne djelatnosti, portalom Medijska pismenost, Agencijom za mobilnost i programe Europske unije, Agencijom za odgoj i obrazovanje, Oracleom, Microsoftom, Googleom i projektnim partnerima iz Poljske. Uz konferenciju organiziramo i tradicionalni online izazov za učenike i učitelje.

Ovdje možete pročitati više o konferenciji.

Pogled_iconTakođer u mjesecu veljači nastavljamo i tradiciju posebnog izdanja našeg digitalnog časopisa Pogled kroz prozor pa sve učitelje, nastavnike, odgojitelje i stručne suradnike pozivamo da opišite aktivnosti koje ste proveli na satu. Materijale pošaljite do 22. veljače 2022. putem obrasca prema uputama na stranicama našeg časopisa. Više…

Pogled_iconUdruga „Suradnici u učenju“ duži niz godina promiče sigurnost djece i mladih na internetu, a zadnjih nekoliko mjeseci uz Google.org podršku intenzivno rade na mnoštvo “sigurnih” obrazovnih sadržaja koji će, vjerujem, pronaći mjesta i u vašim učionicama:

A ovaj mjesec čeka vas pregršt zanimljivih i korisnih članka, pa krenimo…

Pogled_iconČitanje kroz povijest je imalo različite značaje. Aleksandra Rožič sažima nekoliko teorijskih polazišta o čitanju, mozgu i istraživanjima koja se bave čitanjem u odnosu na učenike, medije i mozak. Više…

Pogled_iconUčitelji u školi ne teže samo k tome da bi učenicima predali čim više znanja i informacija, već k tome da je to pridobiveno znanje kvalitetno i prije svega upotrebljivo. Alenka Plevnik nas uvodi u konstruktivistični način poučavanja. Više…

Pogled_iconAlenka Petrič nam je predstavila kakvu snagu mogu posjedovati riječi, njihovu važnost u našim životima te kako veliku važnost mogu imati riječi učitelja, koje svakodnevno izriče svojim učenicima i koje su posljedice toga kod mlade, još neizgrađene osobnosti. Više…

PPogled_iconovodom obilježavanja Dana škole odabrana je tema djelo kipara, mještanina Alojza Gangla. Jasmina Nedanovski koja je imala ulogu vođe organizirala je različite aktivnosti. Kao rezultat nastala je radna bilježnica čija je svrha da učenici intenzivnije dožive likovno djelo. Više…

Pogled_iconDanašnje promjene u obrazovanju stavljaju naglasak na prilagodbu novim informacijsko-komunikacijskim tehnologijama, aktivnim oblicima učenja i inovativnim metodama. Nada Ratković i Branko Rumenović opisali su izvrsnu virtualnu i projektnu suradnju škola iz Sinja i Ogulina. Više…

Pogled_iconIgra je važan čimbenik u djetetovom razvoju. Ela Leskovšek dala nam je primjer gdje cilj igre nije bila pobjeda, već njezin doprinos u odgoju djece u aktivnu, suradničku, empatičnu, zdravu i opuštenu djecu koja će nastaviti fizičku aktivnost i igrati igre u odrasloj dobi, a na taj način također naučiti pozitivno usmjeravati svoju agresiju. Više…

Pogled_iconIna Rožman želi približiti značaj otvorenosti i tolerancije prema učenicima doseljenicima u razredu i predstaviti njihove opće poteškoće u učenju. U ovom konkretnom slučaju nastavne prakse naglasila je važnost uvodnog razdoblja kada se učenik doseljenik uključi u razred po prvi put. Više…

Pogled_iconDanas, više nego ikad, širenjem pandemije svjesni smo potrebe različitih sustava za udaljeno učenje. Ivana Bašić i Lidija Hatadi žele ukazati na nužnost sustava na daljinu te predstaviti dva, po njima najbolja, sustava za udaljeno učenje u nižim razredima osnovne škole. Više…

Pogled_iconUmjetnost je jednogodišnji neobavezni izborni predmet, a može se uljepšati širokom paletom različitih vrsta umjetnosti (glazba, pjevanje, ples, dramatizacija, kostimografija, koreografija, scenografija). Svake godine kao rezultat nastaje plesno-kazališna predstava u kojoj učenici imaju mogućnost razvijanja vlastitog izražaja, kaže Klavdija Debelak. Više…

Pogled_iconU Erasmus+ projektu New ways, new skills učitelji su dobili zadatak educirati svoje učenike o pravilima ponašanja u muzeju. Mirela Šprajc je zadatak provela s učenicima sedmog razreda, a odlazak u muzej tijekom pandemije nije bio moguć, pa su napravili šetnju kroz Virtualnu galeriju. Više…

Pogled_iconPandemija je promijenila naš život, kao i rad i provedbu školske nastave. Mojca Jevšnik, učiteljica glazbenog odgoja i voditeljica zbora, tražila je nove mogućnosti i ideje da predavanje glazbene umjetnosti bude kvalitetno unatoč svim ograničenjima. Više…

Pogled_iconMojca Jurčič ispričala je kako su učenici 5. razreda u suradnji sa Sportskom zajednicom osoba s invaliditetom Slovenije organizirali paraolimpijski sportski dan. Projekt služi kao inspiracija za mlade, a uključuje prezentaciju paraolimpijskog sporta, isprobavanje sportske aktivnosti u dvorani i prezentaciju sportskih i životnih priča sportaša s invaliditetom. Više…

Pogled_iconRazlike između muškaraca i žena postoje od pamtivijeka. Mojca Kogoj se zapitala kako i u kojoj mjeri roditelji mogu odrediti spolnu ulogu djeteta. Mnogi roditelji pokušavaju izbjeći rodne stereotipe u odgoju svoje djece, ali nisu osobito uspješni jer i mediji snažno utječu na učenje rodnih uloga. Više…

Pogled_iconSamovrednovanje i samoregulacija učenja su važne jer osnažuju stav prema vlastitom učenju, sposobnostima i napretku. Učitelj treba potaknuti učenike na samovrednovanje i samoregulaciju učenja kroz različite aktivnosti. U članku Sanje Janeš opisana je jednostavna organizacija aktivnosti koja potiče samovrednovanje i samoregulaciju učenja. Više…

Pogled_iconOdrživa mobilnost je tema koja je vrlo važna za kvalitetu života. Tatjana Diaci sudjelovala je u projektu „Održiva mobilnost“ čiji cilj je potaknuti djecu od malih nogu učiti da što više hodaju i bicikliraju jer se time pomaže sebi i okolini. Postavljenim zadatkom pokazali su kako neodržive metode mobilnosti zagađuju okoliš, odnosno kako održive metode pomažu u smanjenju onečišćenja. Više…

Pogled_iconValentina Japec i Erika Likan Kelentrić upoznale su nas Erasmus+ projektom Our culture – European heritage koji se bavio kulturnom baštinom. Neki od rezultata projekta su: tiskana i digitalna kuharica tradicionalnih jela, tiskani i digitalni rječnik lokalnog govora, digitalne tematske karte, knjiga legendi… Više…

Gordana Lohajner

Broj 139, siječanj 2022.
ISSN 1848-2171