Katica Konstantinović | ![]() |
Sve radionice provela sam s učenicima 4.a razreda (ukupno 13 učenika). Dvije radionice sam provela u razrednoj učionici u kojoj imamo 5 računala i tablet za svakog učenika, a jednu u informatičkoj učionici jer mi je bilo potrebno računalo za svakog učenika.
U 4.a razredu Osnovne škole Nikole Tesle iz Mirkovaca ozbiljno se pristupa osmišljavanju lozinki. Na radionici nazvanoj „Koja ti je lozinka“ učenici su osvijestili važnost osmišljavanja dobre lozinke (šifre, zaporke).
Radionica je započela tako što su učenici imali zadatak osmisliti lozinku za neku online igru koji inače često koriste. Nakon toga su tu istu lozinku upisali u aplikaciju koja im je izračunala koje je vrijeme potrebno hakeru da otkrije tu lozinku (www.passwordmonster.com).
Vrijeme otkrivanja lozinki potaknulo je razgovor o načinu osmišljavanja sigurne lozinke. Kroz razgovor nas je pratila prezentacija: https://t.ly/e-7rb
Nakon što su učenici čuli savjete za sastavljanje sigurnih lozinki, ponovo su dobili zadatak osmisliti, ovoga puta, sigurniju lozinku te ju ponovo testirati na gore spomenutoj web adresi. Rezultati su bili puno bolji. Sada bi hakeri imali znatno više posla.
Prezentaciju smo završili malim kvizom znanja gdje su učenici pokazali svoja znanja.
Na kraju smo u aplikaciji Lino.it pisali savjete i pravila za sastavljanje i čuvanje lozinki od kojih će tijekom idućih dana nastati plakat kojim će poslati jasnu poruku ostalim učenicima naše škole.
Učenici su jako dobro reagirali i većina njih je priznala kako njihove lozinke baš i nisu sigurne no osvijestili su potrebu osmišljavanja sigurnije zaporke. Nekoliko njih je inzistiralo kod kuće za promjenom lozinki na uređajima njihovih roditelja.
Radionicu sam održala u vrijeme obilježavanja Dana sigurnijeg interneta s učenicima 4. razreda. Oni već prilično redovito rabe društvene mreže te mi se često žale na govor mržnje kojega vide na mrežama.
Prezentaciju iz kurikuluma sam preuredila i prezentirala ju putem aplikacije Curipod (https://shorturl.at/lrBHW) koja dozvoljava učenicima interakciju te odgovaranje na postavljena pitanja t
ako da sam dobila i više odgovora nego što sam se nadala da ću dobiti. Učenici ju bili jako angažirani i prillično su dobro reagirali na ovu aktivnost.
Za kraj smo u paru odputovali do Interlanda.
Za ovu radionicu nisam modificirala originalnu prezentaciju koju sam preuzela iz paketa gotovih materijala no pripremila sam uvodnu igru u kojoj su učenici trebali otkriti je li dana vijest točna ili lažna. Radili su u paru i to im je bilo jako zanimljivo i savršeni uvod u temu.
Uz prezentaciju su zaključili kako zaista svašta može biti objavljeno na internetu i da se svakoj informaciji treba pristupati s određenom dozom sumnje. No, naučili su ako prepoznati pravu web lokaciju od lažne, te pravu e-poštu od lažne.
Na kraju smo radili papirnate Internaute te su učenici po završetku odigrali igru.