Postajemo BIG!

  • Home
  • Postajemo BIG!

Sažetak

Internet je zavladao cijelim svijetom i svim porama našeg života. Sigurnost na internetu je svima važna. Naš je zadatak, kao učitelji, učiti i poduzeti sve što znamo kako bismo povećali sigurnost učenika na internetu. Usvojenim vještinama učenici bi bili sposobni pametno i sigurno istraživati internet. Projekt „Budi interrnet genijalac“ odličan je način kako educirati učenike, ali i učitelje. Navedene aktivnosti provodile su se u 2. razredu u Osnovnoj školi „Matija Gubec“ Cernik u Cerniku tijekom siječnja i početkom veljače 2024.g.

Ključne riječi: internet, kurikulum, aktivnosti, učenici, društvena igra.

Povratkom sa zimskih praznika započeli smo s radom. Prva aktivnost bila je Kada informaciju zadržati za sebe. Razgovarajući s učenicima, htjela sam saznati što sve znaju o internetu. Znaju ponešto, rekla bih. Kao i većina učenika, mislili su da je dovoljno nešto ružno samo obrisati. Nisu znali da sve ostaje zabilježeno i dostupno. Samim time je naša odgovornost veća. Zaključili su da ipak svatko od nas odlučuje što će i kako objaviti, dijeliti i podijeliti. Naučili su što su to osobni podaci i dane dijelimo naše osobne podatke.

Druslika br.1ga aktivnost bila je Čuvanje privatnosti. (Slika br.1) Učenike sam podijelila u 3 skupine i svaka je imala drugačiju situaciju navedenu iz kurikuluma – promjena lozinke, čitanje i objavljivanje dijela dnevnika te predstavljanje sebe kao druga osoba na profilu. Svaka skupina je imala zadatak pročitati zadanu situaciju, odgovoriti na pitanja i razgovarati. Na kraju su predstavili svoj rad – pročitali su zadatak i izrekli svoj zaključak. Zaključili su da nije lijepo promijeniti lozinku pa da njihov prijatelj ne može više igrati igrice. (Skupinu sam namjerno formirala tako da su u njoj bili najbolji prijatelji. Samim time jasna je ovakav zaključak.) Skupina koja je imala zadanu situaciju s čitanjem i objavljivanjem dijela dnevnika, zaključila je da bi ih to rastužilo i povrijedilo, jer u dnevnik zapisane su njihove tajne. Iako učenici treće skupine nemaju svoje profile, mogu razumjeti zadanu situaciju. Učenici treće skupine zaključili su da bi netko predstavljanjem sebe njihovim profilom zapravo mogao napisati nešto ružno, a krivica bi bila njihova.

slika br. 2Sljedeća aktivnost je bila Nisam to mislila/mislio. Od prvog razreda učimo se da sve riječi nisu iste; neke su „lagane“, neke su „teške“, neke su „tople“, a neke „hladne“. Svi su naveli kako vole „tople“ i lijepe riječi. Napomenula sam da ćemo u ovoj aktivnosti koristiti upravo takve riječi. Nakon toga slika br. 3zadatak je bio predstaviti se pomoću 3 emotikona iz hrpe predloženih. Pokazali su da znaju što su emotikoni, razlikuju ih i naveli su u kojim slučajevima ih možemo koristiti. Na kraju te aktivnosti, ponovili smo aktivnost u kojoj su pisali jedni drugima pozitivne osobine. Dan smo završili postavljanjem radova na pano.

slika br. 4Četvrta aktivnost Kako riječi mogu promijeniti sliku – u paru su analizirali predložene Sportske slike i čitali zapisane komentare ispod slika. I sami su zaključili da se zaista drugačije (pozitivnije, ljepše) osjećaju kad pročitaju pozitivne riječi. Uslijedila je izrslika br. 6ada stripa.

Zadnja aktivnost iz kurikuluma je Mapa dobrote. Iskoristila sam priliku kako bih analizirala trenutnu situaciju u razredu, jer sam uočila nepoželjna ponašanja kod dijela učenika. Vodeći ih kroz razgovor, učenici su uočili kako bi trebali biti pažljiviji jedni prema drugima i napravili su svoj „mali plan za akciju“ koristeći predložak Mapa dobrote.

Nagrada za rad i aktivno sudjelovanje bile su bojanke. Tih dana sat matematike se odvijao radom u stanicama. Zadatak na trećoj stanici bio je igranjem društvenih igara ponoviti i vježbati zbrajanje i oduzimanje brojeva slika br. 7do 100. Po uzoru na te društvene igre napravili smo svoju igru „Postajemo BIG!“. Pitanja su iz kurikuluma, a cilj nam je ponoviti i usvojiti nove pojmove i sadržaje. Kako ćemo raditi dalje, tako će se naša baza pitanja povećavati. Kartice su položene naopako na podlogu. Učenik uzima karticu, čita pitanje i odgovara. Ako točno odgovori, baca kockicu i kreće za onoliko polja koliko je na kockici. Ako je odgovor netočan, propušta bacanje.

Evaluacija svih provedenih aktivnosti pokazala je da su učenici sretni i zadovoljni.

Zaključak

Ovo je hvalevrijedan projekt namijenjen učenicima i učiteljima. U ovaj projekt mogu se uključiti i učitelji/ce RN ne samo informatičari, a sadržaji se mogu povezati s ostalim predmetima. Kurikulum „Budi internet genijalac“ je napisan kao priručnik – za mene, njegova posebnost je u jednostavnosti, jasnoći, preglednosti i sistematičnosti. Čitajući ga, uvidjela sam da ću navedene sadržaje moći povezati sa satom razrednika. Kurikulum projekta „Budi internet genijalac!“ poslužit će mi u poučavanju učenika socijalnim vještinama (razredni projekt za ovu školsku godinu).

Rastemo! Postajemo BIG!

Literatura

  1. Budi Internet genijalac!, Mrežna stranica projekta, prosinac 2023., https://ucitelji.hr/budi-internet-genijalac/
  2. Kurikulum Budi Internet genijalac, Digitalna sigurnost i digitalno građanstvo, svibanj 2022., mrežne stranice projekta: https://ucitelji.hr/wp-content/uploads/2022/07/Budi-internet-genijalac-kurikulum-2022.pdf