3. provedena radionica iz BIG kurikuluma

  • Home
  • 3. provedena radionica iz BIG kurikuluma
Shape Image One
3. provedena radionica iz BIG kurikuluma

Učenici 2. razreda usmjerenja hotelijersko-turistički tehničar iz Ekonomske škole Požega sudjelovali su u radionici Pazi se prevaranata u okviru lekcije Istražuj oprezno. U radionici, koja je održana 25. travnja 2024. godine, sudjelovalo je 19 učenika, a odrađene su dvije aktivnosti iz kurikuluma Budi internet genijalac: Nemoj zagristi udicu i Uočavanje lažnih vijesti na internetu.

clip_image002

Ciljevi radionice bili su:

  • naučiti tehnike kojima se ljudi služe za krađu identiteta,
  • razmotriti načine na koje se može spriječiti krađa identiteta,
  • znati da je potrebno razgovarati s pouzdanom odraslom osobom ako misle da su žrtva krađe identiteta,
  • prepoznati znakove pokušaja krađe identiteta,
  • naučiti paziti kako i s kime dijele osobne podatke,
  • odrediti pokazatelje je li određena vijest istinita ili lažna informacija,
  • analizirati i pažljivo proučavati izvore u svrhu utvrđivanja njihove vjerodostojnosti,
  • razumjeti važnost provjere vjerodostojnosti izvora prije dijeljenja poruka te
  • steći naviku analiziranja vijesti i informacija.

Na početku radionice razgovarali smo o krađi identiteta.

Definirali smo pojmove phishing (krađa identiteta) i spearphishing (ciljana krađa identiteta), catfishing (lažno predstavljanje), spam (prevara) i smishing (vrsta prevare putem SMS-a) te smo razgovarali o načinima kako se zaštititi i što učiniti ukoliko netko nasjedne na prevaru.

Učenici su zatim proučavali razne elektroničke poruke, objavljene tekstove i mrežne stranice te su pokušavali odgonetnuti koje su prave, a koje sumnjive, tj. koje su pokušaji krađe identiteta ili lažne vijesti.

Učenicima je skrenuta pažnja na pokazatelje vjerodostojnosti mrežnih stranica: izgleda li stranica profesionalno, ima li uobičajeni logotip proizvoda ili tvrtke, je li tekst bez pravopisnih grešaka, pojavljuju li se neželjeni skočni prozori, ima li mrežna adresa mali zeleni lokot, nudi li elektronička pošta ili stranica nešto što djeluje predobro da bi bilo istinito, djeluje li poruka čudno, traži li vas osobne podatke, što piše u poruci ili na stranici sitnim slovima i slično. Pojasnili smo pojam clickbait (poveznica mamac) i njegovu svrhu te pokušaje manipulacije kako bi vas se privuklo da pročitate neki članak.

Učenici su radili samostalno i u parovima, a najzanimljivije im je bilo pogađanje istina ili prevara.

Radionicu je provela profesorica Jelena Kovačević na Satu razrednika.