Anita Poljak |
Nakon završenog online tečaja za nove škole Budi Internet genijalac projekta započeli smo s održavanjem radionica iz BIG kurikuluma. U matičnoj školi radionice je provodila učiteljica informatike Anita Poljak u informatičkoj učionici.
U sklopu B1 aktivnosti Mali robotičari održana je radionica pod nazivom Nisam to mislio/la! . U radionici je sudjelovalo 23 učenika uzrasta 8-10 godina.
1. Aktivnost – započinjemo razgovorom o emotikonima koji nas okružuju u informatičkoj učionici. Nekoliko različitih emotikona projiciram na interaktivnom ekranu, učenici komentiraju njihov izgled, izraz i njihovo značenje.
2. Aktivnost
Za učenike sam pripremila radne listove na kojima je bijela majica (iz dodatnih materijala iz BIG kurikuluma) te list sa različitim emotikonima. Učenici su koristili škarice, ljepilo i bojice. Zadatak je bio da se učenici predstave s majicom na kojoj će biti emotikoni koji ih najbolje predstavljaju, njihove osjećaje, osobine, hobije… Emotikone su mogli izrezivati od ponuđenih ili sami nacrtati emotikon.
3. Aktivnost
Učenici su predali svoje ukrašene majice koje sam izložila na ploču. Učenici su pokušali prepoznati vlasnike. Bilo je uspješnih prepoznavanja.
4. Aktivnost
Učenici su nasumično odabrali svatko jednu majicu i pokušali procijeniti što su emotikoni i simboli na majici predstavljali, a vlasnik majice je po potrebi ispravljao krive dojmove i potvrdio točne procjene.
5. Aktivnost
Rasprava o zaključcima – kroz ovu aktivnost pokušali smo osvijestiti koliko je važno biti svjestan da pojedini simboli, znakovi pa i riječi mogu biti protumačeni na različite načine. Ponekad možemo ostaviti dojam kakav ne bismo htjeli, posebno je važno da smo toga svjesni u digitalnom svijetu.
Druga radionica provedena je s učenicima 6. razreda u sklopu nastave informatike. Na radionici je sudjelovao 21 učenik.
U sklopu ove aktivnosti učenici su vježbali kako identificirati četiri uloge u situaciji nasilja: zlostavljač, žrtva nasilja, promatrač i zaštitnik. Osim identificiranja uloga kroz razgovor smo zajedno dolazili do zaključaka što učiniti ako oni sami postanu promatrač ili žrtva elektroničkog nasilja te kako u pojedinim situacijama preuzeti ulogu zaštitnika.
1. Aktivnost – uvodnim razgovorom o situacijama o nasilju na internetu prisjećamo se uloga u navedenim situacijama, a to su zlostavljač i žrtva te potencijalnih uloga promatrača i zaštitnika.
2. Aktivnost – za učenike sam pripremila radne listove s tri scenarija (iz BIG kurikuluma), učenike sam podijelila u parove.
Učenici čitaju pripremljene scenarije, prepoznaju u njima nasilje, procjenjuju tko ima ulogu promatrača, a tko zaštitnika.
3. Aktivnost – nakon što su učenici o scenarijima raspravili u parovima diskutiramo o njima svi zajedno, provjeravamo jesmo li pravilno odredili uloge.
4. Aktivnost – učenici u parovima osmišljavaju četvrti scenarij nasilja i predlažu različite situacije reagiranja na njih.
Učeničke radove možete pročitati u nastavku.
Treća radionica provedena je s učenicima 4. razreda u sklopu nastave informatike. Sudjelovalo je 12 učenika.
Ovo je bila najzabavnija radionica, učenici su s oduševljenjem rješavali izazove u Kraljevstvu dobrote te nakon uspješno riješenih izazova preuzeli svoje certifikate. Kroz igru učenici su blokirali zlikovce i širili dobru vibru.
Pogledajte Sway prezentaciju.