Prva generacija internet genijalaca

  • Home
  • Prva generacija internet genijalaca
Shape Image One
Prva generacija internet genijalaca

Google i udruga Suradnici u učenju organizirali su prvu online edukaciju međunarodnog programa “Budi internet genijalac”.

Edukacija je namijenjena učiteljima koji žele u svoje poučavanje uključiti aktivnosti za podizanje kompetencija odgovornog i primjerenog korištenja interneta prema kurikulumu „Budi internet genijalac“, kojeg je osmislio Google.

Edukacija je organizirana kroz četiri online radionice i aktivnosti u virtualnoj učionici, u razdoblju od 31. svibnja do 20. lipnja 2021.

Tijekom edukacije polaznici su:

  • istražili kurikulum „Budi Internet genijalac“ i njegove primjene u nastavi,
  • osmisliti i stvorili nove aktivnosti i sadržaje za učenike o sigurnosti na internetu,
  • razvili kompetencije poučavanja i poticanja učenika za prepoznavanje vjerodostojnosti informacija na internetu te odgovornog i primjerenog korištenja digitalne tehnologija,
  • razvili kompetencije poučavanja i poticanja učenika na razmišljanje o informacijama koje dijele na internetu, prepoznavanja nasilja na internetu i njegovog sprječavanja.

Nakon svake jednosatne radionice u virtualnoj su učionici bili dostupni sadržaji za polaznike: prezentacija, scenarij poučavanja te drugi materijali za rad s učenicima. Polaznici su kroz aktivnosti u virtualnoj učionici proširivali i dopunjavali sadržaje iz kurikuluma vlastitim primjerima kako bi ih kasnije mogli iskoristiti sa svojim učenicima.

Online radionice koje su se odvijale sinkronom komunikacijom i suradnjom u četiri termina tijekom tri tjedna edukacije, organizirane su tako da su poticale i omogućavale aktivan angažman polaznika kroz razgovor, čavrljanje, rad u malim grupama, jednostavne  suradničke aktivnosti i dijeljenje na interaktivnim pločama. Aktivnosti su se izmjenjivale tijekom cijele radionice što je učinilo radionice dinamičnima i zanimljivima. Upravo zato ove edukacije organiziramo za manje grupe polaznika. Svaki je polaznik kreativno i aktivno sudjelovao i to je ovoj edukaciji dalo dodatnu vrijednost. Ova edukacija bila je i prilika za upoznavanje nekih suvremenih metoda rada i alata koje polaznici mogu preslikati u svoju učionicu.

Na svakoj radionici predstavljen je i jedan dio igre Interland. Igra Interland sastoji se od četiri cjeline: Pažljiva planina, Rijeka Java, Toranj s blagom i Kraljevstvo dobrote. Uz Interland, djeca imaju priliku naučiti kako kritički razmišljati dok istražuju internet i internetske sadržaje. Naučit će kako se zaštititi od internetskih prijetnji, kako promišljeno i odgovorno donijeti odluku o tome što, kada, kako i s kime podijeliti na internetu. Shvatit će da je važno biti ljubazan i poštivati privatnost drugih, naučit kako obeshrabriti nasilnička ponašanja te biti hrabar i pitati odraslu osobu kad na internetu naiđu na nešto sumnjivo. Nakon svakog savladanog izazova u igri Interland učenici dobivaju diplomu.

Na edukaciji je sudjelovalo 28 polaznika od čega je 26 polaznika dobilo priznanje za uspješan završetak online edukacije na državnoj razini za prvu generaciju polaznika međunarodnog programa profesionalnog razvoja “Budi internet genijalac” u trajanju od 12 sati.

Mentori, a ujedno i predavači prvoj generaciji polaznika edukacije „Budi Internet genijalac“ bili su Darija Dasović i Darko Rakić.

Jedna od aktivnosti tijekom radionici bila je i izrada avatara i dijeljenje na interaktivnoj  ploči. Na donjoj slici možete vidjeti avatare kojima vam predstavljamo polaznike prve generacije internet genijalaca 😊


U nastavku slijede neki od radova polaznika radionice.

ISTRAŽUJ MUDRO

Scenarij Dijeli pažljivo  napisala je Perica Vulić Vočanec iz OŠ Ivana Meštrovića, Zagreb.

ISTRAŽUJ OPREZNO

Komunikaciju s chatbotom i kako oprezno komunicirati isprobala je  Josipa Baljkas Klisović iz Katoličke osnovne škole u Šibeniku.

ISTRAŽUJ LJUBAZNO

Autorica stripa Marijana Bezić iz OŠ Vladimira Nazora Crikvenica zna kako koristiti lijepe riječi.

Igor Dobrača iz OŠ Jurja Dobrile Rovinj je povezao edukativno s aktualnom, zna kako privući pažnju i prenijeti poruku na pravi način.

ISTRAŽUJ SIGURNO

Plakat i poruka u izvedbi Klare Majetić.

Valentina Milohanić iz OŠ Tar-Vabriga zna što treba napraviti kad se pojavi problem.

Poruku ima i Perica Vulić Vočanec iz OŠ Ivana Meštrovića, Zagreb.

 

Laura Barat, Centar za odgoj i obrazovanje Čakovec savjetuje da prijavite lažne profile.  

Nikolina Vugdelija zna da mama uvijek zna što treba napraviti i kome se obratiti.


Evaluacija edukacije

Koje metode rada su Vam se najviše svidjele i koristiti ćete ih i na svojim radionicama s učenicima?

  • Dosta promotivnih materijala koje učenici mogu sami napraviti te na taj način još bolje naučiti i zapamtiti ključne pojmove.
  • Dosta novih ideja za obilježavanje Dana sigurnijeg interneta kao i Medijske pismenosti.
  • Jako mi se svidjela interaktivnost kroz razgovor i digitalne alate (Flinga).
  • Komunikacija u virtualnoj učionici, grupni rad, zadaci za individualni rad.
  • Razmjena ideja putem ploče Flinga.
  • Primjeri, odnosno scenariji kako postupiti u određenoj situaciji. Mislim da je jako važno da učenici vježbaju svoje ponašanje u određenim kriznim situacijama kako bi bili spremni.
  • Mislim da ću u radu s učenicima upotrijebiti sve materijale koje ste ponudili uz možda malu modifikaciju. Materijali su izvrsni.
  • Istražuj mudro i istražuj sigurno.
  • Što smo postavljene zadatke mogli rješavati kada to nama odgovara i vjerojatno ću tako i s učenicima.
  • Svidjeli su mi se pripremljeni materijali koje ću svakako koristi u svakodnevnom radu.
  • Rad u malim grupama, odgovaranje na pitanja u alatu Flinga.
  • Komunikacija i suradnja u online radionicama putem Google Meeta.
  • Metode koje su uključivale rad na zadatcima, Flingu ću zasigurno koristiti na nastavi kao i pripremljene listiće i naljepnice.
  • Korištenje dijeljene ploče Flinga za razmjenu ideja i pripremljeni materijali za rad s učenicima.
  • Sviđa mi se metoda učenja putem rješavanja problema i često ju koristim u radu s učenicima.
  • Metoda usmenog izlaganja.
  • Metoda razgovora .
  • Metoda rada na praktičnom primjeru.
  • Interakcija sa mentorima, rad u malim skupinama i super atmosfera. I Flinga.
  • Aktivno sudjelovanje u izradi digitalnih sadržaja.
  • Korištenje ploče Flinga, apsolutno otkriće. I sve pripremljene materijale za rad s učenicima.
  • Prezentacije su jednostavne, a toliko puno se njima pokaže i zanimljive su. Materijali su korisni, zanimljivi i sigurno ću ih koristiti u nastavi. Svidjelo mi se što je bilo dinamično, izmjenjivali su se predavači, izmjenjivale su se aktivnosti (predavač/ica nešto kaže ili pokaže pa mi nešto trebamo napraviti, napisati, poslati) plus zadaci koje smo radili poslije za domaću zadaću. Zadatke i aktivnosti koje smo mi radili primijeniti ću i u nastavi (s dodatkom novih primjera i situacija).
  • Osobno radionica je vrlo interesantna i sve teme ću provesti s učenicima. Raduje me što su materijali prevedeni i tako ih direktno možemo primjenjivati u nastavi. Draga mi je bila i doza humora naših predavača Darka i Darije. Bravo!
  • S Flingom nisam bila upoznata, koristit ću je sigurno.
  • Flinga mi je dobar alat kojeg do sada nisam koristila.
  • Koristit ću igre i materijale.
  • Najviše su mi se svidjele metode razgovora i komentiranja svakoga postavljenoga problema. Uvidjeli smo da se jedan problem može riješiti kroz različite scenarije, do kojih dovode zajednička argumentirana razmišljanja.
  • Često aktiviranje polaznika na Flingi, u chatu, kako god.
  • Rasprava, rad u skupinama.

Što Vam se nije svidjelo ili biste odradili drugačije? Na koji način?

  • Sve mi se svidjelo!
  • Voljela bih biti u prilici sve ove radionice odraditi uživo sa svojim učenicima, jer su još mali (razredna nastava) i taj oblik rada im je najkorisniji – izravna interakcija.
  • Sve je bilo super, atmosfera predobra, mentori odlični.
  • Rješavanje zadataka kroz virtualnu učionicu mi se baš i nije svidjela. Zadatci su bili zanimljivi i kreativni ali mi nekako taj forum nije ispunio očekivanja.
  • Zaista nemam zamjerki. Bilo je vrlo interaktivno i vrijeme je proletjelo na svakoj radionici.
  • Sve mi se svidjelo i ne bih ništa mijenjala. Bilo je dinamično i ni jednog trenutka dosadno. Možda malo skratiti rad u grupama.
  • Mislim a verovatno je i mišljenje drugih polaznika da ste ovo veoma lepo odradili. Veoma ste komunikativni baš kakvi i treba da budu predavači a i ljubazni.
  • Zasebne sobe u kojima smo rješavali probleme i postavljene situacije. Zapravo ne taj način rada već činjenica da se ljudi nisu uključivali ni slikom ni tonom!
  • Nema ništa što mi se nije svidjelo.
  • Sve mi se svidjelo.
  • Sve mi se dopalo.
  • Možda bi bilo bolje da je bila jedna radionica na tjedan.
  • Grupni rad u Google Meetu bio bi kvalitetniji kad bi sudionici znali unaprijed scenarij ili zadatak lakše bi tekla sama komunikacija.
  • Sve je bilo u redu. Samo tako nastavite! Jedino je kod mene bilo problema u internetskoj vezi pa mi je kod izdvajanja u posebne sobe (grupe) malo išlo sporije, no na kraju uspješno.
  • Sve mi se svidjelo, volim opuštenu atmosferu.
  • Sve je bilo odlično.
  • Meni se sve svidjelo. I rad u grupama i suradnja i vođenje radionica od strane mentora. Materijali su odlično pripremljeni i lako ćemo ih koristiti u radu s učenicima.
  • Nemam primjedbi. Oduševljena sam i drago mi je da sam sudjelovala na ovoj edukaciji te se nadam da će uskoro biti nešto slično.
  • Tijekom predavanja falilo je malo vremena za diskusiju uživo s drugim polaznicima. Nažalost neki polaznici se ne uključuju često u razgovore, vjerujem kako bi bilo zanimljivije da dijelimo iskustva.
  • Sve je bilo ok.
  • Sve mi je bilo zanimljivo.
  • Sve mi se svidjelo, uistinu ste sve divno objasnili i primjenjivo je u kurikulumu.
  • Ne bih ništa mijenjala.