Započela provedba projekta Budi internet genijalac u hrvatskim školama

  • Home
  • Započela provedba projekta Budi internet genijalac u hrvatskim školama
Shape Image One
Započela provedba projekta Budi internet genijalac u hrvatskim školama

Udruga Suradnici u učenju započela je provedbu projekta Budi internet genijalac u deset hrvatskih škola.

Budi internet genijalac (Be Internet Awesome) Googleov je program koji poučava djecu osnovama digitalnog građanstva i sigurnosti, kako bi mogli pouzdano istraživati internetski svijet.  Pomoću tog programa osnovnoškolci usvajaju osnovna digitalna znanja i vještine te stvaraju naviku promišljenog korištenja i istraživanja interneta.

Za razliku od sličnih sigurnosnih programa koji se fokusiraju na prijetnje i ograničenja, program Budi internet genijalac ima i edukativnu ulogu, odnosno cilj mu je izgraditi vještine i osposobiti djecu, njihove roditelje i učitelje da surfaju internetom na što je to moguće odgovorniji i sigurniji način.

Posebnosti projekta su:

  • uključenost škola na otocima te u potresom pogođenom području,
  • stvaranje online zajednice podrške i
  • razvijanje hyflex modela podučavanja.

Udruga Suradnici u učenju će:

  • održati radionice za učitelje, učenike i roditelje
  • osigurati obrazovne sadržaje, priručnike i posebne igre
  • pružiti stručnu pomoć u provođenju aktivnosti
  • pružiti financijsku podršku
  • osigurati sudjelovanje učitelja u online mreži podrške
  • osigurati uključivanje Škole u međunarodnu zajednicu Be internet awesome
  • osigurati dodatne edukacije za učitelje

Trajanje projekta: studeni 2021. – lipanj 2023.

Više informacija  o projektu možete pronaći na https://ucitelji.hr/budi-internet-genijalac/.

Partneri na projektu su sljedeće škole:

  • Osnovna škola Gvozd
  • Osnovna škola Ivan Goran Kovačić, Gora
  • Osnovna škola Mate Lovraka, Petrinja
  • Osnovna škola Popovača
  • Osnovna škola Ivana Kukuljevića, Sisak
  • Osnovna škola Osnovna škola Maria Martinolića Mali Lošinj
  • Osnovna škola “Grohote”, Grohote – Šolta
  • Osnovna škola “Petar Lorini”, Dugi otok
  • Osnovna škola “Braća Glumac”, Lastovo
  • Osnovna škola “Mljet”, Babino Polje

Osnovna škola Gvozd

Osnovna škola Gvozd nalazi se u općinskom mjestu Gvozd i pripada Sisačko-moslavačkoj županiji. Na prostoru Općine Gvozd ima još četverorazrednih i osmorazrednih škola koje zbog nedovoljnog broja djece i devastiranosti ne rade. Upisno područje škole dosta je raspršeno i polaze ju učenici iz okolnih mjesta: Podgorja, Blatuše, Gornje i Donje Čemerrnice, Kozarca, Trstenice, Golinje, Slavskog Polja, Crevarske Strane, Bovića, Kirina, Brnjavca i Pješćanice. Udaljenost ovih mjesta od centra Općine odnosno škole je velika, čak i do 20 kilometara.

Opća opremljenost školskog prostora (broj klasičnih učionica, specijaliziranih učionica, knjižnice, informatičke učionice, dvorane, kuhinje) je dobra. Opremljenost nastavnim sredstvima i pomagalima je također dobra te nema teškoća u ostvarivanju odgojno-obrazovnog procesa. Škola je energetski obnovljena u 2019. godini.

Osnovna škola Gvozd u školskoj 2021./2022. godini broji 68 učenika od prvog do osmog razreda. Pri Osnovnoj školi Gvozd je i vrtić koji broji 24 polaznika te unutar kojeg je i predškolski odgoj od desetero polaznika.

Sveukupan broj zaposlenih je 41 djelatnik; 24 nastavnika, 3 asistenta, 2 stručna suradnika, 5 tehničkog osoblja, tajnica, računovođa, ravnatelj i 4 zaposlenika vrtića.

Osnovna škola Ivan Goran Kovačić, Gora

OŠ Ivan Goran Kovačić pohađa 92 učenika, 43 učenika razredne nastave i 49 učenika predmetne nastave. Trenutno imamo 25 zaposlenika – učitelja, a ukupan broj zaposlenika je 35.

Privremeno smo smješteni u područnoj školu OŠ Mate Lovraka Petrinja u Češkom Selu jer je naša školska zgrada uništena u potresu.

Redovito sudjelujemo u mnogo projekata, a među zadnjima su: MenSI, Škole podrške i Baltazar. Volimo raditi na projektima te se nadamo uspješnosti suradnje na projektu Budi internet genijalac.

Osnovna škola Mate Lovraka, Petrinja

Osnovnu školu Mate Lovraka Petrinja pohađa 384 učenika raspoređena u 24 razredna odjela: 12 razrednih odjela razredne nastave i 12 razrednih odjela predmetne nastave. Škola djeluje na dvjema lokacijama: u matičnoj školi u Ulici Mirka Antolića i u Područnoj školi Češko selo u Sisačkoj ulici. Našim smo učenicima ponudili niz izvannastavnih aktivnosti i ponosni na njihove uspjehe iz košarke, robotike, matematičkih natjecanja, izložbama učenike zadruge, a ime škole pronose i predstavljajući se kroz nastupe zbora i tamburaške skupine, dramskim i folklornim izvedbama, humanitarnim radom… 

Također smo ponosni i na napredovanje naših učitelja i stručnih suradnika, te trenutno imamo 5 mentora. Vježbaonica smo Učiteljskom fakultetu i svakodnevno u našu školu dolaze studenti održavati individualne i javne satove. 

Škola je uključena u niz projekata od kojih su najveći projekt e-Škole i Erasmus+. S učenicima s teškoćama rade pomoćnici u nastavi koji su velika pomoć i učenicima i učiteljima. Za naše najmlađe učenike osigurali smo prostor za pohađanje produženog boravka.

Nakon razornog potresa koji je zadesio Petrinju, prostor  matične škole ustupili smo i učenicima Srednje škole Petrinja, a u prostoru Područne škole Češko selo smjestila se Osnovna škola Ivan Goran Kovačić Gora. U sklopu škole dovršava se izgradnja školske sportske dvorane, a započeta je i energetska obnova škole.

Osnovna škola Popovača

OŠ Popovača iz Popovače nalazi se u Sisačko-moslavačkoj županiji i broji 362 učenika. Posebnost naše škole je to što je jedina Microsoft showcase škola u Hrvatskoj.

U školi provodimo brojne projekte te smo izvrsno informatički opremljeni. U sklopu II. faze programa „e-Škole“, povjerenstvo CARNET-a odabralo je našu školu kao jednu od 10 lokacija za uspostavu Regionalnog obrazovnog centra (ROC). Slogan naše škole glasi:  Ne moraju svi biti odlični učenici, ali bi svi trebali postati odlični ljudi!

Osnovna škola Ivana Kukuljevića, Sisak

Škola je smještena u Sisku u Tomislavovoj ulici te područna škola u Novom Pračnu.

Nastavu pohađaju 261 učenika u 17 razrednih odjela.

Tijekom razornog potresa 29.12.2020. škola je teško oštećena te označena crvenom naljepnicom. Trenutno smo smješteni u OŠ 22. lipnja u Sisku, no nadamo se brzoj obnovi.

Sudjelujemo u mnogim projektima i veselimo se sudjelovati u ovome.

Osnovna škola Osnovna škola Maria Martinolića Mali Lošinj

Naša škola najveća je otočna škola, te u školskoj godini 2021./2022. broji 550 učenika i 83 djelatnika i 8 pomoćnika u nastavi.

Svoj dan obilježava 19. svibnja kao nenastavni, ali radni dan. Proglašena je najboljom školom u sportu PGŽ-a 2006., najuspješnijom odgojno obrazovnom ustanovom u PGŽ -i 2009. g.  kada je dobila i priznanje Grada Malog Lošinja kao i diplomu  za najbolji školski vrt 2016. Ove godine dobili smo 2. nagradu za najbolji film u slobodnom stilu  na 59. Reviji filmskog stvaralaštva djece.

Redovna nastava se odvija u jednoj smjeni za sve razredne odjele od 1. do 8. razreda. Četiri razreda nižih razreda organizirani su kao cjelodnevna nastava. Škola ima 5 područnih škola u Velom Lošinju, Nerezinama te na otocima Unije, Susak i Ilovik. Područne škole na otocima dio nastave prate videokonferencijski od 2009. godine – dvije učionice u matičnoj zgradi i učionice u područnim školama opremljene su za izvođenje nastave na daljinu.

U svojem sastavu škola ima i glazbene odjele za instrumente klavir, truba i flauta u koje su upisana 34 učenika u poslijepodnevnoj smjeni.

PREPOZNATLJIVOST ŠKOLE

U suradnji s javnim institucijama i lokalnom zajednicom provodimo niz aktivnosti i projekata, prepoznati smo kao škola koja uzima u obzir interese i potrebe svojih učenika, promiče zdravlje, humanost i odgovornost i usmjerava učenike na obrazovanje za održivi razvoj, razvoj informatičkih kompetencija i očuvanje prirodne, jezične i kulturne baštine Lošinja. Ciljeve ostvarujemo kroz redovnu nastavu, izvannastavne aktivnosti, projekte i izvanučioničku nastavu.

Škola se razvija u četiri prepoznatljiva smjera:

  1. Rad  s djecom s posebnim potrebama:
    • Integracija djece s teškoćama (poseban razredni odjel, posebna odgojno obrazovna skupina; pomoćnici u nastavi; učenici s Rješenjima o primjerenom obliku školovanja
    • Rad s nadarenom djecom- psihologinja vodi radionice nakon testiranja učenika petih razreda
  2. Odgoj i obrazovanje za zdrav život i održivi razvoj (škola u sustavu Međunarodnih Eko škola -zlatni status, projekt zdrave prehrane učenika od 2007. i projekt Školske sheme za sve učenike te kontinuirano provođenje projekata za uređenje školskog okoliša, učionica u prirodi u školskom vrtu, cjelodnevna odgojno-obrazovna nastava za 1-4. razred).
  3. e-Škola za razvoj informatičke pismenosti, korištenje i vrednovanje e-alata i izvora učenja (Projekti e-Otoci, Skole2.0, ISE, ODS,ATS 2020, ProMikro, e-Dnevnik, e-upisi u srednju školu, istraživanje eTIMSS2019, Kako uspješno učiti u online okruženju).
  4. Umjetničko obrazovanje –glazbeni odjel (rješenja za instrumente glasovir, harmonika,  trombon, truba, klarinet i flauta).

Osnovna škola “Grohote”, Grohote – Šolta

Otok Šolta administrativno pripada Splitsko-dalmatinskoj županiji te je udaljen od grada Splita 9 nautičkih milja (17 km). Na površini od 51,9 km² smješteno je osam naselja koja čine Općinu Šolta sa središtem u Grohotama.   Na obali su smješteni Rogač, Nečujam, Stomorska i Maslinica dok se u unutrašnjosti otoka nalaze  Grohote, Gornje Selo, Srednje Selo i Donje Selo. Na otoku živi oko 2000 stanovnika ((stvarnih oko 1200)

OŠ Grohote jedina je škola na Otoku koju ove školske godine pohađa 60 učenika u 8 razrednih odjela.

Od rujna 2014. u funkciju je stavljena nova školska dvorana i renovirana stara školska zgrada (1963.) te nadograđeni prostori učionica i ureda. Svi nastavni predmeti su stručno zastupljeni i škola je opremljena najsuvremenijom tehnologijom.  Najveći problem s kojim se škola nosi je taj što 13 od 21 (62%) učitelja i stručnih suradnika putuje iz Splita (3-4 sata putovanja) te zbog toga nije moguće organizirati aktivnosti i provođenja slobodnog vremena učenika od strane škole vikendom i u poslijepodnevnim satima (nakon 15:00 sati).

Temeljni dokument naše škole kroz koji se planiraju i provode korelacije (međupredmetne teme) redovne nastave izvananstavnih aktivnosti i raznih projekata je Kurikulum OŠ Grohote.

Projekti:

  • Ča-more-judi (od 1999), njegovanje čakavskog govora, kao nematerijalne kulturne baštine u sklopu Marulićevih dana, a u suradnji s HNK Split, GKMM Knjižnica Grohote, Osnovne škole SDŽ
  • Dječji Pričigin (2008) u sklopu Festivala pričanja priča Pričigin u suradnji s GKMM Knjižnica Grohote, Osnovne škole SDŽ, Kazalište mladih u Splitu
  • Školski volonteri (2018) – Mladi za stare stari za mlade i druge volonterske aktivnosti u suradnji s Forumom za slobodu odgoja, Udrugom Most, Split, Školama iz cijele RH i lokalnom zajednicom te roditeljima
  • Odgoj za volontiranje u OŠ klupama (od 2015), suradnja s Udrugom Mi, Split, Volonterskim centrom Zagreb i Hrvatskom mrežom volonterskih centara
  • Manifestacija Hrvatska volontira (7), Dani volonterskog rada
  • Od masline do maslinovog ulja (16), suradnici: roditelji, lokalni poduzetnici i donatori, Udruga Zlatna Šoltanka (zlatne medalje i 1. mjesta od New Yorka do Japana), Institut za jadranske (kušaonica i procjena kvalitete)
  • Eko zeko i otočić (2019./20.), suradnici: Udruga Sunce, Split, Općina Šolta; Komunalno poduzeće Basilija, d.o.o.
  • Suhozid – gradnja Bunje –njegovanje nematerijalne kulturne baštine – gradnja suhozida ili umijeće zidanja usuho), Suradnici: Udruga 4 grada Dragodid (UNESCO), Konzervatorski odjel Ministarstva kulture Split, Stari majstori s otoka, roditelji, Lokalni poduzetnici
  • Otvoreni dan škole – od eko radionica i prodajnih izložbi do igara bez granica
  • Eko škola (2016.) stjecanje statusa Međunarodne Ekoškole 2018.

Osnovna škola “Petar Lorini”, Dugi otok

Osnovna škola “Petar Lorini” najstarija je na zadarskom području. Dobila je ime po Petru Loriniju, saljaninu koji je 1873. godine uveo hrvatski jezik u školu.

U sastavu Osnovne škole “Petar Lorini”  su Matična škola Sali koju pohađa 60 učenika i Područna škola Božava s ukupno 6 učenika. U školi je zaposlen ukupno 31 djelatnik. Što se tiče aktivnosti i projekata u kojima škola sudjeluje, valja napomenuti UNICEF-ov projekt „Škole za Afriku“.

Osnovna škola „Petar Lorini“ također ima aktivno sportsko društvo, zadrugu, zbor, dramsku sekciju te grupu „Mladi tehničari“. U školi se provodi nekoliko aktivnosti za poticanje čitanja kao što su „Čitanjem do zvijezda“ i „Veliki čitaju malenima“.

Osnovna škola “Braća Glumac”, Lastovo

Naša škola zove se Osnovna škola “Braća Glumac”. Smještena je na najudaljenijem naseljenom otoku po imenu Lastovo. Na čelu naše škole je ravnateljica Vedrana Ortika-Medini. U školi radi ukupno 24 djelatnika, od toga 4 učiteljice razredne nastave, 13 učitelja predmetne nastave i jedan pedagog.

Školstvo i škola, na našu čast i ponos, u Lastovo datira od 1527. godine, a po pisanim dokumentima od 1659. godine. Bila je to pučka škola, a prvi učitelj je bio don Miho Frankvić.  U toj školi učili su čitati, pisati i vladati elementima praktične matematike, te vjerski odgoj tj. o moralnosti.  Lastovo se spominje kao mjesto gdje je otvorena 7. pučka školska u Hrvatskoj.

Školstvo je imalo raznih promjena za vrijeme francuske uprave (1811. – 1816.), austrougarske vlasti (1816. – 1918.). Najviše promjena doživljava od 1918. do 1943. godine kad Lastovo pripada Italiji, a u školi se uvodi talijanski jezik. Dvadeset pet godine nastava se odvija na talijanskom jeziku, a naši pradjedovi, prababe i drugi sumještani nisu smjeli slobodno govoriti ni pjevati svoje hrvatske, lastovske pjesme, ni vijoriti svoju hrvatsku zastavu. Školske godine 1933./34. počinje nastava u ovoj zgradi s 211 učenika, ali na talijanskom jeziku, a ista je izgrađena 1925. godine.

8. rujna 1943. godine kapitulirala je Italija, a Lastovo se pridružuje svojoj matičnoj zemlji Hrvatskoj.

9. rujna uspostavlja se hrvatska vlast što je za našu školu značajno da je 24. listopada održana prigodna svečanost s predavanjem o važnosti i potrebi škole na hrvatskom jeziku u kojem je trebalo unijeti svoj hrvatski – lastovski duh. Već sutradan 25. listopada 1943. godine započela je redovna nastava na hrvatskom jeziku s dva prva razreda,  jednim drugim razredom, trećim razredom i kombiniranim četvrtim i petim razredom. Svi mještani, a napose tadašnji učenici to su dočekali s velikom srećom i radošću da mogu slobodno govoriti i pisati na svom hrvatskom jeziku, ovaj koji govorimo do danas.

24.10.1973. obilježava se 30. obljetnica rada škole na hrvatskom jeziku.

Održana je svečana sjednica učiteljskog vijeća na koju su pozvani tadašnji predstavnici vlasti Općine Lastovo. Na toj svečanoj sjednici donesena je odluka da se školi dade ime Braća Glumac prema braći Antunu i Ivanu Glumac, od oca Ivana i majke Antune. Svoje mlade živote izgubili su u borbi protiv fašizma za vrijeme drugog svjetskog rata. Antun Glumac poginuo je 1944. godine u dvadesetprvoj godini života, a mlađi brat Ivan s nepunih devetnaest godina.

U zadnjih 10 godina broj djece vidno opada.  2002. godine  je bilo 99 učenika, a danas na skoro 80-tu obljetnicu rada na hrvatskom jeziku ima samo 43 učenik. Nadamo se kako će se broj djece u budućnosti povećati.

Svi učenici uključeni su u informatički program i rimokatolički vjeronauk. Pri školi djeluje školska zadruga „Moj škoj“ i radi sa zapaženim rezultatima. Učenici su uključeni u glazbenu sekciju, dramsku, plesnu, novinarsku, ekološku, astronomsku, kreativnu, informatiku, odbojku, kao i u izvanškolskim aktivnostima nogometu, tenisu, judu i folkloru.

Škola surađuje s Parkom prirode Lastovsko otočje, Hrvatskim astronomskim savezom, udrugom Dobre Dobričević, te ostalim udrugama te smo nekakav zamašnjak u svakom segment života na svom otoku. Također nam je misija pružiti djeci znanja iz svih područja te stvoriti aktivnu povezanost s otokom na koji želimo da se nakon školovanja i vrate.

I dalje vjerujem u uspjeh naših učenika uz stručno vodstvo učitelja i drugih djelatnika ove škole.

Osnovna škola “Mljet”, Babino Polje

Otok Mljet je osmi po veličini hrvatski otok te zauzima površinu od 100,4 četvorna metra i dug je oko 37 km. Pruža se smjerom sjeverozapad – jugoistok, paralelno uz istočnu polovicu poluotoka Pelješca od kojega ga odvaja Mljetski kanal širine 8 km. Najkraća morska veza Mljeta s kopnom je prema Pelješcu. Na otoku postoji devetnaest naseljenih mjesta koje povezuje 52 km uzdužno otočne ceste. Matična škola se nalazi u najnaseljenijem mjestu u središtu otoka, Babinom Polju, a područna trogodišnja škola u mjestu Goveđari u Nacionalnom parku Mljet. Matična škola ima 6 razrednih odjela od kojih su 2 kombinirana (2. i 4., 1. i 3.), a 4 čista, dok Područna škola ima jedan kombinirani razredni odjel koji pohađaju učenici prvog, drugog i trećeg razreda. U Područnoj školi ustrojen je i posebni odjela za učenika s teškoćama koji pohađa treći razred. Matični školu u Babinom Polju pohađa 40 učenika, a Područnu školu u Goveđarima 11 učenika. Zgrada matične škole izgrađena je i počela s radom 1963. godine. Škola ima 6 učionica, dvije u kojima se odvija razredna nastava u kombiniranim razrednim odjelima, dok su ostale predviđene za predmetnu nastavu.

Škola nema sportsku dvoranu već ima betonsko igralište površine 480 četvornih metara koje je ograđeno i iscrtano s postavljenim golovima i košem za košarku.

Budući da na otoku nema stručnog kadra, većina učitelja putuje sa kopna te dolazi na nastavu u školu u Babinom Polju. Nastava je organizirana u jednoj smjeni, jutarnjoj. Učenici naše škole relativno su zakinuti za sadržaje koje se nude njihovim vršnjacima na kopnu tako da se kroz rad udruga osmišljava njihovo slobodno vrijeme te su učenici uključeni u rad planinarskog društva, plesne skupine i malonogometnog kluba.

Naši učenici redovito se uključuju u natjecanja iz robotike, likovnog, matematike, hrvatskog jezika te malog nogometa i šaha u kojima postižu odlične rezultate. Naše aktivnosti objavljujemo na službenoj stranici škole http://os-mljet-babinopolje.skole.hr/.

Veselimo se suradnji i projektu!