Mirjana Rajić | ![]() |
Iz kurikuluma Budi Internet genijalac odabrala sam nekoliko aktivnosti koje sam provela na radionicama s učenicima. Kako su moji učenici srednjoškolci, kombinirala sam na pojedinim radionicama aktivnosti iz više tema, budući su aktivnosti opisane kurikulumu prilagođene osnovnoškolskom uzrastu i mojim učenicima nije trebalo toliko vremena koliko je potrebno učenicima mlađeg uzrasta.
Prvu radionicu sam održala pod satom razrednika u 4. a razredu opće gimnazije (22 učenika). Inače, tijekom prvog polugodišta na satima engleskog jezika smo se bavili temom medija kroz što su učenici propitivali vjerodostojnost medija. Za ovu radionicu odabrala sam dvije aktivnosti iz dviju različitih cjelina. Iz lekcije Dijeli pažljivo odabrala sam aktivnost Čiji je ovo profil. Učenici su radili u skupinama, svaka skupina je dobila podatke o internetskim aktivnostima jedne osobe. Na temelju onog što su vidjeli, trebali su napisati ukratko kakve su to osobe, što vole, što ne vole i do čega im je najviše stalo. Kad su skupine završile s opisom, pročitala sam im kakve su to osobe. Većina pretpostavki nije bila točna.
Zaključili smo da ne možemo znati kakva je tko osoba dok ju ne upoznamo. Iz lekcije Pazi se prevaranta izbrala sam aktivnost Tko si ti zapravo? Svaka skupina je dobila jedan od scenarija. Nakon dogovora svaka grupa je objasnila kako bi reagirali u toj situaciji. Na kraju sam im podijelila Mali šalabahter za sprečavanje krađe identiteta. Raspravili smo o mogućim rješenjima. Neka rješenja su se poklapala s onima koje su učenici sami smislili. Zaključili smo da sami kontroliramo s kim komuniciramo putem interneta i da treba provjeriti predstavljaju li se osobe lažno.
U 1. razredu agrotehničara (14 učenika) također sam provela radionicu. Ovaj razred sam izabrala jer smo u okviru nastave engleskog jezika započeli obradu cjeline o društvenim mrežama, a i zbog toga što je u razredu bilo primjera neprimjerenog ponašanja u razrednoj grupi na društvenoj mreži. Iz cjeline Dijeli pažljivo odabrala sam nekoliko aktivnosti: Kako zadržati informaciju za sebe? Učenici su izmislili tajnu, zatim je podijelili sa kolegom iz klupe, na kraju smo razgovarali o tome pomoću ponuđenih pitanja. Također smo istaknuli s kojim vrstama informacija treba pažljivo postupati. Zatim smo proveli aktivnost Nisam to mislio/mislila. Učenici su na majice izrezivali i zalijepili emotikone, kako bi prikazali kako se osjećaju. Druga skupina je morala pogoditi što emotikoni govore o njima. Nismo se složili oko značenja svih emotikona. Na kraju smo prošli aktivnost Uokviri sadržaj kako bi učenici naučili „uokviriti“ sadržaj koji stavljaju na Internet.
Treću radionicu sam provela u 2. razredu jezične gimnazije (11 učenika). U tom razredu je također bilo primjera neprimjerenog ponašanja na Internetu. Na satu njemačkog jezika proveli smo nekoliko aktivnosti uz lekcije Cool je biti dobar, primjerice Od pasivnog promatrača do zaštitnika – učenici su pročitali scenarije sa radnog lista i kategorizirali odgovore. U raspravi nakon aktivnosti zaključili smo da je važno ne ignorirati takve situacije u kojima se pojavljuje negativan internetski sadržaj.