Provedene radionice u OŠ „Braća Bobetko“ Sisak

  • Home
  • Provedene radionice u OŠ „Braća Bobetko“ Sisak
Shape Image One
Budi internet genijalac 2023 – 2026

Tijekom ožujka i travnja 2024. godine s učenicima OŠ „Braća Bobetko“ Sisak provela sam četiri radionice prema Budi Internet genijalac kurikulumu. Zajednički motivi koji su se protezali kroz sve četiri provedene radionice bili su čuvanje osobnih podataka, ljubaznost i lijepa komunikacija na internetu, prepoznavanje neprihvatljivog ponašanja te znati kako reagirati i kome se obratiti u takvim situacijama.

1. radionica Interland: Pažljiva planina (lekcija Dijeli pažljivo)

U radionici su sudjelovali učenici 2.c razreda (11 dječaka i 6 djevojčica).
Ciljevi radionice:

  • Usvojiti važnost čuvanja osobnih podataka.
  • Osvijestiti kod učenika s kime mogu dijeliti određene podatke i informacije.

Rješavajući zadani izazov na računalima, učenici su došli do saznanja o važnosti Slika 1čuvanja i dijeljenja informacija.

Tijek radionice: Učenici su na svojim računalima odigrali Interland – Pažljivu planinu. Posebnu pozornost tijekom igranja, posvetili su tekstualnim pitanjima na koja su trebali odgovarati i tako rješavati aktivnost. Nakon odigranog izazova uSlika 2slijedila je razredna rasprava. Učenici su posebno istaknuli lik Brbljavca i pokušali ga povezati sa stvarnim životom. Zatim je svaki učenik na papir zapisao što bi promijenio u svom ponašanju na internetu nakon odigrane aktivnosti i razredne rasprave. Zajednički smo došli do zaključka kako je važno koje informacije i s kime dijelimo te kako trebamo čuvati osobne podatke kako svoje tako i podatke drugih ljudi.

2. radionica: Interland: Kraljevstvo dobrote (lekcija Cool je biti dobar)

U radionici su sudjelovali učenici 4.b razreda (7 dječaka i 5 djevojčica).
Ciljevi radionice:

  • Prepoznati neprimjerenu komunikaciju na internetu.
  • Naučiti lijepo komunicirati i biti ljubazan prema drugima.

Nakon odigranog Interland izazova, uslijedila je rSlika 3azredna rasprava. Učenici su posebno spominjali lika Zlikovca. Navodili su svoje primjere jesu li i kada oni nekoga blokirali na internetu te jesu li oni bili blokirani od strane drugih. Raspravljali su i o potrebi prijave određenih sadržaja na internetu (koji su to sadržaji te kako i kome ih prijaviti). Zaključak je bio kako je važno kako se ponašamo jedni prema drugima na internetu te u stvarnSlika 4om životu i da neprimjerena ponašanja treba prijaviti najprije roditeljima ili učiteljima. Važno je istaknuti kako su učenici nakon odigranog Interlanda – Kraljevstvo dobrote navodili svoje odluke kako će pokušati komunicirati na ljepši način tijekom igranja igrica sa svojim prijateljima.

3. radionica: Kako riječi mogu promijeniti sliku (lekcija Cool je biti dobar)

U radionici su sudjelovali učenici 2. b razreda (11 dječaka i 6 djevojčica).
Ciljevi radionice:

  • Naučiti da značenje proizlazi iz kombinacije slika i riječi.
  • Razumjeti kako opis slike može utjecati na poruku koju slika prenosi.
  • Cijeniti snagu vlastitih riječi, pogotovo u kombinaciji sa slikama koje objavljuju.
  • Naučiti kako biti odgovorni stvaratelji medijskog sadržaja.
  • Razviti naviku razmišljanja o tome tko je nešto objavio i zašto.

Slika 5Na početku radionice analizirali su zadane primjere kada se u komunikaciji koriste slike te kako istu sliku možemo različito razumjeti i protumačiti. Zatim su učenici na svojim računalima izradili strip po zadanom predlošku gSlika 6dje su upisivali primjere vlastitog teksta kojega izgovaraju likovi u stripu. Nakon izrade uslijedila je prezentacija radova i zajednički komentar. Zaključili su kako je važno kakve slike koristimo u komunikaciji, te kako je bitno biti jasan i nedvosmislen ako želimo da nas drugi razumiju na željeni način. Također su istaknuli kako je bitno prije razmisliti nego neku sliku objaviti na internet ili poslati nekome u poruci.

Slika 7

4. radionica: Od promatrača do pomagača (lekcija Tko pita ne skita)

U radionici su sudjelovali učenici 4.b razreda (7 dječaka i 5 djevojčica).
Ciljevi radionice:

  • Prepoznati uznemiravanje ili nasilje na internetu.
  • Procijeniti što znači biti promatrač ili pomagač na internetu.
  • Naučiti kako prepoznati i reagirati na nasilje.
  • Znati kako se ponašati ako primijetite uznemiravanje.

U radionici su učenici kroz rad u skupinama proučili zadSlika 8ane scenarije gdje su prepoznali i označili uloge promatrača i zaštitnika/pomagača. Nakon toga, učenici su također kroz rad u skupinama, trebali smisliti svoje scenarije. Osim što su smislili grupne scenarije, učenici su na kraju radionice te scenarije i predstavili kroz scenski prikaz (kratke igrokaze). Zaključili su kako je važno prepoznati neprimjereno ponašanje i nasilje te pomoći žrtvi nasilja.
Slika 9