U uvodnom dijelu tečaja polaznici su se upoznali s kurikulumom Budi internet genijalac i aktivnostima namijenjenim učenicima od 2. do 6. razreda osnovne škole, s temama i ciljevima tečaja te uvjetima za uspješan završetak tečaja. Druga aktivnost bila je riješiti anketu o polaznicima tečaja. Kada su polaznici dovršili obje aktivnosti mogli su započeti s prvom temom tečaja, Kako poučavati o sigurnijem internetu?
U prvoj temi polaznici su se upoznali s modelom HyFlex, odnosno pedagoškim pristupom učenju i poučavanju koji spaja elemente hibridnog ili kombiniranog učenja u fleksibilan okvir poučavanja koji učenicima pruža mogućnost odabira kako će i kada pohađati nastavu. U nastavi prema modelu HyFlex važne su digitalne vještine, stoga se za poboljšanje poučavanja i učenja mogu koristiti različiti digitalni alati: sustavi upravljanja učenjem, alati za suradnju, alati za kreiranje sadržaja i vrednovanje i povratne informacije. Osim modela HyFlex polaznici su upoznali i različite metode rada s učenicima pa su mogli naučiti o sljedećim metodama koje su odmah mogli isprobati u svojoj nastavi: Zašto to misliš?, Posudi mi pokazivač, Šetnja galerijom, Lančane bilješke, Četiri kuta, Stvaranje priče pomoću zadanih riječi, Akvarij, Lanac znanja, Strip, itd.
S obzirom da se na početku svake teme nalazi popis pojmova, u drugoj temi Aktivnosti za razvoj rječnika polaznici su se upoznali sa tri aktivnosti za usvajanje ključnih pojmova: Pričaj mi o tome, Tombola Budi Internet genijalac i Mreža riječi. Zadatak je polaznika bio otvoriti raspravu na forumu i predložiti novu aktivnost ili poboljšati opisane aktivnosti tako da više odgovaraju stilu poučavanja i iskustvu polaznika i njihovim učenicima. Među predloženim aktivnosti našle su se aktivnosti Dvije istine i jedna laž, Blooket, Potapanje brodova, Čarobna vrećica, Štafeta, Leti-leti, BIG alias, Žabica, Semafor i mnoštvo drugih. Uz predloženu aktivnost polaznici su trebali komentirati najmanje jedan prijedlog drugih polaznika.
Dobre i loše vijesti brzo se šire i ako učenici nisu oprezni, mogu se naći u nezgodnim situacijama koje bi mogle imati trajne posljedice. U trećoj temi Dijeli pažljivo polaznici su saznali kako naučiti učenike mudro istraživati internet i dijeliti informacije s onima koje poznaju i onima koje ne poznaju. Prva je aktivnost rječnik u kojemu su polaznici ponovili pojmove poput digitalnog traga, internetske privatnosti, internetskog bankarstva, prekomjernog dijeljenja informacija i slično. U drugoj aktivnosti polaznici su se upoznali s aktivnostima Kada informaciju zadržati za sebe?, Čuvanje privatnosti, Nisam to mislio/la!, Uokviri sadržaj, Čiji je ovo uopće profil, Kako nas drugi vide i Interland – Pažljiva planina. Njihov je zadatak bio izraditi scenarij poučavanja po uzoru na aktivnosti iz teme u kojem će osmisliti sadržaj jedne objave i navesti tko bi je smio vidjeti. Polaznici su trebali osmisliti obrazloženja koje bi predložili učenicima za točne odgovore. Cilj je sljedeće aktivnosti bio upoznati se s pitanjima koje učenici rješavaju nakon odigranog dijela igre Interland – Pažljiva planina te kroz interaktivni sadržaj u obliku kviza odabrati točan odgovor (riječ) koja nedostaje u pet ponuđenih izjava. I ova je aktivnost bila uvjet za uspješan završetak e-tečaja. U sklopu ove teme polaznici su se mogli upoznati i s dodatnim materijalima i aktivnostima za rad s učenicima (Osjećaji i emotikoni, Osobni podaci, Dobri i loši digitalni tragovi, Sigurna lozinka, Dobro predstavljanje na mrežo-digitalni trag i Ne treba sve dijeliti).
Četvrta tema govori o tome kako situacije i ljudi nisu uvijek onakvi kakvima se predstavljaju. Važno je učenicima pomoći razlikovati što je istinito, a što lažno, osobito kad se radi o pokušaju krađe identiteta jer je to jedna od najvažnijih lekcija o internetskoj sigurnosti. U knjizi Pazi se prevaranata polaznici su mogli pročitati informacije o sljedećim temama:
Stečena znanja pomogla su polaznicima u rješavanju zadatka na forumu Pazi se prevaranata. Zadatak je bio istražiti ponuđene stranice i razmisliti kako bi ih mogli integrirati u aktivnosti za učenike. Stranice su bile vezane uz stvaranje avatara, fotografije generirane uz pomoć umjetne inteligencije bombastičnih i lažnih vijesti te izradu lažnog profila na društvenim mrežama.
Privatnost i sigurnost jednako su važne na internetu i u stvarnom životu. Peta tema govori o tome kako zaštita važnih informacija pomaže učenicima spriječiti narušavanje njihovog ugleda i međuljudskih odnosa te izbjeći štetu na uređajima. Knjiga Čuvaj svoje tajne govori o tome kako sačuvati svoje tajne te da sami biramo s kojom publikom dijelimo određene informacije.
Zadatak na forumu Prijavi problem bio je osmisliti jedan scenarij po uzoru na scenarije koji su navedeni u kurikulumu, kreirati poster s prikazom situacije i prijedlog njezinog rješenja.
Internet je moćan alat na kojemu možemo dijeliti lijepe misli i emocije, ali isto tako nam se može dogoditi da podijelimo ili primimo i ne tako dobre misli i poruke. Kao i u stvarnom svijetu, i na internetu je važno biti pažljiv prema ljudima s kojima komuniciramo i ostaviti dobar trag iza sebe. O tome se govori u temi Cool je biti dobar, a polaznici su u knjizi pročitali informacije o tome kako prepoznati osjećaje, što znači lijepo se ponašati prema nekome, kako nešto reći na lijep način, kako paziti na ton kojim nešto izričemo, kako riječima možemo promijeniti mišljenje i osjećaje.
Polaznici su zatim rješavali zadatke na forumu Cool je biti dobar u četiri otvorene rasprave:
U sedmoj temi Tko pita, ne skita! podsjetili smo se da je dobro potražiti pomoć, a isto tako i biti dovoljno hrabar pružiti pomoć u teškim situacijama. S obzirom da se djeca na internetu susreću s neželjenim sadržajima, potrebno ih je poučiti i podsjetiti da se za pomoć uvijek mogu obratiti osobi od povjerenja i da se nikada ne bi trebali sramiti nešto prijaviti. Važno je pokazati im da postoji više načina da se pokaže hrabrost i nešto poduzme, od razgovora uživo do rješavanja situacije online prijavom.
U knjizi Tko pita, ne skita! polaznici su mogli pročitati što znači biti hrabar i ponekad preuzeti rizik kako bismo spasili druge iz situacija koje ih mogu povrijediti, kako od promatrača postati pomagač, kako pružiti pomoć, što napraviti pri susretu s neželjenim sadržajem, kad se i kome obratiti za pomoć, kako i kome prijaviti neprikladan sadržaj.
Polaznici su zatim na forumu Istražuj hrabro! trebali otvoriti raspravu i u njoj opisati provedenu aktivnosti iz knjige Tko pita, ne skita!. Iz opisa je trebalo biti vidljivo kako je aktivnost provedena u razredu, kakve su odgovore davali učenici i što bi promijenili sljedeći put. Obavezno je bilo i komentirati najmanje dvije otvorene rasprave drugih sudionika.
Na kraju teme ponuđena je i dodatna literatura.