Ivona Šakić |
Tijekom ožujka i travnja 2024. godine s učenicima OŠ „Braća Bobetko“ Sisak provela sam četiri radionice prema Budi Internet genijalac kurikulumu. Zajednički motivi koji su se protezali kroz sve četiri provedene radionice bili su čuvanje osobnih podataka, ljubaznost i lijepa komunikacija na internetu, prepoznavanje neprihvatljivog ponašanja te znati kako reagirati i kome se obratiti u takvim situacijama.
U radionici su sudjelovali učenici 2.c razreda (11 dječaka i 6 djevojčica).
Ciljevi radionice:
Rješavajući zadani izazov na računalima, učenici su došli do saznanja o važnosti čuvanja i dijeljenja informacija.
Tijek radionice: Učenici su na svojim računalima odigrali Interland – Pažljivu planinu. Posebnu pozornost tijekom igranja, posvetili su tekstualnim pitanjima na koja su trebali odgovarati i tako rješavati aktivnost. Nakon odigranog izazova uslijedila je razredna rasprava. Učenici su posebno istaknuli lik Brbljavca i pokušali ga povezati sa stvarnim životom. Zatim je svaki učenik na papir zapisao što bi promijenio u svom ponašanju na internetu nakon odigrane aktivnosti i razredne rasprave. Zajednički smo došli do zaključka kako je važno koje informacije i s kime dijelimo te kako trebamo čuvati osobne podatke kako svoje tako i podatke drugih ljudi.
U radionici su sudjelovali učenici 4.b razreda (7 dječaka i 5 djevojčica).
Ciljevi radionice:
Nakon odigranog Interland izazova, uslijedila je razredna rasprava. Učenici su posebno spominjali lika Zlikovca. Navodili su svoje primjere jesu li i kada oni nekoga blokirali na internetu te jesu li oni bili blokirani od strane drugih. Raspravljali su i o potrebi prijave određenih sadržaja na internetu (koji su to sadržaji te kako i kome ih prijaviti). Zaključak je bio kako je važno kako se ponašamo jedni prema drugima na internetu te u stvarnom životu i da neprimjerena ponašanja treba prijaviti najprije roditeljima ili učiteljima. Važno je istaknuti kako su učenici nakon odigranog Interlanda – Kraljevstvo dobrote navodili svoje odluke kako će pokušati komunicirati na ljepši način tijekom igranja igrica sa svojim prijateljima.
U radionici su sudjelovali učenici 2. b razreda (11 dječaka i 6 djevojčica).
Ciljevi radionice:
Na početku radionice analizirali su zadane primjere kada se u komunikaciji koriste slike te kako istu sliku možemo različito razumjeti i protumačiti. Zatim su učenici na svojim računalima izradili strip po zadanom predlošku gdje su upisivali primjere vlastitog teksta kojega izgovaraju likovi u stripu. Nakon izrade uslijedila je prezentacija radova i zajednički komentar. Zaključili su kako je važno kakve slike koristimo u komunikaciji, te kako je bitno biti jasan i nedvosmislen ako želimo da nas drugi razumiju na željeni način. Također su istaknuli kako je bitno prije razmisliti nego neku sliku objaviti na internet ili poslati nekome u poruci.
U radionici su sudjelovali učenici 4.b razreda (7 dječaka i 5 djevojčica).
Ciljevi radionice:
U radionici su učenici kroz rad u skupinama proučili zadane scenarije gdje su prepoznali i označili uloge promatrača i zaštitnika/pomagača. Nakon toga, učenici su također kroz rad u skupinama, trebali smisliti svoje scenarije. Osim što su smislili grupne scenarije, učenici su na kraju radionice te scenarije i predstavili kroz scenski prikaz (kratke igrokaze). Zaključili su kako je važno prepoznati neprimjereno ponašanje i nasilje te pomoći žrtvi nasilja.