Dabrica Darka otkriva digitalni svijet

  • Home
  • Dabrica Darka otkriva digitalni svijet
Shape Image One
Dabrica Darka otkriva digitalni svijet

Dabrica Darka otkriva digitalni svijet prva je igra nastala u okviru projekta Growing up on a safer Internet sufinanciranog od strane Google.org. Projekt Growing up on a safer Internet (Odrastanje uz sigurniji internet) razvija svijest o primjeni digitalne tehnologije u osobnom i profesionalnom životu, posljedicama njezine primjene te pravima i odgovornostima digitalnog građanina. Projektne aktivnosti jačaju znanje, vještine i stavove djece i mladih kako bi bili spremni za učenje, rad i život u suvremenom svijetu.

U ovom projektu učenici stječu kompetencije, vještine i potrebna znanja koja će im omogućiti kreativno izražavanje, kritičko razmišljanje, da se osjećaju sigurno u internetskom okruženju te ponašaju odgovorno.

Projekt Growing up on a safer Internet će djeci, mladima i učiteljima pružiti mogućnosti da:

  • koriste se digitalnom tehnologijom odgovorno, moralno i sigurno
  • učinkovito komuniciraju i surađuju ​​u digitalnom okruženju
  • kritički procjenjuju, odabiru i primjereno koriste tehnologiju
  • upravljaju informacijama u digitalnom okruženju
  • kreativno se izražavaju uz pomoć kodiranja.

Učenici će razviti vještine i stavove potrebne za odgovorno i sigurno korištenje tehnologije, promišljeno reagirajući i prepoznati razliku između prihvatljivog i neprihvatljivog ponašanja na mreži. Učenici i učitelji svjesno će i aktivno sudjelovati u prevenciji elektroničkog nasilja i govora mržnje. Učenici će razumjeti važnost digitalnog identiteta i utjecaj digitalnih tragova, zaštititi osobne podatke i poštivati ​​privatnost drugih ljudi. Oni će znati kome se obratiti ako su zabrinuti zbog neprikladnog sadržaja ili ponašanja u digitalnom okruženju. Projektne aktivnosti uključuju kombinaciju kodiranja, kreativnosti, igranja i društveno odgovornog ponašanja.

Cilj projekta je poboljšati život učenika, učitelja i roditelja aktivnim sudjelovanjem u promicanju dobrih strana interneta stvaranjem pozitivnih i kreativnih internetskih sadržaja.

U igri Dabrica Darka otkriva digitalni svijet, glavni lik je dabrica Darka koja je razigrana i nestašna, znatiželjna i hrabra, rado se upušta u pustolovine i istražuje, pravi je pokretač i inicijator i nikad joj nije teško pokušati riješiti problem. U igri i rješavanju problema pomažu joj medo Marko i mudra sova. Oni su također i dobro društvo za vježbe rastezanja jer je uz igranje i učenje na računalu važno voditi i brigu o svom zdravlju.

Svi tekstovi u igri napisani su korištenjem fonta koji olakšava čitanje djeci s disleksijom, a omogućen je i prelazak iz obojene igre u sive tonove te odabir kvalitete grafike i isključivanje zvukova.

Odgojno-obrazovni ishodi po nivoima.

Nivo 1

  • Učenik se koristi računalom opremom (tipke na tipkovnici, miš)
  • Učenik prepoznaje digitalne uređaje (za komunikaciju) – stolno računalo, tablet, pametni telefon, prijenosno računalo, pametni sat
  • Učenik primjenjuje zdrave navike ponašanja tijekom rada na računalu

Nivo 2

  • Učenik se koristi računalnom opremom (tipke na tipkovnici, miš)
  • Učenik prepoznaje različite vrste smješkića (emotikoni) kojima može izraziti svoje osjećaje
  • Učenik primjenjuje zdrave navike ponašanja tijekom rada na računalu

Nivo 3

  • Učenik se koristi računalom opremom (tipke na tipkovnici, miš)
  • Učenik prepoznaje i štiti svoje osobne podatke
  • Učenik prepoznaje pravila ponašanja u virtualnom svijetu
  • Učenik primjenjuje zdrave navike ponašanja tijekom rada na računalu

U igri se dabrica Darka vozi na splavi te upravljajući kretanjem izbjegava prepreke i izvršava zadatke prema nivoima. Na prvom nivou dabrica Darka treba skupiti 5 sličica svakog uređaja za komunikaciju na internetu, na drugom nivou sakuplja pozitivne smješkiće, a na trećem treba prepoznati osobne podatke i osnovna pravila ponašanja u virtualnom svijetu. Dabrica može poboljšati svoj rezultat rješavanjem dodatnih zadataka kojima je tema elektronički otpad i računalno razmišljanje

Tijekom igre učenici dobivaju poticajne poruke i povratne informacije kako bi nastavili s rješavanjem i bili što uspješniji tijekom igre.  Uspješnim završetkom nivoa učenici osvajaju značku, a za sva tri riješena nivoa dobivaju i diplomu.

Igra je izrađena u poduzetničkom inkubatoru Pismo, a javno je i besplatno dostupna na mrežnim stranicama udruge Suradnici u učenju.