Projekt DIGITAL FIRST – “Digitalna tehnologija kao prvi jezik: informatika za digitalne urođenike” – nova inicijativa usmjerena prema stvaranju suvremenoga pristupa poučavanju informatike u osnovnim i srednjim školama diljem Europe, započeo je s radom na inicijalnom sastanku koji je održan od 22. do 23. siječnja na Sveučilištu Algebra u Zagrebu.
Projektni konzorcij sastoji se od 15 organizacija koje uključuju sveučilišta, centre za profesionalni razvoj učitelja, osnovne i srednje škole, nevladine organizacije i javno tijelo iz 11 europskih zemalja. Projektni partneri zajedno će raditi na transformaciji informatičkog obrazovanja kako bi ono bilo u skladu s potrebama digitalnih urođenika – djece koja su rođena u digitalnom svijetu i koja već na samom početku svog školskog obrazovanja posjeduju određenu razinu digitalnih vještina.
Cilj je projekta prijelaz s tradicionalnog pristupa poučavanja informatike temeljenog na programskim jezicima i tehničkom znanju na inovativne pedagoške pristupe usmjerene na računalno razmišljanje kako bi učenici mogli uspješno rješavati izazove iz stvarnog života. Ova promjena u poučavanju potaknut će mladu generaciju da od “pasivnih potrošača” postanu “aktivni stvaratelji” digitalnoga svijeta.
Na inicijalnom sastanku partneri su razmijenili bogata znanja i iskustva o poučavanju informatike u svojim zemljama. Rasprave su istaknule širok spektar obrazovnih pristupa poučavanju predmeta informatika u osnovnim i srednjim školama u zemljama sudionicama koji sežu od nepostojanja sustavnog poučavanja informatike u nekim partnerskim zemljama do uključenosti informatike kao obaveznog ili izbornog predmeta u drugima. Ova diskusija stvorila je dinamično okruženje učenja u kojem partneri uče jedni od drugih i oblikuju smjernice za ostvarivanje zajedničkih rezultata projekta.
Na temelju istraživanja i prikupljanja podataka o informatičkom obrazovanju diljem Europe koje će se provesti na početku ovog trogodišnjeg projekta razvijat će se i testirati inovativni pedagoški pristupi u Bugarskoj, Hrvatskoj, Cipru, Finskoj, Grčkoj, Italiji, Litvi, Portugalu, Sloveniji i Španjolskoj.
Poseban naglasak stavlja se na profesionalni razvoj pružatelja usluga obrazovanja, kao i na osnaživanje učitelja putem brojnih prilika za učenje i dijeljenja iskustava, uključujući mrežu učitelja informatike te odgovarajućih obrazovnih materijala. Svi dionici bit će pozvani da se uključe u projektne dijaloške klubove koji će biti organizirani u svakoj zemlji sudionici projekta kako bi izrazili svoje mišljenje i svoje viđenje o stvaranju budućnosti obrazovanja iz informatike. Rezultati projekta i prikupljeni podaci također će doprinijeti poboljšanju nacionalnih politika i smjernica Europske unije prema stvaranju budućnosti digitalnog obrazovanja.
Projektni partneri: Sveučilište Algebra (AUC – Koordinator projekta, Hrvatska), Universidade da Coruna (UDC, Španjolska), Sveučilište Vilnius (VU, Litva), Sveučilište Turku (TU, Finska), Pedagoški fakultet (FED, Slovenija), Ministarstvo obrazovanja (MES, Slovenija), Osnovna škola Bratov Polančičev Maribor (PSBP, Slovenija), Osnovna škola Toneta Čufarja (PSTC, Slovenija), Centro de Formação da Póvoa de Varzim e Vila do Conde (CFAE-PVVC, Portugal), Projekt LightHouse (PLH, Grčka), T-HAP (Cipar), udruga Suradnici u učenju (PIL, Hrvatska), Industrial Technical Institute “Ferraris Pancaldo” (ITI, Italija), Srednja škola “St. St. Cyril and Methodius” (CAM, Bugarska) and ALL DIGITAL (AD, Belgija).