Što znači biti hrabar?

  • Home
  • Što znači biti hrabar?

Ivana Krišto i Blaženka Knežević

U okviru projekta „Budi Internet genijalac“ učiteljice informatike Ivana Krišto i Blaženka Knežević u  Osnovnoj školi Antuna Bauera u Vukovaru provele su radionicu pod nazivom: “Što znači biti hrabar?” sa učenicima četvrtih razreda. Na radionici  je sudjelovalo 32 učenika uzrasta 9 -10 godina. Radionicu smo provele tijekom dva školska sata.

Tijek sata:

UVOD:

Na početku sata smo sa učenicima povele razgovor na temu hrabrosti, što za njih znači biti hrabar, tko su hrabri ljudi, koje odlike oni posjeduju? Odgovori su bili različiti. Većinom su hrabrost povezivali sa zanimanjima vojnik, vatrogasac, policajac.

GLAVNI DIO:

Svaki učenik je dobio papir. Zadatak je bio neka razmisle i na list papira zapišu ime osobe za koju misle da je hrabra, neovisno o tome jeli ta osoba stvarna ili izmišljena, živi danas ili je živjela u prošlosti, to  može biti i neko  zanimanje. Za zadatak su imali 5 minuta vremena.

U međuvremenu smo pripremile 3 velika papira koja sam postavila  u različite kuteve učionice. Na papirima su bili natpisi: 1. LIK IZ MEDIJA   2. NETKO KOGA POZNAJEM i 3. OSOBA O KOJOJ SVE ZNAM.

Nakon što su učenici završili zadatak, ovisno o svome odgovoru otišli su do papira za koji misle da toj grupi pripada osoba za koju misle da je hrabra. Potom su jedan po jedan otkrivali tko je osoba koju su napisali, za koju misle da je hrabra. Učenici su većinom naveli  svoje roditelje, oca ili stariju braću. Dva učenika su napisali ime svoga prijatelje iz razreda. Neki su naveli zanimanja poput Vatrogasca ili policajca, vojnika…

Ovo su neki od odgovora učenika na pitanja: a.) koje osobine ima hrabra osoba , b.)kako izgleda: “Ne boji se nikoga, Hrabra osoba je jaka, ima mišiće, spašava ljude, pomaže im. Hrabra osoba je netko tko ih može obraniti, pomoći im u rješavanju problema“.

Potom su  se učenici podijele u tri grupe, ali ovaj put prema odgovorima na sljedeća pitanja:

  1. Osoba koju sam naveo/la je ženskog spola
  2. Osoba koju sam naveo/la je muškog spola
  3. Osoba na mom papiru ne identificira se ni kao muško ni kao žensko

Većina učenika je imalo pretpostavku da je hrabra osoba muškog roda. Poveli smo raspravu o tome da li stvarno misle da su hrabre samo muške osobe. Nakon razgovora i navedenih argumenata većina je promijenila mišljenje o tome.

Aktivnost: igranje uloga

Učenici su se podijelili u šest grupa. Na  papiru su dobili opis situacije zlostavljanja na internetu. Podijelili su se u uloge:

  • zlostavljač
  • žrtva nasilja
  • promatrač
  • pomagač

Učenici su trebali scenski improvizirati(pokazati) što učiniti ako oni sami postanu promatrač ili žrtva elektroničkog nasilja. Što napraviti, kako postupiti i  pomoći u određenoj situaciji. Završna aktivnost: korištenjem online aplikacije Superherotar učenici su kreirali svog Super heroja. Kako zamišljaju super heroja. Je li on muškog ili ženskog roda. Učenici su svoje uratke podijelili na Padlet ploči i ispod napisali koje osobine i moći ima njihov Super heroj.

Na kraju sata su učenici vrednovali provedenu radionicu. Povratne informacije govore da je bilo poučno i zanimljivo. Najviše su  im se svidjele aktivnosti  igranja uloga i kreiranja Super heroja pomoću online aplikacije Superherotar.

Projekt “Budi internet genijalac” provodi u Hrvatskoj udruga Suradnici u učenju uz podršku Google.org kao dio Be Internet Awesome programa koji u CEE regiji objedinjava School with Class Foundation.