Božena Ukić |
I učenici Osnovne škole Središće obilježili su Dan sigurnijeg interneta. Učenici od 5. do 8. razreda su imali priliku sudjelovati u nizu radionica koje su organizirane prema kurikulumu Budi Internet genijalac. Iz kurikuluma sam odabrala radionice: „Tko sam ja?“, „Kako biti ljubazan?“ i „Uznemirujući sadržaj na internetu: Što da radim?”
Ključne riječi: Dan sigurnijeg interneta, radionice, Osnovne škole Središće, aktivnosti.
Na ovoj radionici, učenici su imali priliku razmotriti važnost razumijevanja i prepoznavanja identiteta na internetu. Kroz grupni rad na scenarijima, učenici su vježbali procjenjivati istinitost informacija i identiteta osoba s kojima dolaze u kontakt online. Također su aktivno sudjelovali u raspravama o sigurnom ponašanju na internetu, razvijajući kritičko razmišljanje i praktične vještine za siguran online prostor. Ova interaktivna metoda potaknula je učenike na razumijevanje važnosti opreza i provjere identiteta na internetu radi zaštite vlastite sigurnosti.
Ova radionica usmjerena je na poticanje ljubaznosti i dobrih online ponašanja te prepoznavanje njihove važnosti na internetu. Učenici su kroz praktične aktivnosti imali priliku vježbati ljubazno ponašanje online. Podijeljeni u manje grupe, dobili su radne listove te su zajedno raspravljali i dovršavali zadatke. Svaka grupa je potom prezentirala svoje rješenje pred razredom, demonstrirajući načine kako pokazati ljubaznost u različitim situacijama. Naglašena je važnost ljubaznosti i dobrote u stvaranju pozitivnog online okruženja te njezin utjecaj na opće osjećaje zadovoljstva i povezanosti među korisnicima interneta.
Na radionici “Uznemirujući sadržaj na internetu: Što da radim?”, učenici su dobili priliku naučiti kako prepoznati neprikladan sadržaj na internetu te koje strategije mogu primijeniti kako bi ga odbili. Ciljevi radionice uključivali su razvijanje sposobnosti prepoznavanja uznemirujućeg sadržaja, razumijevanje mogućnosti odbijanja takvog sadržaja te vježbanje strategija za reagiranje, uključujući prijavljivanje odgovarajućim autoritetima. Kroz postavljanje natpisa “Prijavljujem” i “Odbijam”, učenici su imali priliku odlučiti kako bi reagirali na različite scenarije, potičući ih na aktivno razmišljanje i donošenje odgovornih odluka u vezi s sadržajem koji konzumiraju na internetu.
Provedene radionice bile su izuzetno korisne i dobro prihvaćene od strane učenika. Aktivno su sudjelovali u raspravama, dijelili su svoja iskustva te pokazali interes za obrađene teme. Njihova spremnost za sudjelovanje i angažman dodatno je potvrdila važnost edukacije o sigurnom korištenju interneta među mladima.
Ove radionice će poslužiti kao temelj za daljnje promicanje sigurnosti na internetu među mladima, stvarajući tako pozitivno i sigurno online okruženje za sve korisnike.