T
ijekom mjeseca listopada, u organizaciji Udruge Suradnici u učenju, Valentina Blašković je vodila interaktivne online radionice: Izradi svoju igru 1, Izradi svoju igru 2 i AI i Scratch: Chatbot, prevedi mi!. Također Kristina Slišurić provela je online radionice – webinare AI i mBlock – Koliko staro izgledam i AI protiv čovjeka – Kamen, škare, papir povodom obilježavanja Europskog tjedna programiranja. Sve radionice su u sklopu projekta Meet and Code.
Aleš Vunjak je predstavio aplikaciju Arduino Science Journal. Nakon instaliranja na pametni telefon u kombinaciji s ugrađenim senzorima pametnog telefona omogućava izvedbu jednostavnih eksperimentalnih vježbi. Više…
Tijekom pandemije trebalo je prilagoditi načine podučavanja, voditi računa o tome hoće li učenici razumjeti gradivo koje im nastojimo prenijeti i uključiti obilje kreativnosti kako bi nastava bila učenicima što privlačnija. Ana Velički je podijelila nekoliko pozitivnih iskustava u podučavanju engleskog jezika na daljinu. Više…
U članku Martine Holenko Dlab su predstavljeni rezultati Erasmus+ projekta Coding4Girls. Projektom se potiče razvoj vještina programiranja kod djevojčica i dječaka izradom igara u programskom jeziku Snap!. Više…
U školi su proveli projekt Naučimo učenike – kako živjeti i preživjeti samostalno. Djecu su željeli naučiti praktičnom radu, kako živjeti i preživjeti samostalno. A najvažnije djeca su tijekom rada na projektu bila zadovoljna, kaže Boris Györköš. Više…
Iva Grubišić i Krešimir Škuljević opisali su kako su s učenicima razredne i predmetne nastave proveli integrirani tjedan na temu Vukovara. U aktivnostima je opisan sadržaj, način i metode rada te ostvareni ishodi međupredmetnih tema. Više…
U razvoj i učvršćivanje tehnike čitanja i u razumijevanju pročitanog, Irena Strasbergar ulaže mnogo energije i razmišljanja raznim motivacijskim oblicima. Osim jačanja dječje unutarnje motivacije, zadatak učitelja je pobrinuti se i za njihovu vanjsku motivaciju. Više…
Karmen Esih je uvela ples kao motivaciju, a kroz ples dijete u kojoj kroz život uči o životnim vrijednostima koje mu donose samozadovoljstvo, opuštenost i radost, prijateljstvo, povjerenje, sposobnost komunikacije. Više…
U izvannastavnoj aktivnosti „Igram se lutkom” učenici produženog boravka razvijali su govor i maštu te se predstavom predstavili drugima. Lidija Žmavc kaže kako lutka ima čarobnu snagu koja rasterećuje učenikovu psihu i ispunjava njegovu nutrinu, a utječe na bolje pamćenje i razumijevanje i razvija se kreativnost. Više…
II. osnovna škola priključila se Erasmus+ projektu Human Right Education čiji je cilj dati preporuke školama, te poboljšati proces i informirati djecu i nastavnike o ljudskom pravu na obrazovanje. Ljiljana Inkret-Martinčević i Marinela Schatten upoznale su nas s aktivnostima koje su provedene kako bi pokazali da smo svi jednaki. Više…
Centar za obrazovanje, rehabilitaciju i osposobljavanje u Vipavi bavi se obrazovanjem, rehabilitacijom i osposobljavanjem djece i mladih s posebnim potrebama. Marjeta Bratož je opisala kako započinju dan, odnosno jutarnji krug koji se odvija svaki dan na jednaki način, s istim pomagalima i učenicima dobro poznatim aktivnostima. Više…
Mlađi učenici moraju osjećati da je učenje matematike korisno, zabavno i ugodno. Marjetka Novak ih je provela kroz matematičku igru gdje razvijaju logično razmišljanje i prihvaćaju matematiku na drugačiji, kreativniji način. Više…
Djeca od 5 do 6 godina još uvijek imaju veliku potrebu za igrom i kretanjem, pa zbog toga je vrlo važno da se čim više poučavanja vrši putem igre i zabave. Monika Hóbor se suočila s velikim izazovom: kako približiti učenicima učenje materinjeg jezika na zabavan način? Više…
Prijateljstvo je nešto najljepše što čovjek može doživjeti. Nevicu Iskru je vodila ta misao i svojim učenicima trećeg razreda potražila prijatelje na drugoj strani granice. Više…
S
aša Klemenc je naglasila da učitelj može biti kreativan iako je raspoređen na različita radna mjesta. Važno je samo da zna surađivati i da je vješt kod interdisciplinarnog povezivanja. Više…
Knjižnice su doživjele mnogobrojne promjene, no pokazale su otpornost i prilagodljivost. Vlasta Pavlović Elez u članku govori o razvoju knjižnica, o najpoznatijoj knjižnici svih vremena te o radu knjižnica na daljinu tijekom pandemije COVID-19. Više…
Gordana Lohajner
Broj 136, listopad 2021.
ISSN 1848-2171