Online svijet

  • Home
  • Online svijet

 

Sažetak

Ovogodišnji Dan sigurnijeg interneta učenici drugih razreda u produženom boravku Osnovne škole Ivane Brlić-Mažuranić Ogulin obilježili su 6. veljače 2024. zajedno sa svojom učiteljicom Marijom Domitrović. U razgovoru smo saznali na koji način i u kojoj mjeri učenici koriste internet. Cilj je bio podučiti učenike kako zaštititi osobne podatke tijekom korištenja interneta. Zajednički smo širili znanje o sigurnosti na internetu u školskoj zajednici. Ovogodišnje aktivnosti za Dan sigurnijeg interneta potaknule su kreativno i suradničko učenje kod učenika te potaknule njihove komunikacijske i digitalne kompetencije.

Ključni pojmovi: internet, roditeljska dozvola, osobni podatci, sigurnost na internetu, pravila.

Uvod

Na Dan sigurnijeg interneta uvod u temu započela sam razgovorom o korištenju interneta. Korištenje interneta, kod djece i mladih, uvijek je izazivalo zanimanje. Najčešći odgovori učenika za korištenje interneta bili su zabava, druženje, razgovaranje s prijateljima i članovima obitelji, igra, informiranje i učenje. Koliko god je korištenje interneta zabavno, to može biti i vrlo opasno. Stoga trebamo dobro promisliti o svrhovitom korištenju interneta i osobama s kojima komuniciramo u online svijetu.

Učenicima sam postavila pitanja:

  1. Za što sve koristite internet?
  2. Putem kojeg uređaja koristite internet?
  3. Koliko vremena provodite u online svijetu?
  4. Kupujete li online igrice i nadogradnje za igrice?

Nakon svakog pitanja s učenicima sam raspravila njihove odgovore.

Središnji dio

Plakat za Dan sigurnijeg interneta

Učenike sam podijelila u nekoliko skupina. Svaka skupina imala je zadatak osmisliti, na papiru u oviru ekrana pametnog telefona, plakat povodom Dana sigurnijeg interneta. Plakat je trebao sadržavati barem jedno pravilo kako mogu povećati svoju sigurnost na Internetu tijekom njegovog korištenja i komuniciranja s drugima. Plakati koje su učenici napravili izvješeni su na razrednom panou s ciljem informiranja o sigurnom korištenju interneta.

clip_image002clip_image004
Slika 1. Primjeri učeničkih plakata   Slika 2. Potvrda za sudjelovanje u obilježavanju Dana sigurnijeg internet 2024.

Prezentacija i diskusija o plakatima te evaluacija aktivnosti

Učenici su vrlo lijepo i aktivno surađivali u izradi svojih plakata. Zaključili su kako valja biti oprezan prilikom korištenja interneta, ne stupati u kontakt s ljudima koje ne poznajemo, ne davati svoje osobne podatke, ne kupovati igrice bez znanja roditelja, itd.

Postignuti su očekivani ishodi da će učenici moći svojim riječima objasniti štetne posljedice prekomjernog korištenja interneta te online kupovanja bez roditeljske dozvole. Učenici će moći prakticirati savjete za primjereno reagiranje na online teškoće na koje naiđu prilikom korištenja interneta.

Radionica s učenicima protekla je u najboljem redu. Učenici su bili aktivni i vrlo su lijepo surađivali. Na kraju su dobili zadatak da ocijene pomoću emotikona svoj dojam provedene radionice. Oni koji su željeli su nacrtali ili napisali što su tijekom radionice naučili/le.

Zaključak

Ovogodišnje aktivnosti za Dan sigurnijeg interneta potaknule su kreativno i suradničko učenje kod učenika te potaknule njihove komunikacijske i digitalne kompetencije. Bilo im je zabavno. Neki su izrazili žaljenje da im je bilo malo vremena pa ću ubuduće svakako još koji sat posvetiti Danu sigurnijeg interneta i dati im više vremena za izradu kreativnih ili sličnih zadataka. Učenici su vrlo vješto objasnili štetne posljedice kao i prednosti korištenja internet. Tema je bila vrlo interesantna i kod učenika je pobudila veliku motiviranost i zanimanje. Iako je radionica provedena s učenicima drugih razreda osnovne škole, smatram da su dobro reagirali i da se od samih početaka školovanja učenika, treba provoditi aktivnosti s ciljem poticanja sigurnosti na internetu. Učenici su dobili zeleno svjetlo za korištenje internet što potvrđuju njihove diplome.

Literatura

  1. CSI (2022) Centar za sigurniji internet. Online izazovi i kako reagirati na njih. Pristupljeno 4. veljače 2024.
  2. Medijska pismenost (2018) Medijska pismenost. Digitalni vodič za sigurno igranje videoigara – za roditelje i djecu. Pristupljeno 4. veljače 2024.
  3. Radić Bursać S. i sur. (2023). “Alati za moderno doba” Priručnik za provođenje programa prevencije ponašajnih ovisnosti i rizinih ponašanja u virtualnom okruženju. Sveučilište u Zagrebu, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet.