Udruga Suradnici u učenju partner je u projektu Wellbeing in Digital Education (WIDE KA220-VET-A5322CAB) koji se financira se iz Erasmus+ fonda, traje 28 mjeseci, a započeo je 28. veljače 2022. Projekt je nastao iz potrebe za očuvanjem mentalnoga zdravlja i dobrobiti učenika i nastavnika tijekom učenja i poučavanja u virtualnom i kombiniranom okruženju.
Prvi sastanak partnera uživo održao se od 27. kolovoza do 2. rujna 2022. u Modeni u Italiji, a na njemu su, osim partnera iz Consorzio degli Istituti iz Italije, T-HAP LTD sa Cipra, Academy of Entrepreneruship iz Grčke, Lycee Charles et Adrien Dupuy iz Francuske i University of Salamanca iz Španjolske te koordinatora FO-Aarhus iz Danske sudjelovale i članice udruge Suradnici u učenju iz Hrvatske.
Osim razgledavanja Modene i njezinih znamenitosti, grada u kojem su rođeni Luciano Pavarotti, automobili Ferrari i aceto balzamico, uživali smo u međusobnom druženju, upoznavanju i razgovorima s našim partnerima i specijalitetima talijanske kontinentalne kuhinje.
Tijekom boravka u Modeni sudjelovali smo na sastanku partnera i u edukaciji o modelu Lov-e & Car-e-osity koju je vodio njezin autor, Yannis Angelis, stručnjak u područjima digitalnog obrazovanja, storytellinga te komunikacije i suradnje u marketingu. Model Lov-e & Car-e-osity temelji se na pozitivnoj psihologiji (iskustvu flow) i uključuje načela gestalt psihologije, bihevioralne ekonomije, igrifikacije, stvaranja priče i U-teorije. Model pomaže u osmišljavanju digitalnog učenja i poučavanja koje se temelji na suradnji, komunikaciji i razvijanju pozitivnih odnosa i postavljanje u središte učenikove potrebe za učenjem te kako se učenje može učinkovito prilagoditi učenikovom Lov-e & Car-e-osity temelj je metodološkog okvira i smjernica za uključivo digitalno obrazovanje koji će biti jedan od rezultata ovoga projekta.
Tijekom aktivnosti koje je vodio Yannis Angelis razgovarali smo o važnosti povratnih informacija o tome kako se osjećaju sudionici procesa učenja prije aktivnosti učenja i nakon aktivnosti učenja u digitalnom okružju (check in i check out). Sudjelovali smo u debati koja je bila primjer aktivnosti u kojoj se naglašava potreba za očuvanjem mentalnoga zdravlja i dobrobiti sudionika aktivnosti učenja. Yannis nam je pokazao i mnoštvo različ
itih vježbi pomoću kojih učitelji čuvaju svoje mentalno zdravlje i dobro raspoloženje, što je preduvjet za poticanje svijesti o dobrobiti učenika u procesu učenja.
Partnersko sveučilište, University of Salamanca iz Španjolske, izvijestilo je projektne partnere o preliminarnim zdravlju i dobrobiti učenika, nastavnika i roditelja tijekom poučavanja u virtualnom i kombiniranom okruženju, a dogovoreni su i sljedeći koraci u projektnim aktivnostima. U istraživanju o mentalnom zdravlju i dobrobiti u Hrvatskoj sudjelovali su učenici, nastavnici i roditelji osnovnih i srednjih škola Grada Zagreba, Primorsko-goranske županije, Karlovačke županije, Sisačko-moslavačke županije, Vukovarsko-srijemske županije, Varaždinske županije i Bjelovarsko-bilogorske županije (Osnovna škola Lovre Matačića Zagreb, Tehnička škola Ruđera Boškovića Vinkovci, Komercijalna i trgovačka škola Bjelovar, Osnovna škola “Petar Zrinski” Čabar, Osnovna škola Popovača, Prva osnovna škola Ogulin, Osnovna škola Veliki Bukovec i Osnovna škola Tužno).
Na kraju projekta očekujemo sljedeće rezultate:
Domaćin je sljedećeg sastanka projektnih partnera udruga Suradnici u učenju. U veljači ćemo ugostiti naše prijatelje i nastaviti s projektnim aktivnostima projekta WIDE.