Maja Štefanac | ![]() |
Od siječnja sam provodila brojne BIG radionice s učenicima od 1. do 4. razreda, neke na redovnoj nastavi, a većinu na dodatnoj nastavi iz informatike i izvannastavnim aktivnostima. Neke od njih opisujem u nastavku.
Cool je biti dobar: Ali reci to na lijep način (4. r, 16 učenika)
Na početku sata razgovaramo o izražavanju mišljenja i osjećaja, ružnim komentarima na internetu i svuda oko nas. Učenici prepričavaju osobna iskustva, slušaju jedni druge te se uključuju u raspravu.
Nakon toga slijedi zadatak, učenici su podijeljeni u skupine i svaka je skupina dobila listić koji zajednički ispunjavaju.
Zaključujemo da uvijek trebamo rješavati probleme na pozitivan način te misliti na tuđe osjećaje i “online i offline”.
Radionicu završavamo Interlandom: Kraljevstvo dobrote koja ih uvijek zainteresira.
Dijeli pažljivo: Nisam to mislio/la (3. r, 14 učenika)
Najprije razgovaramo o komunikaciji s drugima te osobnim iskustvima vezanim uz temu, a nakon toga slijedi opisivanje sebe pomoću emotikona na majici te predstavljanje ostatku razreda. Na ploču smo stavili imena učenika i majice s crtežima te su učenici trebali pravilno složiti koja je čija majica. Slijedi razredna rasprava i igra Interland: Pažljiva planina.
Čuvaj svoje tajne: Ali to nisam bio/bila ja (2. r, 37 učenika)
Učenici su dobili prilagođene radne listove te su u parovima pisali što se može dogoditi ako dijele svoje osobne podatke s drugima, a kada su svi završili raspravljali smo o tome. Vezano uz sigurnost, odigrali smo Kahoot kviz, a na kraju su sata napravili svog superjunaka (Superheroatar) te su ga predstavili ostalima i objasnili kako ih može zaštititi na internetu.
Učenici 1. razreda upoznali su se s projektom kroz bojanku uz koju su koristili i Ozobote. Razgovarali smo o sigurnosti na internetu i na kraju ukrasili svojim radovima pano u holu škole. Osim toga, igrali smo društvene igre o sigurnosti na internetu te izradili i vlastitu edukativnu igru u kojoj su likovi njihovi superheroji koji odgovaraju na pitanja ili crtaju što im je zadano, a pojmovi su vezani uz informatiku u 3. i 4. r.
Radionice su jako dobro prihvaćene od učenika, a Budi internet genijalac donio nam je brojne korisne aktivnosti koje smo uklopili u redovnu i izbornu nastavu.